Η ξεχωριστή ιστορία πίσω από την κόκκινη τουαλέτα της Τζούλια Ρόμπερτς στο Pretty Woman
Σινεμάκαι μόδα: έννοιες παράλληλες και αλληλοσυμπληρούμενες.
Και οι δύο μεταφράζονται σε εικόνα, δημιουργία αλλά και υποσυνείδητα μηνύματα που θέλουν να μεταφέρουν στο κοινό τους. Πολλές, λοιπόν, αγαπημένες ταινίες όχι μόνο αναδείχθηκαν και έγιναν γνωστές μέσω των iconic κοστουμιών τους, αλλά τα ίδια τα ρούχα που επιλέχθηκαν υπήρξαν μέρος της πλοκής και της εξέλιξης των χαρακτήρων, κρύβοντας συμβολισμούς.
Μία από τις ταινίες που ξεχώρισε για το στιλ και τα υπέροχα ρούχα των κεντρικών ηρώων της ήταν φυσικά το Pretty Woman, μια ιστορία σταθμός για τις αισθηματικές κομεντί των 90s, που έκανε την Τζούλια Ρόμπερτς superstar και έχει χαραχτεί ως ρομαντικό παραμύθι στο μυαλό όλων μας. Τα σύνολα της κινηματογραφικής Vivian έχουν σημαδέψει την μεγάλη οθόνη και έχουν αντιγραφεί όσο λίγα, δημιουργώντας τη δική τους σχολή.
Σχεδιάστρια των κοστουμιών της ταινίας ήταν η Marilyn Vance, η οποία αργότερα υπήρξε προτεινόμενη των BAFTA Awards για την εξαιρετική της δουλειά κυρίως πάνω στον ρόλο της Vivian. Η Vivian υπήρξε ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας, μια σύγχρονη Σταχτοπούτα που έζησε τη μεταμόρφωση, έχοντας ως καλή της νονά τον εκατομμυριούχο Edward Luis, κατά κόσμον Ρίτσαρντ Γκιρ. Όπως δήλωσε η ίδια η ενδυματολόγος το στιλ της Vivian άρχισε να μεταβάλλεται αμέσως μετά τη γνωριμία της μαζί του, να γίνεται πιο minimal και απλό, βλέποντας το δικό του εκλεπτυσμένο ντύσιμο.
Πολλές ήταν μάλιστα οι κυρίες του Hollywood που δοκιμάστηκαν στον συγκεκριμένο ρόλο, πριν τον κερδίσει η Τζούλια Ρόμπερτς. Η ιστορία λέει πως οι παραγωγοί αρχικά ήθελαν την αγαπημένη των Αμερικανών Molly Ringwald, η οποία αρνήθηκε, γιατί εκείνη την περίοδο μετακόμισε στο Παρίσι. Έτσι, τον ρόλο κέρδισε μια άλλη κοκκινομάλλα.
Στην πράξη είχε δοθεί εξαιρετική σημασία στο πρώτο σύνολο της κεντρικής ηρωίδας, το ultra sexy mini φόρεμα που φορούσε στους δρόμους του Λος Άντζελες : ελαστικό και απόλυτα εφαρμοστό, άφηνε ακάλυπτα όλα τα δυνατά σημεία της Ρόμπερτς, όπως τα καλλίγραμμα πόδια της, το αδύνατο στέρνο της και την κοιλιά της, με ένα μεταλλικό κρίκο στον αφαλό. Ψηλές βινύλ μπότες και ένα κόκκινο oversized σακάκι συμπλήρωσαν το σύνολο.
Παρά, όμως, τη δυναμική αυτής της εικόνας, άλλο ήταν το ρούχο που ταυτίστηκε κατά κόρον με την ταινία και την ίδια την Βίβιαν: η κόκκινη τουαλέτα που φόρεσε τη βραδιά της όπερας. Το συγκεκριμένο κοστούμι σχεδιάστηκε από την ίδια τη Marilyn Vance και κρύβει μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία πίσω του, μιας και η ενδυματολόγος έλαβε κατά την διάρκεια του σχεδιασμού του ένα μήνυμα από τους παραγωγούς της ταινίας, που της επισήμαιναν ότι το συγκεκριμένο φόρεμα αυτής της σκηνής έπρεπε να είναι αποκλειστικά μαύρο.
Έχοντας φυσικά αντίθετη άποψη, πάλεψε για να την υποστηρίξει, δημιουργώντας τρία διαφορετικά φορέματα και πείθοντας τελικά τους πάντες να ακολουθήσουν την πρόταση της. Η ίδια δεν φοβήθηκε να βάλει στην, τότε, κοκκινομάλλα Τζούλια Ρόμπερτς μια φλογερή κατακόκκινη τουαλέτα, που μετέπειτα φυσικά την δικαίωσε, με το φόρεμα να συγκαταλέγεται το 2014 σε έκθεση του Victoria & Albert Museum, ως ένα από τα ρούχα που σημάδεψαν το σινεμά. Στενή μέση, ρομαντικά πεσμένοι ώμοι και ένα διακριτικό sweetheart ντεκολτέ συνθέτουν την elegant δημιουργία της Vance, που ανέδειξε ιδανικά η Ρόμπερτς.
Ο ίδιος ο συμβολισμός του φορέματος ξεπερνά την αψεγάδιαστη αισθητική του, αφού εκείνη την βραδιά της όπερας γίνεται η απόλυτη τομή στην ψυχοσύνθεση της ηρωίδας, που εξελίσσεται σε ένα νέο πλάσμα. Αφήνει πίσω της την παλιά της ζωή και ανοίγει ένα νέο μονοπάτι. Η κόκκινη τουαλέτα υπήρξε το κουκούλι, που τελικά τη μεταμόρφωσε σε πεταλούδα.