Valentino: Οι αντιδράσεις για τη νέα καμπάνια του δείχνουν ότι καμία αλλαγή δεν γίνεται ανώδυνα
Πριν από 24 ώρες ο οίκος Valentino άναψε φωτιές στα social media, αφού δημοσίευσε μια φωτογραφία από τη νέα του καμπάνια, όπου ο 28χρονος Michael Bailey-Gates εμφανίζεται γυμνός να κρατά μια τσάντα από τη νέα συλλογή, με τη λεζάντα «η ελευθερία της έκφρασης και η εκτίμηση της μοναδικότητας σηματοδοτούν τη νέα καμπάνια του οίκου».
Ο συγκεκριμένος οίκος ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε δεχτεί επιθέσεις για την αισθητική του, όμως αυτή η καινούρια φωτογράφιση, που έχει έναν πιο queer χαρακτήρα και τάσσεται σαφώς υπέρ της αποδοχής της διαφορετικότητας, καταργώντας τα όρια του φύλου, έχει δημιουργήσει θύελλα αντιδράσεων. Αν και μέχρι στιγμής έχει συγκεντρώσει πάνω από 210.000 like –συνήθως η κάθε φωτογραφία του συγκεκριμένου λογαριασμού δεν έφτανε πάνω από τα 10.000- δεν λείπουν αμέτρητα αρνητικά μηνύματα και σχόλια μίσους σχετικά με αυτή την ανατρεπτική επιλογή.
Ο 28χρονος Bailey-Gates είναι καλλιτέχνης με έδρα τη Νέα Υόρκη. Εργάζεται ως φωτογράφος και μοντέλο, έχει πτυχίο της σχολής Καλών Τεχνών, έχει τιμηθεί με βραβείο από το Robert Mapplethorpe Foundation, αλλά με το New York Photo Award.
Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με μέσα όπως I-D, New York Times, US Vogue, LOVE, Vogue Italia, Vogue Paris, A Mag Curated By, Re-edition, Dazed, The Leopard, Replica Man, GQ style, Rolling Stone, Candy Mag, Muse, Numero.
Επίσης έχει αναλάβει ως φωτογράφος ολόκληρης της καμπάνιας του οίκου και, ρίχνοντας κανείς μια ματιά στις φωτογραφίες του, γρήγορα αντιλαμβάνεται πως βασικός στόχος είναι να καταρρίψει οποιοδήποτε έμφυλο όριο. Η φωτογραφία του, λοιπόν, στην ουσία λέει ότι όλοι μπορούν να κρατήσουν μια όμορφη τσάντα, ανεξάρτητα από το φύλο τους και τα κοινωνικά στερεότυπα.
Πολλοί χρήστες όμως φαίνεται πως ακόμα δεν μπορούν να δεχτούν αυτή τη λογική και αντέδρασαν στην καλύτερη των περιπτώσεων με emotion metoo.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου από το 2008, ο 54χρονος Pierpaolo Piccioli ευτυχώς δεν άφησε αναπάντητα τα σχόλια και απάντησε με μια μακροσκελή ανάρτηση στο Instagram του, τονίζοντας πως ο οίκος αλλάζει, ακολουθώντας το πνεύμα σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Συγκεκριμένα έγραψε: «Αφού δημοσιεύσαμε αυτή την εικόνα στο Maison Valentino, πολλοί άνθρωποι αντέδρασαν με μίσος και επιθετικά σχόλια. Η δουλειά μου είναι να μεταφέρω το όραμά μου για την ομορφιά σύμφωνα με τον καιρό που ζούμε και η ομορφιά και το ποιον θεωρούμε όμορφο είναι μια αντανάκλαση των δικών μας αξιών.
Βλέπουμε μια μεγάλη, τεράστια μετατόπιση στο ανθρώπινο είδος, όλα τα κινήματα της αυτογνωσίας οδηγούνται από την ίδια ιδέα: η εξέλιξη είναι δυνατή, εάν η ισότητα είναι δυνατή, αν η συμπεριληπτικότητα είναι δυνατή, εάν τα ανθρώπινα δικαιώματα προστατεύονται και μαζί προστατεύεται και θρέφεται η ελευθερία της έκφρασης. Το μίσος δεν είναι έκφραση, είναι μια αντίδραση στον φόβο και ο φόβος μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε βία, η οποία μπορεί να προκύπτει είτε μέσα από ένα σχόλιο, είτε με επιθετικότητα απέναντι σε δυο παιδιά, που φιλιούνται στο μετρό. Πρέπει να αντισταθούμε και να καταδικάσουμε κάθε μορφή βίας, μίσους, διακρίσεων και ρατσισμού και είμαι περήφανος που χρησιμοποιώ τη φωνή μου και τη δουλειά μου για να το κάνω, τώρα και για πάντα. Αυτή η εικόνα είναι μια αυτοπροσωπογραφία ενός όμορφου νεαρού και το κακό είναι στο μάτι του θεατή, όχι στο γυμνό σώμα του. Η αλλαγή είναι δυνατή, κανείς δεν είπε ποτέ ότι θα ήταν εύκολο, αλλά είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω δυσκολίες, στο όνομα της ελευθερίας, της αγάπης, της ανοχής και της ανάπτυξης».
Ως τώρα, καλλιτεχνικοί διευθυντές άλλων οίκων όπως ο Olivier Rousteing του Balmain, καθώς και φωτογράφοι όπως οι Inez & Vinoodh, επικρότησαν τη στάση του Piccioli, που επέλεξε να στείλει ένα ισχυρό κοινωνικό μήνυμα μέσα από τη νέα του καμπάνια.