Φωτογραφία/Instagram @estermanas

Στο Παρίσι, αυτός ο οίκος μόδας ανησυχεί ότι το όνειρο του plus size έχει φτάσει στο τέλος του

Τη δεύτερη μέρα της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού στο Palais de Tokyo, ένας γιγάντιος φουσκωτός ελέφαντας καλωσόρισε τους καλεσμένους στην επίδειξη μόδας Ester Manas. Το brand το οποίο είναι αφιερωμένο στην δημιουργία συλλογών που περιλαμβάνουν plus size, περιείχε μία ποικιλία σωμάτων σε μία συλλογή με υφάσματα από τούλι, διαφάνειες και δέρμα.

Οι δημιουργοί του Οίκου, το δίδυμο και ζευγάρι Ester Manas και Balthazar Delepierre, έχουν επαινεθεί για τη χρήση ρυθμιζόμενων τεχνικών ραπτικής στα ρούχα τους. Μέθοδοι όπως το ruching και τα κορδόνια περίσφιξης ελαχιστοποιούν την ανάγκη για κλασικό μέγεθος και επιτρέπουν στον Ester Manas να εξυπηρετεί μεγέθη XS έως 3XL.

Φωτογραφία/Instagram @estermanas

Η εταιρεία που έχει γνωρίσει άνθιση, κέρδισε το διάσημο γαλλικό βραβείο μόδας ANDAM το 2023 και αποτελεί ένα από τα αγαπημένα brand για καλλιτέχνες όπως οι SZA, Jorja Smith, Kali Uchis και Beth Ditto, καθώς αντιπροσωπεύουν την διαφορετική οπτική στην κυρίαρχη, εξαιρετικά λεπτή, παριζιάνικη σκηνή της μόδας.

  Φωτογραφία/Instagram @estermanas

Ωστόσο ο ελέφαντας στο δωμάτιο -όπως ονομάστηκε το σόου- υποδηλώνει ένα ευρύτερο ζήτημα, ακριβώς αυτό που επισημάνθηκε από το σχεδιαστικό δίδυμο στα παρασκήνια όταν είπαν ότι «τους τελευταίους μήνες υπήρξε λιγότερο ενδιαφέρον και λιγότερα θετικά μηνύματα σχετικά με τα μεγάλα μεγέθη».

 Φωτογραφία/Instagram @estermanas

«Ως άνθρωπος με παραπάνω κιλά παρατηρώ ότι η καθημερινή χοντροφοβία επέστρεψε», τόνισε η Manas μιλώντας στο CNN.

Το σόου «Ελέφαντας στο δωμάτιο» του Οίκου Ester Manas

 Φωτογραφία/Instagram @estermanas

«Αυτή τη σεζόν, μας δόθηκαν πολύ λίγες επιλογές casting για plus size μοντέλα κυρίως γιατί τα μοντέλα του εξωτερικού δεν έρχονται στο Παρίσι για κάστινγκ. Εμείς είμαστε μία από τις μόνες μάρκες που τους δίνουμε δουλειά».

 Φωτογραφία/Instagram @estermanas

Οι σχεδιαστές μάλιστα ανέφεραν μιλώντας στο cnn πως δέχτηκαν στερεοτυπικές ερωτήσεις από bookers μοντέλων όπως «πόσα κανονικά μοντέλα θα λάβουν μέρος στην επίδειξη». «Με την λέξη ''κανονικά'' εννοούσαν όσα μοντέλα είχαν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος, το τι ονομάζουμε κανονικό και το όχι είναι αυτό ακριβώς που πρέπει να συζητηθεί, όταν το skinny θεωρείται κανονικότητα από νεαρή ηλικία στη Γαλλία».

«Η ''κανονικοποιημένη συμπεριφορά'' για αυτούς είναι η πρόσληψη νερού για να κόψεις την όρεξη, το κάπνισμα κ.ο.κ», δήλωσαν.

