Ο εύκολος τρόπος να δείχνετε «τυχαία κομψοί»

Ο εύκολος τρόπος να δείχνετε «τυχαία κομψοί» έξω -Τι είναι αυτή η τάση «quiet outdoors»

Ενώ μπορεί να νομίζετε ότι το ντύσιμό σας έξω δεν λέει τίποτα περισσότερο από το «φοράω ότι καθαρό και ζεστό βρω μπροστά μου», αυτή η αδιαφορία είναι που κάνει τη διαφορά στη μόδα.

Γιατί το «quiet outdoors» είναι η νέα «ήσυχη πολυτέλεια», εκείνη η διάχυτη τάση του 2023 που είδε τους λάτρεις της μόδας να γυρίζουν την πλάτη στα επιδεικτικά brands - σύμβολα status που ήταν εξίσου ακριβά, αλλά τόσο διακριτικά ώστε να αναγνωρίζονται μόνο από όσους γνωρίζουν. Αγαπημένη από διασημότητες όπως η Gwyneth Paltrow, επικεντρώθηκε σε μάρκες όπως οι Loro Piana, Khaite, Tove και The Row, και σε αντικείμενα που ήταν πολυτελή από ύφασμα (κασμίρι, μετάξι) και ουδέτερη απόχρωση (μπεζ, ταμπά).

Δυστυχώς, όσοι επιθυμούν να περάσουν το 2024 χωρίς να δουν τη λέξη «quiet» στα sites και περιοδικά μόδας, μάλλον δεν θα περάσουν καλά γιατί και φέτος αυτή η τάση κυριαρχεί.

Αλλά τι ακριβώς είναι το «quiet outdoors»; Στην ουσία, παίρνει τις ίδιες αρχές της ήσυχης πολυτέλειας και τις εφαρμόζει στα εξωτερικά ενδύματα, απογυμνώνοντας τα αντικείμενα από τα λογότυπά τους και επανασυστήνοντάς τα σε ουδέτερες αποχρώσεις.

Πρόκειται για μακό χωρίς λογότυπα, αθλητικά παπούτσια χωρίς να αντιλαμβανόμαστε το brand, παντελόνια και γάντια, κασκόλ και κάλτσες με χοντρές ραβδώσεις που αγοράζονται από την Ellis Brigham ή το Decathlon. Οι εταιρείες μπορεί να μην είναι τόσο ακριβές όσο η Loro Piana ή η The Row, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται στο ακριβότερο άκρο της κλίμακας των εξωτερικών ενδυμάτων: σκεφτείτε τις Salomon, Arc'teryx, Patagonia και 66 North.

Όσο συναφείς και αν είναι, υπάρχουν βασικές διαφορές μεταξύ των δύο τάσεων. Τα φυσικά υφάσματα και τα χρώματα που είναι συνώνυμα της ήσυχης πολυτέλειας δεν θα τα πήγαιναν καλά σε μια φουρτουνιασμένη βόλτα, οπότε οι τάσεις διαφέρουν στην παλέτα και την κατασκευή.

Το «Quiet outdoors», όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Telegraph, περιλαμβάνει περισσότερο τα συνθετικά υφάσματα για πρακτικούς λόγους, αλλά και τα δύο βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην απουσία λογότυπων.

Η τάση της ήσυχης πολυτέλειας είναι η επιτομή του κρυφού πλούτου και παίζει με την εσωτερική γνώση χαρακτηριστικών όπως κούμπωμα, αγκράφες και κουμπιά, ενώ το «quiet outdoors» στηρίζεται περισσότερο σε πραγματικά κουμπώματα όπως φερμουάρ, που σημαίνει ότι υπάρχουν αναπόφευκτα περισσότερα σημάδια του brand.

Getty Images
 Getty Images

Αν όλα αυτά ακούγονται σαν παραμύθι της μόδας, τα αδιάσειστα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Από τότε που ξέσπασε η πανδημία, το ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες με επίκεντρο τη φύση αυξήθηκε ραγδαία, με τους περισσότερους να μην εγκαταλείπουν την αγάπη τους για υπαίθριες δραστηριότητες όπως η πεζοπορία, το camping, το τρέξιμο, το περπάτημα μόνο και μόνο επειδή τα εστιατόρια και τα μπαρ άνοιξαν ξανά.

Αφού, λοιπόν, οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για αυτόν τον τρόπο ζωής, θα ήταν κακό για τη βιομηχανία της μόδας να μη συνθηκολογήσει. Το 2021, η Gucci παρουσίασε μια συλλογή με την The North Face, μια εμπορικά επιτυχημένη ένωση που άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου για μια πληθώρα άλλων συνεργασιών πολυτελείας / υπαίθρου.

Οι συνεργασίες υποδημάτων έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλείς, με άλλες αξιοσημείωτες ενώσεις, όπως η Balenciaga και μια εταιρεία κατασκευής παπουτσιών για ξυπόλυτους, η Vibram, η Loewe και η ελβετική εταιρεία παπουτσιών On, καθώς και η Moncler και τα παπούτσια για πεζοπορία Hoka.

Όσο για το πώς να αποκτήσετε το look, αξίζει να επικεντρωθείτε στη διακριτικότητα και να αποφύγετε τα πιο φανταχτερά εξωτερικά ρούχα, όπως τα νέον χρώματα ή τα γυαλιστερά υφάσματα. Ο μινιμαλισμός είναι το κλειδί, γι' αυτό επιλέξτε λιτά κομμάτια σε ουδέτερα χρώματα και στη συνέχεια «χτίστε» το ντύσιμό σας γύρω από μια παρόμοια παλέτα.

Όποια κι αν είναι η άποψή σας για το «quiet outdoors», τουλάχιστον είναι εφικτό χωρίς να αδειάσετε τον τραπεζικό σας λογαριασμό. Χάρη στις συλλογές υψηλής ραπτικής, όπως η Move της H&M, η Good Move της M&S και η Oysho της Inditex, δεν χρειάζεται να ξοδέψετε τιμές Salomon για να μοιάζετε με off-duty πεζοπόρο. Ακόμα καλύτερα, απλά ψάξτε τη δική σας γκαρνταρόμπα: όλο και κάτι θα βρείτε.

Πώς να υιοθετήσετε την τάση «Quiet Outdoors»: