Μπορεί ένας διάσημος να γίνει καλός σχεδιαστής μόδας; Το δοκιμάζει και η Κάιλι Τζένερ
Έχει περάσει ανεπιστρεπτί η εποχή που οι celebrities ανακοίνωναν το λανσάρισμα ενός γλυκόπικρου αλλά προσιτού αρώματος. Σήμερα, η ελίτ της Α-list έχει ανεβάσει τον πήχη πιο ψηλά και προσπαθεί να κατακτήσει τον κόσμο της μόδας.
Και τα καταφέρνει. Νωρίτερα φέτος, ο Pharrell Williams κατέλαβε τη γέφυρα Pont Neuf στο Παρίσι για να αποκαλύψει την πρώτη του συλλογή αφότου διορίστηκε δημιουργικός διευθυντής στον θρυλικό γαλλικό οίκο μόδας Louis Vuitton, και μόλις αυτή την εβδομάδα ο A$AP Rocky ανακοινώθηκε ως ο νέος δημιουργικός διευθυντής της PUMA για τη συνεργασία της με τη Formula 1. Η σύντροφος του Rocky, η Rihanna, είναι, επίσης, πολύ επιτυχημένη σε αυτόν τον κλάδο, με τη μάρκα εσωρούχων Fenty X Savage να εκτιμάται πρόσφατα ότι θα αποτιμηθεί σε περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια, αν εισαχθεί στο χρηματιστήριο.
Και όπου υπάρχει καπνός (μια ανερχόμενη κοινωνική τάση ή τάση της μόδας), υπάρχει και φωτιά (οι Καρντάσιανς). Μετά την ενασχόληση με πολλές άλλες παράλληλες δραστηριότητες, άλλες επιτυχημένες και άλλες όχι, οι σοσιαλιτέ που έγιναν μεγαλοεπιχειρηματίες έχουν βάλει στο στόχαστρο και τον κόσμο της μόδας.
Η μάρκα ντένιμ Good American της Khloe Kardashian, η οποία ιδρύθηκε το 2016, κατάφερε να συγκεντρώσει 200 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις πέρυσι και το καλοκαίρι άνοιξε το πρώτο της φυσικό κατάστημα στο Λος Άντζελες. To brand shapewear της Kim Kardashian, Skims, ήρθε λίγο αργότερα, το 2019, και έχει φτάσει σε εκτιμώμενη αποτίμηση 4 δισ. δολαρίων σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Μόλις την Τετάρτη, η Kim ανακοίνωσε και μια νέα ανδρική σειρά ρούχων Skims, με τον Βραζιλιάνο ποδοσφαιριστή Neymar Jr να πρωταγωνιστεί στην καμπάνια.
Η Κάιλι Τζένερ συστήνει το νέο της brand ρούχων
Αλλά αυτή δεν ήταν η μόνη μεγάλη είδηση για τη μόδα που ήρθε από την οικογένεια Kardashian αυτή την εβδομάδα. Η ετεροθαλής αδελφή της Kim, Κάιλι Τζένερ, λανσάρει επίσης μια σειρά ρούχων. Η νεότερη από τις αδερφές Καρντάσιαν έκανε την ανακοίνωσή της χθες μέσω μιας ανάρτησης στο Instagram, η οποία την απεικόνιζε να φοράει μια καφέ καμπαρντίνα με κόκκινες γόβες, καθισμένη σε ένα δάπεδο με χαλί. «Meet Khy», ήταν το μόνο που έγραφε, αλλά οι απανταχού διαβασμένοι του διαδικτύου και μαθημένοι στις Kardashian ξέρουν τι πραγματικά σημαίνει: «Γεια σας, με αποκαλείτε την πιο καλοντυμένη Kardashian εδώ και πάνω από έναν χρόνο, οπότε τώρα θα το εκμεταλλευτώ και οικονομικά».
Ακολούθησε ένα εξώφυλλο και συνέντευξη στη WSJ, με την ίδια να ποζάρει με τις δημιουργίες της και να υπογραμμίζει πως η συλλογή είναι εμπνευσμένη από το προσωπικό της στιλ.
Σίγουρα, η Κάιλι είναι καλοντυμένη, τουλάχιστον σε σύγκριση με άλλα διάσημα πρόσωπα του Instagram, αλλά χρειάζεται πραγματικά άλλο ένα brand μόδας; Και μήπως η είσοδός της στον κόσμο της μόδας σηματοδοτεί την αρχή για κάτι μεγάλο, θυμίζοντας την εποχή που κάθε διάσημος αποφάσιζε να ξεκινήσει μια δική του μάρκα ομορφιάς; (κάτι που εξακολουθούν να κάνουν μέχρι σήμερα).
Ένας από τους λόγους για τους οποίους το στιλ της Κάιλι έχει γενικά τόσο καλή αποδοχή είναι ότι συχνά υποστηρίζει νέους, ανερχόμενους σχεδιαστές, όπως οι Chet Lo, Knwls, Poster Girl και Art School. Αυτές οι μάρκες και οι σχεδιαστές μπορεί να είναι αναγνωρισμένα ονόματα τώρα, αλλά ήταν πολύ λιγότερο γνωστοί το 2020 και το 2021, όταν άρχισαν να εμφανίζονται σε όλα τα social της Τζένερ.
Η Κάιλι Τζένερ βοήθησε να αναδειχθούν αυτοί οι μικροί σχεδιαστές, δίνοντάς τους την απαραίτητη δημοσιότητα για να ξεκινήσουν τα brand τους. Αλλά αν αυτές οι αναρτήσεις στο Instagram αρχίσουν να κατευθύνουν τους θαυμαστές της μόδας της Τζένερ πίσω στη δική της μάρκα, την Khy, τι θα συμβεί στους λιγότερο γνωστούς σχεδιαστές;
Με αρκετούς ανερχόμενους σχεδιαστές να μην μπορούν να συμμετάσχουν, πλέον, στις εβδομάδες μόδας λόγω κόστους, αυτή η πιθανή επέλαση των διάσημων δημιουργικών διευθυντών εγκυμονεί κινδύνους για τους πραγματικούς σχεδιαστές που έχουν ήδη μεγάλη ανάγκη από κεφάλαια και δημοσιότητα.
Όπως δήλωσε την Τετάρτη η διευθύνουσα σύμβουλος του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας Caroline Rush: «Γίνεται όλο και πιο δύσκολο και τα brands αποσύρονται». Ίσως αυτοί που θα έπρεπε πραγματικά να κάνουν πίσω είναι οι διασημότητες...