Τα επτά hero-pieces της μόδας του 2024 για γυναίκες άνω των 50
Κάθε χρόνο υπάρχουν είδη στη μόδα που ξεπερνούν το εφήμερο και γίνονται ως και σημεία πολιτισμού, ένας εναλλακτικός τρόπος για να μετρηθεί η ενδυματολογική «θερμοκρασία».
Η ετήσια έκθεση τάσεων του βρετανικού πολυκαταστήματος John Lewis «Πώς ψωνίζουμε, ζούμε και ντυνόμαστε», η οποία διανύει πλέον την 11η χρονιά της, είναι ίσως το ασφαλέστερο βαρόμετρο για το τι έχει αιχμαλωτίσει τη φαντασία των γυναικών τους τελευταίους 12 μήνες.
Αυτοί ήταν οι επτά ακρογωνιαίοι λίθοι της γκαρνταρόμπας της γυναίκας μέσης ηλικίας το 2024. Πόσα αναγνωρίζετε;
Τα επτά πιο δημοφιλή κομμάτια στη μόδα για το 2024
Το τζιν barrel-leg
Mπαλόνι, βαρέλι ή μπανάνα - όποιο και αν είναι το κάπως αντισεξουαλικό όνομα με το οποίο γνωρίζατε αυτό το viral σχέδιο τζιν, πιθανότατα αγοράσατε κι εσείς ένα τέτοιο μέσα στην χρονιά που πέρασε.
Στο John Lewis, οι αναζητήσεις στον ιστότοπο για το συγκεκριμένο στυλ αυξήθηκαν κατά 60% σε σχέση με πέρυσι, και είναι το πιο δημοφιλές σχήμα τζιν και για τη φετινή σεζόν. «Αυτή η ευέλικτη σιλουέτα κολακεύει όλους τους σωματότυπους, χάρη στη σφιγμένη μέση και το κωνικό σχήμα στο πόδι, προσθέτοντας καμπύλες και εξισορροπώντας τις αναλογίες αβίαστα», λέει στην βρετανική Telegraph ο Σάσα Γκόμεζ ντε Θαμόρα Φορντ, παγκόσμιος πρόεδρος της 7 For All Mankind, για την οποία το σχήμα αυτό ήταν «μία από τις πιο περιζήτητες κατηγορίες της χρονιάς»
Χιλιάδες από εμάς αφήσαμε στην άκρη τις αρχικές μας επιφυλάξεις και υποκύψαμε στη γοητεία των τζιν barrel-leg: δείχνουν πιο μοντέρνα από τα skinnies και είναι εκπληκτικά κολακευτικά.
Λεοπάρ σχέδιο
Υπήρξε μια εποχή που το σχέδιο λεοπάρ αποτελούσε statement. Σήμερα, αποτελεί μέρος της «στολής» της μέσης ηλικίας, όπως πχ και ένα ένα φλοράλ μίντι φόρεμα ή ένα ζευγάρι λευκά αθλητικά παπούτσια, λειτουργώντας ως το όχι και τόσο ουδέτερο θεμέλιο πολλών μοντέρνων εμφανίσεων το 2024. Οι αναζητήσεις για μπλούζες με λεοπάρ στο John Lewis αυξήθηκαν κατά 173% σε σχέση με τους προηγούμενους 12 μήνες.
Και τα τζιν με λεοπάρ σχέδιο έφτασαν ως την πρώτη θέση, επίσης. Δεν είναι περίεργο που η ενδιάμεση έκθεση 2024 της M&S, με βάση τα στοιχεία των έξι μηνών έως το τέλος Σεπτεμβρίου, αποκάλυψε τον Νοέμβριο ότι η κατηγορία γυναικείων ενδυμάτων της είχε φτάσει στο υψηλότερο μερίδιο αγοράς των τελευταίων 10 ετών.
Το δαχτυλίδι Oura
Είναι διακριτικό, όποιος το γνωρίζει, το αναγνωρίζει αμέσως. Η Τρίνι Γούνταλ, έχει ένα, το ίδιο και η Τζένιφερ Άνιστον. Ίσως και η συνάδελφος απέναντί σας στο γραφείο. Το κομψό, χρυσό ή ασημένιο δαχτυλίδι Oura «αναβοσβήνει» πλέον σχεδόν παντού, δίνοντας στον κάτοχό του ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για τη βασική θερμοκρασία του σώματος, τα επίπεδα άγχους, την υγεία της καρδιάς και τους κύκλους ύπνου.
