Tanner Leatherstein: Ο ειδικός στα δέρματα που κάνει «κομματάκια» τσάντες Louis Vuitton, Prada, για να δει αν η τιμή είναι σωστή
Με περισσότερους από 600.000 ακόλουθους στο Instagram και σχεδόν ένα εκατομμύριο στο TikTok, τραβάει εβδομαδιαία βίντεο με τον εαυτό του να κάνει κομματάκια τσάντες πολυτελών οίκων για να δει αν η ποιότητα των υλικών δικαιολογεί την τιμή τους.
Οι βασικές αρχές της πολυτέλειας είναι η αποκλειστικότητα και η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και υλικών. Τούτου λεχθέντος, η πολυτέλεια και η τιμή που τη συνοδεύει μπορεί συχνά να είναι αφηρημένη. Τουλάχιστον, αυτό λέει ο 37χρονος Tanner Leatherstein, ένας ειδικός στα δέρματα, ο οποίος αποδομεί τα είδη πολυτελείας για να διαπιστώσει αν η ποιότητα των υλικών δικαιολογεί την τιμή και αν η δεξιοτεχνία είναι πραγματικά χειροποίητη. «Οι οίκοι πολυτελείας εκμεταλλεύονται αυτή την έλλειψη γνώσης και σας προσφέρουν μέτρια προϊόντα», αναφέρει στην ιστοσελίδα του. «Μέσω του Tanner's Club, όχι μόνο θα σας ενημερώσουμε αλλά και θα σας διασκεδάσουμε σε διάφορα θέματα δέρματος».
Με περισσότερους από 600.000 οπαδούς στο Instagram και σχεδόν ένα εκατομμύριο στο TikTok, ο Tanner τραβάει εβδομαδιαία βίντεο με τον εαυτό του να κάνει κομματάκια τσάντες και άλλα δερμάτινα είδη. Σύμφωνα με τον υπολογισμό του, τα περισσότερα δεν αξίζουν πάνω από 150 δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των υλικών και του κόστους παραγωγής, αν και οι τιμές στα καταστήματα μπορεί να είναι 10 φορές υψηλότερες. Φυσικά, το TikToker δεν λαμβάνει υπόψη άλλες πτυχές που προσθέτουν αξία, όπως ο σχεδιασμός, η έρευνα, η εικονική αξία του κομματιού, το μάρκετινγκ, το κόστος λιανικής πώλησης και παραγωγής. Στους μεγάλους οίκους μόδας, για παράδειγμα, οι χειροτέχνες δέρματος είναι αυτοί που διατηρούν την κληρονομιά του οίκου και τις μοναδικές δεξιότητες χειροτεχνίας και οι μισθοί τους είναι ανάλογοι με τη σημασία τους. Όλα αυτά τα στοιχεία ανεβάζουν την τιμή.
«Οι άνθρωποι συχνά χρησιμοποιούν την τιμή ως κριτήριο για την ποιότητα, αλλά αυτό σπάνια λειτουργεί», λέει ο Leatherstein σε ένα από τα βίντεό του. «Οι οίκοι που χρησιμοποιούν καλό δέρμα δεν μπορούν να σταματήσουν να μιλούν γι' αυτό. Πρέπει να κοιτάξετε τις ετικέτες. Περιγραφές όπως "γνήσιο δέρμα" δεν σημαίνουν τίποτα, ενώ άλλες όπως "φυτική δέψη" ή "φυσικός κόκκος" ναι».
Το αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό που ξοδεύει κάθε μήνα ο Tanner για πολυτελή προϊόντα μόνο και μόνο για να τα καταστρέψει είναι στην πραγματικότητα μια επένδυση. Ο Tanner εξηγεί στον ιστότοπό του ότι προέρχεται από οικογένεια βυρσοδεψών και ότι έβαψε το πρώτο του δερμάτινο μπουφάν σε ηλικία έντεκα ετών. Το 2017 ίδρυσε δύο μάρκες δερμάτινων ειδών, την Pegai και την McTroy, τις οποίες ο ίδιος ορίζει ως «καλή ποιότητα σε δίκαιη τιμή». Και το 2022, άρχισε να προβάλλει τον εαυτό του με τα συναρπαστικά του βίντεο που αποδομούν πολυτελείς τσάντες.
H πρώτη δερμάτινη τσάντα που κατέστρεψε
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στη New York Times ο 37χρονος αποκάλυψε ποια ήταν η πρώτη τσάντα που έκανε κομματάκια. Ο λόγος για έναν χαρτοφύλακα της Louis Vuitton. «Η Louis Vuitton είναι μία από τις πιο διάσημες μάρκες δέρματος στον κόσμο, αλλά πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι το εικονικό υλικό του μονογράμματος LV είναι στην πραγματικότητα καμβάς. Το πρώτο βίντεο που έγινε viral ήταν ένα μικρό πορτοφόλι αξίας 1.200 δολαρίων από τη Chanel. Από τότε, τα αιτήματα για να παρουσιάσουμε διαφορετικές μάρκες έρχονταν ασταμάτητα», περιγράφει.
Δεν κάνει κομματάκια μόνο τα δερμάτινα είδη, αλλά λειτουργεί και ως σύμβουλος: «Δημιούργησα αυτόν τον ιστότοπο για να είναι ένα εργαλείο για τους επιχειρηματίες», εξηγεί. «Είμαι σε αυτόν τον κλάδο εδώ και μερικά χρόνια και οι μάρκες μου έχουν μεγαλώσει». Όπως λέει ο ίδιος στο TikTok, μέρος των κερδών από τις μάρκες του πηγαίνει στο Save The Children. Εν ολίγοις, τα βίντεο είναι μια άσκηση καθαρού branding: προκειμένου να προωθήσει τα δικά του προϊόντα, αποδομεί και επικρίνει τα δερμάτινα είδη χωρίς να λαμβάνει υπόψη την άυλη αξία της μάρκας - η οποία, είτε του αρέσει είτε όχι, είναι ο κύριος λόγος πίσω από την υπέρογκη τιμή τους.
Ποιοι οίκοι αξίζουν τα χρήματα τους
Σύμφωνα με τον Leatherstein, η Bottega Veneta χρησιμοποιεί απίστευτα δέρματα και έχει κάνει αρκετά βίντεο για τα προϊόντα της.
Εχει ξεχωρίσει, επίσης, μια σκωτσέζικη ετικέτα που ονομάζεται Strathberry. Φτιάχνουν τα προϊόντα τους στο Ubrique, που είναι αυτή η μικρή πόλη στην Ισπανία, όπου μάρκες όπως η Loewe και η Dior φτιάχνουν τα προϊόντα τους.
Η Polene είναι μια άλλη μεγάλη μάρκα που, σύμφωνα με εκείνον, φτιάχνεται από ανθρώπους που πραγματικά ξέρουν τι κάνουν. Και η Coach είναι αρκετά καλή σε μεσαίες τιμές.