 Φωτογραφία/Instagram @estermanas

Ακόμη, το δίδυμο στάθηκε στο χάπι αδυνατίσματος το οποίο έχει γνωρίσει τεράστια δημοφιλία στη Βρετανία και στις ΗΠΑ, το Ozempic, λέγοντας πως είχαν μείνει άναυδοι σχετικά με το πόσοι διάσημοι το είχαν λάβει. Μάλιστα είχαν και μία εικόνα με ένα μπλουζάκι που σατίριζε το εν λόγω χάπι. «Είμαστε στην εποχή που πρέπει να είσαι Ozempiccked», σχολίασαν. Σύμφωνα με στοιχεία της Goldman Sachs που επικαλείται το cnn, τα φάρμακα αδυνατίσματος θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιούν από έως και 70 εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως έως το 2028.

 Φωτογραφία/Instagram @estermanas

Τα αρνητικά αποτελέσματα μιας τέτοιας ευρείας υιοθέτησης στη βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς (για να μην αναφέρουμε την κοινωνία γενικότερα) είναι προφανή και ήδη αισθητά.

Όπως αναφέρθηκε από το CNN πέρυσι, το 2023 η μηχανή αναζήτησης μόδας Tagwalk διαπίστωσε ότι ο αριθμός των μοντέλων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους που εμφανίστηκαν στις εκθέσεις Φθινόπωρο-Χειμώνας 2023 μειώθηκε κατά 24% σε σύγκριση με την περίοδο Άνοιξη-Καλοκαίρι. Ομοίως, μια έκθεση για την ένταξη μεγέθους του 2023 που διεξήχθη από τη Vogue Business διαπίστωσε ότι το 95,6% όλων των εμφανίσεων που παρουσιάστηκαν για το Φθινόπωρο-Χειμώνα 2023 ήταν σε μέγεθος ΗΠΑ 0-4.

Η ίδια η Ester Manas δηλώνει ότι δυσκολεύεται ολοένα και περισσότερο να πουλήσει στη χονδρική αγορά και τώρα στρέφεται όλο και περισσότερο στις άμεσες πωλήσεις και στο μοντέλο «See Now, Buy Now», όπου τα κομμάτια είναι διαθέσιμα για προπαραγγελία μόλις βγουν στην πασαρέλα.

«Αριθμητικά, είναι πολύ προφανές ότι αυτή η «τάση» (του να αισθάνεσαι προσωπικά άνετα με το μέγεθός σου και να είναι παράλληλα κοινωνικά αποδεκτό) έχει υποχωρήσει», είπε ο Delepierre. Το ζευγάρι ανέφερε επίσης ερωτήσεις από δημοσιογράφους μόδας στα παρασκήνια, οι οποίοι ρωτούσαν πώς θα εξελισσόταν το brand τώρα που «η τάση του plus size» φθίνει.

H Giulietta Canzani Mora δημοσιογράφος και τηλεοπτική παρουσιάστρια που είναι κοντά στο brand, μιλώντας στο cnn δήλωσε εύστοχα πως «Δεν είναι ότι η μόδα έγινε χωρίς αποκλεισμούς, αλλά ότι η συμπερίληψη ήταν της μόδας».

«Η βιομηχανία ήθελε να κάνει τη διαφορά στον κόσμο, αλλά δεν φαίνεται να ισχύει. Οι άνθρωποι ήθελαν απλώς να αφομοιωθούν σε ό,τι είναι ωραίο, το οποίο -συμπεριλαμβανομένου των plus size μοντέλων- κράτησε για λίγο.

Ωστόσο ο στιλίστας Guillaume Boulez, έχει πίστη. «Πέρα από την οπτική των plus size τα ρούχα του Ester Manas είναι δυνατά κομμάτια που στέκονται μόνα τους και κάνουν τους πάντες να νιώθουν σέξι», είπε, επομένως φαίνεται πως λειτουργούν ακριβώς για τον σκοπό της μάρκας «Οι γυναίκες που ντύνουμε ντύνονται όπως θέλουν και ελπίζουμε να τις κάνουμε να νιώθουν ορατές και ελεύθερες», συμπλήρωσε, τέλος, ο Delepierre.