Αλλά αν φαντάζεστε ότι οι υπέρογκες τιμές και οι προκλητικές αναλογίες του «παντελονιού» έχουν δημιουργήσει αδιαφορία από τον κόσμο της μόδας, κάνετε λάθος. Σύμφωνα με την εταιρεία μόδας Lyst, το παντελόνι της Miu Miu βρίσκεται αυτή τη στιγμή ψηλά, ως το τρίτο πιο hot fashion item στον κόσμο.
Αυτά είναι τα ευρήματα του δείκτη Lyst Index, μιας τριμηνιαίας έκθεσης που αναλύει τη διαδικτυακή αγοραστική συμπεριφορά περισσότερων από 200 εκατομμυρίων αγοραστών, συγκεντρώνοντας το ιστορικό αναζήτησης, περιήγησης και αγοράς με τις αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα στατιστικά στοιχεία για τη συγκέντρωση ενός τελικού αποτελέσματος.
Όσοι πιστεύουν ότι ο κόσμος έχει τελικά τρελαθεί θα πρέπει να σημειώσουν ότι ενώ ένα τέτοιου είδους παντελόνι φαίνεται επιπόλαιο, η σκέψη πίσω από αυτό κάθε άλλο παρά είναι.
Η μόδα είναι μια πολύ σοβαρή επιχείρηση- μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο. Σε μια εποχή που οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες έχουν αφήσει ακόμη και ιστορικές μάρκες όπως η Gucci και η Yves Saint Laurent να αγωνίζονται - η μητρική εταιρεία Kering ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα κέρδη του ομίλου είναι πιθανό να μειωθούν κατά 40 έως 45% - είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δούμε ποια brands τα πάνε καλά.
Και ο οίκος που τα πηγαίνει καλύτερα από όλους είναι η Miu Miu. Την προηγούμενη εβδομάδα, ο ιδιοκτήτης της, ο όμιλος Prada, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της Miu Miu αυξήθηκαν κατά 89% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ξεκίνησε το 1992 ως μια πιο προσιτή σειρά τύπου «η μικρή αδελφή» της Prada, με τη Miu Miu σήμερα να επισκιάζει τη μεγαλύτερη και πιο «εγκεφαλική» αδελφή της, της οποίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% την ίδια περίοδο. Σύμφωνα με την έρευνά της, η Lyst τοποθετεί τη Miu Miu ως το πιο καυτό brand στον κόσμο με βάση τα δεδομένα αναζήτησης, με την Prada στη δεύτερη θέση.
Ούτε αυτό είναι αποτέλεσμα απλής διαφημιστικής εκστρατείας, υποστηρίζει η Lyst. «Η ισχυρή αφήγηση ιστοριών και η πολιτιστική συνάφεια κάνουν τη Miu Miu να ξεχωρίζει», λέει στην Telegraph η Katy Lubin, αντιπρόεδρος επικοινωνίας της Lyst. «To brand θεωρείται καυτό, αλλά και διαχρονικό. Οι αγοραστές λατρεύουν επίσης το ιδιαίτερο στιλ της, το οποίο έχει προκαλέσει μια νέα εμμονή με τα εσώρουχα ως εξωτερικά ρούχα».
Πράγματι, χάρη στη Miu Miu, η τάση «no pants» έχει αρχίσει να γίνεται viral εδώ και αρκετό καιρό, με διασημότητες όπως η Emma Corrin, η Bella Hadid και η Alexa Chung να βγαίνουν πρόσφατα με το προκλητικό look, καθώς και πλήθος influencers στο TikTok και το Instagram.
Και στην Ελλάδα η Κλέλια Ανδιολάτου, η Ηλιάνα Παπαγεωργίου και η Βάσια Κωσταρά έχουν, επίσης, υιοθετήσει το look. Όπως όλα τα «παντελόνια» της Miu Miu, το τελευταίο ζευγάρι των 650 ευρώ είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει αυτές τις τόσο σημαντικές viral στιγμές που τόσο επιτυχημένα αυξάνουν τις πωλήσεις.
Αλλά αν η Miu Miu είναι έξυπνη στο να δημιουργεί virality, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για την αστρική της επιτυχία. Πρώτον, έχει σχεδιαστεί από την Miuccia Prada, την 74χρονη Ιταλίδα με την εξαιρετική αίσθηση του στιλ. Σε αντίθεση με πολλές μάρκες που παραπαίουν μετά τον θάνατο των ιδρυτών τους, η Prada και η Miu Miu διατηρούν μια αίσθηση αυθεντικότητας, σε συνδυασμό με μια ισχυρή άποψη που λείπει από πολλές σύγχρονες μάρκες.
Δεύτερον, οι επιδείξεις μόδας της Miu Miu είναι αντικείμενο συζήτησης. Εκτός από το γεγονός ότι στην πρώτη σειρά κάθεται μια φάλαγγα από τις πιο cool ηθοποιούς, τραγουδιστές και influencers, τα ρούχα στην πασαρέλα είναι πολυπόθητα - και εύκολα στη χρήση. Στο πιο πρόσφατο σόου της, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι τον Μάρτιο, ένα ποικιλόμορφο καστ γυναικών ανέβηκε στην πασαρέλα, μεταξύ των οποίων η Gigi Hadid, η ράπερ Little Simz, 30 ετών, και η ηθοποιός Kristin Scott Thomas, 63 ετών.
Η Scott Thomas είναι σχεδόν απίθανο να εμφανιστεί με τα παντελόνια Miu Miu αξίας 650 ευρώ , αλλά η πασαρέλα έδειξε εύστοχα την ευρεία απήχηση της Miu Miu μεταξύ γυναικών σε πολλούς διαφορετικούς ρόλους και στάδια ζωής. Οι περισσότεροι πελάτες της δεν είναι influencers που φορούν παντελόνια, αλλά επαγγελματίες που έχουν πολλά χρήματα και λίγο χρόνο και αναζητούν κομψές λύσεις για την γκαρνταρόμπα τους που να ταιριάζουν στην πολυάσχολη ζωή τους.