Τον Ιούνιο, η Oura ανακοίνωσε ότι είχε πουλήσει 2,5 εκατομμύρια δαχτυλίδια και, σύμφωνα με το Bloomberg, είδε τις ετήσιες πωλήσεις της να διπλασιάζονται φέτος σε περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια. Ένα ρολόι της Apple δεν έχει φανεί ποτέ τόσο πασέ.
Το πουκάμισο ράγκμπι
Αν και η ταινία «Saltburn» είχε αρκετές αμφισβητήσιμες σκηνές- αφήνοντας πολλούς από εμάς να μην μπορούν να ξαναδούν με τον ίδιο τρόπο την αποχέτευση της μπανιέρας- προκάλεσε επίσης την αναγέννηση του κλασικού στιλ preppy, με το πουκάμισο ράγκμπι. Οι πωλήσεις του στυλ στο John Lewis αυξήθηκαν κατά 30% τους τελευταίους 12 μήνες, αφού οι επαναλήψεις του εμφανίστηκαν σε πασαρέλες υψηλών προδιαγραφών, από το The Row μέχρι το Loewe (όπως το είδαμε από τη Χέιλι Μπίμπερ).
«Η ομορφιά αυτής της κορυφαίας τάσης είναι ότι είναι εύκολο να το προμηθευτείς και εύκολο να το συνδυάσεις. Έχω διαπιστώσει ότι τα τμήματα ανδρικής ένδυσης έχουν μερικές από τις καλύτερες επιλογές», λέει η Τζόι Μοντγκόμερι, συντάκτρια αγορών στη βρετανική Vogue. «Ένα απλό στυλ σε ριγέ είναι αυτό που θέλετε. Στιλιστικά, η μπλούζα ράγκμπι ταιριάζει υπέροχα με ένα τζιν με φαρδιά πόδια και loafers».
Το φόρεμα με βολάν
Όταν η νέα δημιουργική διευθύντρια της Chloé, Χιμένα Καμάλι, έστειλε μοντέλα ντυμένα με σακάκια με κρόσσια και κυματιστό σιφόν στην πασαρέλα τον Φεβρουάριο, η πρόβλεψη ήταν σαφής: το boho επέστρεψε. Και η τάση δεν άργησε να περάσει και στους δρόμους. Τα κομμάτια με βολάν στα Mango και Mint Velvet συγκαταλέγονται στα best seller.
Δύο δεκαετίες αφότου μας εντυπωσίασε για πρώτη φορά με τις χαμηλές ζώνες και τις πειρατικές μπότες της, η Σιέννα Μίλλερ έγινε και πάλι το «it girl» της εποχής, χάρη στη συνεργασία με τα M&S που έκανε θραύση. Τον Ιούνιο, κυκλοφόρησε η συλλογή της με δαντελένια πουκάμισα, εμπριμέ παντελόνια και με ένα κομμάτι που ξεχώρισε και παρέπεμπε στην εποχή που η Μίλλερ ήταν χίπι: ένα κίτρινο φόρεμα με βολάν, που τώρα πωλείται στο eBay για το διπλάσιο της αρχικής τιμής του, 89 λίρες.
Οι παγιέτες των swifties
Μπορεί η περιοδεία της Τέιλορ Σουίφτ, με τίτλο «Eras», να ήταν η πιο κερδοφόρα όλων των εποχών, αποφέροντας 2,07 δισεκατομμύρια δολάρια, ωστόσο, ήταν τα ρούχα της σταρ που άφησαν ανεξίτηλο σημάδι στη μόδα.
Η αναζήτηση για φούστες και φορέματα με παγιέτες αυξήθηκε κατακόρυφα κατά την περιοδεία. «Οι αναζητήσεις για χρωματιστές παγιέτες, ιδίως σε συνδυασμό με φορέματα, έχουν σημειώσει άνοδο 344% τους τελευταίους έξι μήνες», λέει η Βικτώρια Πρου, συνιδρύτρια της Hurr, προσθέτοντας ότι τα φορέματα της Clio Peppiatt - της ίδιας μάρκας που φορούσε η ίδια η Swift - έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή. Λόγω Χριστουγέννων αυτές οι αστραφτερά ενδύματα μπορούν και πάλι να πρωταγωνιστήσουν.
Η υπερμεγέθης tote
Το έναυσμα για την αλματώδη δημοτικότητα του κρεμ κασμίρ, των απλών μαύρων φορεμάτων και ολόκληρης της τάσης της «ήσυχης πολυτέλειας» και τελικά της υπερβολικά ευρύχωρης τσάντας μπορεί να αποδοθεί στη σειρά «Succession».
Η ευρύχωρη tote «Margaux» του John Lewis έκανε τις μεγαλύτερες πωλήσεις για φέτος.