Η H&M λανσάρει την ενοικίαση ρούχων για να σώσει το περιβάλλον
-Ωραίο φόρεμα! -Ευχαριστώ, μόλις το νοίκιασα. Κάπως έτσι θα μοιάζουν οι μελλοντικοί διάλογοι των πελατών της H&M, αν η πολιτική της ενοικίασης ρούχων που δοκιμάζει τώρα, εφαρμοστεί.
Σύμφωνα με άρθρο του Business Insider, με 37 δολάρια, οι καταναλωτές θα μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε 50 επιλεγμένα κομμάτια, να νοικιάσουν όποια θέλουν και να τα επιστρέψουν μια εβδομάδα αργότερα. To φορμάτ δεν είναι εφεύρεση της H&M, αλλά αντίθετα «πατάει» πάνω σε μοντέλα με τα οποία λειτουργούν σαιτς όπως το Rent the Runway και μοιάζει με αυτά που λάνσαραν πρόσφατα brands όπως το Urban Outfiters και το Banana Republic.
Εκ πρώτης όψεως, η κίνηση της H&M φαίνεται θετική -αν και καθόλα επιβεβλημένη. Ο σουηδικός κολοσσός είναι ταυτόχρονα και ναυαρχίδα των fast fashion brands μαζί με τον όμιλο Inditex (Zara, Bershka, Massimo Dutti κτλ) που όλα μαζί θεωρούνται εκπρόσωποι του μη οικολογικού χαρακτήρα της μόδας.
Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά του περιβαλλοντικού προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών,η βιομηχανία της μόδας καταλαμβάνει ένα δραματικό 10% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα- περισσότερο από τα αεροπλάνα και τις διεθνείς μεταφορές.
Παρ’ όλα αυτά, και παρ΄ όλο που όλο και περισσότεροι influencers και σάιτ μόδας προσπαθούν να επηρεάσουν κατά της υπερ-κατανάλωσης fast fashion, αποδεικνύεται ιδιαίτερα δύσκολο να απαγκιστρωθεί κανείς από αυτήν λόγω του χαμηλού κόστους των ρούχων, της σχετικά καλής σχέσης κόστους-ποιότητας και της πανταχού παρουσίας των καταστημάτων της.
H H&M, που έχει ήδη κάνει στροφή προς το sustainability λανσάροντας τη σειρά Conscious, δοκιμάζει πιλοτικά το μοντέλο ενοικίασης στο flagship κατάστημά της στη Στοκχόλμη.
Αν το πείραμα πετύχει, είναι πιθανό σε ένα χρόνο από τώρα η σχέση μας με τα ρούχα να έχει ήδη αλλάξει.
Το αν αυτό θα συμβάλλει πράγματι στη μικρότερη κατανάλωση και στην ανάπτυξη μιας ηθικής μόδας, μένει να το δούμε στο μέλλον.