στιλάτη γυναίκα

Τα brands που προτιμούν οι Γαλλίδες: Το παριζιάνικο στιλ συναντά την «ήσυχη πολυτέλεια»

Οι τάσεις της μόδας που ακολουθούνται μοναδικά από τις Γαλλίδες, δίνουν έμπνευση σε όλες τις Ευρωπαίες ήδη από τη δεκαετία του 1960, και οι σημερινές εταιρίες εξακολουθούν να προτείνουν διαρκώς νέα ιδέες που μαγνητίζουν.

Το λανσάρισμα των καταστημάτων Z&V στο Λονδίνο το 2008 σηματοδότησε την έναρξη της λεγόμενης γαλλικής εισβολής στη μόδα στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς μια πληθώρα από κομψές μεσαίες εταιρείες της Γαλλίας ακολούθησαν το παράδειγμα με ιδρύοντας καταστήματα- ναυαρχίδες στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι εταιρίες αυτές έγιναν γρήγορα γνωστά ονόματα στον χώρο της μόδας: Sandro, Maje, BA&SH, A.P.C., Claudie Pierlot και The Kooples. Και αγκαλιάστηκαν με ενθουσιασμό, σημειώνει η Alexandra Zagalsky, αρθρογράφος της βρετανικής Telegraph.

Από τη στιγμή που η Κοκό Σανέλ μας δίδαξε ότι ένα διακριτικό μικρό μαύρο φόρεμα και πέρλες μπορεί να είναι πολύ πιο κομψά από ένα πιο επιτηδευμένο σύνολο, οι Βρετανίδες λατρεύουν την αμίμητη έννοια του «γαλλικού σικ», συμπληρώνει.

Αυτό ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960, όταν εμφανίστηκαν η Catherine Deneuve, η Françoise Hardy και η (επίτιμη Γαλλίδα) Jane Birkin, και από τότε έχουμε ξετρελαθεί.

Οι μάρκες που προτιμούν οι Γαλλίδες

Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που τόσες πολλές μάρκες έχουν εντοπίσει την ευκαιρία να προωθήσουν το γαλλικό στυλ. Οι σχετικά νέοι Soeur, Sessùn και Sézane, που διαθέτουν καταστήματα στο Λονδίνο, συμπληρωματικά με τους ακμάζοντες ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, δημιουργούν μια nouvelle vague ενθουσιασμού με το στιλ τους στο λαμπερό παριζιάνικο στιλ - όπως αποδεικνύεται από τις ουρές του Σαββατοκύριακου που σχηματίζονται γύρω από τη ναυαρχίδα της Sézane στο Marylebone, η οποία άνοιξε τον περασμένο Νοέμβριο.

Ο Soeur λάμπει επίσης, με τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 30 τοις εκατό σε ετήσια βάση από το 2021, ενώ σχεδιάζει να ανοίξει «μερικά νέα καταστήματα» στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2025, σύμφωνα με την ομάδα μάρκετινγκ της.

Όλοι έχουμε τις αγαπημένες μας ετικέτες, συνεχίζει η αρθρογράφος. Οι δικές μου είναι η Rouje («γατίσια» κομψότητα) και η Aimé London (άψογα φτιαγμένα own brand staples και κυρίως πουκάμισα με βολάν). 

Φωτογραφία: Aime London

Ο Soeur, που αγαπήθηκε από την Alexa Chung και τη Leandra Medine Cohen, είναι διακριτική με μια χαρακτηριστική garçonne άκρη. Ο Sézane έχει τη σφραγίδα έγκρισης της Sienna Miller και της πριγκίπισσας της Ουαλίας χάρη στη γαλλική εκδοχή του σε καθημερινά βασικά κομμάτια - πλεκτά, ψηλόμεσες φαρδιές κλωτσιές και μπότες αστραγάλου - πετυχαίνοντας αυτό το γλυκό σημείο ανάμεσα στο αγχωτικά αδιάφορο και το συνειδητά ολοκληρωμένο.

Είναι όλα πολύ διαφορετικά, αλλά η ποικιλία είναι ένα βασικό κόλπο του στυλ μεταξύ των Γάλλων φίλων μου, και ως κάποια με γαλλικό διαβατήριο αλλά χωρίς γαλλικό αίμα, είμαι πάντα ευτυχής να με κατευθύνουν, εμένα την «ψευτο-Γάλλίδα», προς τα καλά πράγματα.

Η κομψή μου φίλη Adrienne, 32 ετών, που εργάζεται για μια πολυτελή μάρκα κοσμημάτων με έδρα το Παρίσι, είναι εδώ και χρόνια μέλος της «αδελφότητας» Soeur. «Πρόσφατα αγόρασα από εκεί ένα μακρύ καφέ παλτό που απογειώνει σχεδόν τα πάντα. Έχω επίσης εμμονή με τα δερμάτινα σανδάλια 'Méduse', που αγόρασα από εκεί το περασμένο καλοκαίρι. Ελπίζω να τα φορέσω με κάλτσες την άνοιξη με μάλλινα παντελόνια με φαρδιά πόδια», λέει. 

Άλλες αγαπημένες της μάρκες είναι η Officine General «για τα υπέροχα πουκάμισα και ρούχα για το γραφείο» και οι Maje και Sandro για «τις χαριτωμένες φούστες και τα φορέματα». Η συμβουλή της για εξοικονόμηση χρημάτων είναι το…σούπερ μάρκετ: «Κάθε Γαλλίδα θα σας πει ότι έχει μερικά κομμάτια από το σούπερ μάρκετ Monoprix στη ντουλάπα της. Εγώ πηγαίνω για υπέροχα κασμίρια και εσώρουχα».

Η Capucine, μητέρα δύο παιδιών, έχει ερωτευτεί τον Sandro και την Maje. «Η ποιότητα απλά δεν είναι η ίδια από τότε που έγινε παγκόσμια», λέει. Αυτό είναι θέμα άποψης, αλλά είναι αλήθεια ότι η SMCP, η εταιρεία χαρτοφυλακίου στην οποία ανήκουν οι Maje και Sandro μαζί με την Claudie Pierlot, ισχυρίζεται ότι ανοίγει «ένα νέο κατάστημα κάθε τρεις ημέρες», στην ιστοσελίδα της εταιρείας της.

Αντ' αυτού, αναζητά μικρές μάρκες που βρίσκονται σε άνοδο: «Πρόσφατα αγόρασα μερικά διασκεδαστικά πράγματα από την Tressé [μια εξαιρετική μάρκα φορεμάτων που τώρα στέλνει στο Ηνωμένο Βασίλειο] και πλεκτά από την Maison Kitsuné».

Η Mathilde Pittet, 33 ετών, συγγραφέας lifestyle και μόδας με έδρα το Μπορντό, της οποίας το blog LéonceChenal.com καλύπτει τις τελευταίες γαλλικές τάσεις, τις εκπτώσεις και τις ευκαιρίες, μπορεί να διακρίνει τις μάρκες που έχουν καλές τιμές.

«Τα τελευταία χρόνια, έχω παρατηρήσει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον στη Γαλλία για τις μάρκες που γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ της γρήγορης μόδας και της πολυτέλειας, προσφέροντας μια πιο προσιτή τιμή από μάρκες όπως η Sandro. Η Sézane είναι, φυσικά, ένα πολύ γνωστό παράδειγμα, αλλά υπάρχουν πολλά άλλα, όπως η Rosaé Paris, η Balzac Paris, η Petite Mendigote και η εταιρεία υποδημάτων Bobbies». 

Η τελευταία διαθέτει τώρα μια μπουτίκ στην Marylebone High Street κοντά στις Sézane και Sessùn, ενώ οι υπόλοιπες είναι διαθέσιμες online.

«Υπάρχει σίγουρα μια στροφή προς την ήσυχη πολυτέλεια χωρίς λογότυπα και τις πιο προσιτές μάρκες μπουτίκ μετά τις πρόσφατες αυξήσεις τιμών chez Chanel, Vuitton και τα παρόμοια», προσθέτει η κοσμηματοπώλισσα Sophia Hélène Price, 37 ετών, η οποία διευθύνει την Salt Bijoux από το Fontainebleau κοντά στο Παρίσι και η οποία αναφέρει ως αγαπημένες τις Sézane, Gerard Darel, Balzac Paris και την cult ετικέτα τσαντών Polène (η οποία άνοιξε το πρώτο της βρετανικό κατάστημα στην Regent Street του Λονδίνου τον περασμένο μήνα).

«Υπάρχει σίγουρα μια μεγάλη τάση με influencer που έγιναν designer, η προφανής είναι η Rouje της Jeanne Damas, αλλά και η Jaspe της Diane Perreau, της οποίας τα κομμάτια κατασκευάζονται στο Παρίσι, και η Seliijan της Lison Sebellin, η οποία σχεδιάζει από το ατελιέ της στη Νίκαια. Η Et Paris είναι μια μικροσκοπική μάρκα που ανακάλυψα επίσης πρόσφατα και η οποία δημιουργεί εξαιρετικά όμορφα πράγματα από ανακυκλωμένα υφάσματα».

Αυτές οι ανεξάρτητες εταιρίες είναι πολύ μικρές για να απλώσουν τα πλοκάμια τους ως την Μ. Βρετανία, προς το παρόν, κάτι που ίσως αποτελεί μέρος της γοητείας τους. «Οι φίλες μου στο Παρίσι νομίζουν ότι μοιάζω Αγγλίδα επειδή σπάνια ψωνίζω στη Γαλλία», αποκαλύπτει η Capucine.

Η Sophia συμφωνεί με αυτό: «Ξέρω ότι εφεύραμε τη λέξη déjà-vu, αλλά κανείς δεν θέλει να μοιάζει ακριβώς με κάποιον άλλο με τις αγορές του. Το κλειδί του παριζιάνικου σικ είναι να αναμειγνύεις και να κρατάς μυστικά τα ιδιαίτερα ευρήματα». Έτσι εξηγείται η απερίγραπτη μυσταγωγία: μην μοιράζεστε υπερβολικά τα fashion finds σας.