Πώς ένα νάιλον εσώρουχο αξίας 650 ευρώ έγινε το πιο πολυσυζητημένο item της μόδας

Πώς ένα νάιλον εσώρουχο αξίας 650 ευρώ έγινε το πιο πολυσυζητημένο item της μόδας

Μέχρι τώρα, οι φαν της πολυτελούς μόδας είχαν συνηθίσει οι τιμές των αγαπημένων τους οίκων να ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια του κόστους.

Τα τελευταία χρόνια, μια κλασική τσάντα Chanel έχει τριπλασιαστεί και κοστίζει περίπου 8.000 ευρώ, ενώ οι αυξήσεις της Hermès δεν έκαναν τίποτα για να σταματήσουν την αύξηση των πωλήσεων κατά 17% το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Με τα φορέματα των σχεδιαστών να κοστίζουν συνήθως πάνω από 3.000 ευρώ, οι περισσότεροι λάτρεις της μόδας θα παραδεχτούν ότι όταν θα τσεκάρουν την τιμή των πολυπόθητων αντικειμένων της wish list τους, τίποτα απολύτως δεν θα τους εξέπληττε.

Μέχρι που εμφανίστηκε το «παντελόνι» των 650 ευρώ της Miu Miu. Όχι, δεν πρόκειται ακριβώς για παντελόνι με την κλασική έννοια του όρου, με ζώνη στη μέση, φερμουάρ και μπόλικο ύφασμα - χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν, τουλάχιστον, να δικαιολογήσουν κάπως το κόστος τους. Δεν είναι καν «μεγάλα εσώρουχα» τύπου Bridget Jones, αλλά όσο πιο λιτά γίνεται. Χαμηλά στο γοφό, ψηλά στο πόδι και άνετα στο κάτω μέρος, θυμίζουν εικόνες μαυρισμένων ηλιοθεραπευτών στην Ίμπιζα της δεκαετίας του '80, μια εντύπωση που ενισχύεται ακόμη περισσότερο από τα χρώματά του, το κίτρινο του καναρινιού, πράσινο του φιστικιού, κόκκινο και έντονο πορτοκαλί.

Αλλά αν φαντάζεστε ότι οι υπέρογκες τιμές και οι προκλητικές αναλογίες του «παντελονιού» έχουν δημιουργήσει αδιαφορία από τον κόσμο της μόδας, κάνετε λάθος. Σύμφωνα με την εταιρεία μόδας Lyst, το παντελόνι της Miu Miu βρίσκεται αυτή τη στιγμή ψηλά, ως το τρίτο πιο hot fashion item στον κόσμο.

Αυτά είναι τα ευρήματα του δείκτη Lyst Index, μιας τριμηνιαίας έκθεσης που αναλύει τη διαδικτυακή αγοραστική συμπεριφορά περισσότερων από 200 εκατομμυρίων αγοραστών, συγκεντρώνοντας το ιστορικό αναζήτησης, περιήγησης και αγοράς με τις αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα στατιστικά στοιχεία για τη συγκέντρωση ενός τελικού αποτελέσματος.

Όσοι πιστεύουν ότι ο κόσμος έχει τελικά τρελαθεί θα πρέπει να σημειώσουν ότι ενώ ένα τέτοιου είδους παντελόνι φαίνεται επιπόλαιο, η σκέψη πίσω από αυτό κάθε άλλο παρά είναι.

Η μόδα είναι μια πολύ σοβαρή επιχείρηση- μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο. Σε μια εποχή που οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες έχουν αφήσει ακόμη και ιστορικές μάρκες όπως η Gucci και η Yves Saint Laurent να αγωνίζονται - η μητρική εταιρεία Kering ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα κέρδη του ομίλου είναι πιθανό να μειωθούν κατά 40 έως 45% - είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δούμε ποια brands τα πάνε καλά.

Και ο οίκος που τα πηγαίνει καλύτερα από όλους είναι η Miu Miu. Την προηγούμενη εβδομάδα, ο ιδιοκτήτης της, ο όμιλος Prada, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της Miu Miu αυξήθηκαν κατά 89% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ξεκίνησε το 1992 ως μια πιο προσιτή σειρά τύπου «η μικρή αδελφή» της Prada, με τη Miu Miu σήμερα να επισκιάζει τη μεγαλύτερη και πιο «εγκεφαλική» αδελφή της, της οποίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% την ίδια περίοδο. Σύμφωνα με την έρευνά της, η Lyst τοποθετεί τη Miu Miu ως το πιο καυτό brand στον κόσμο με βάση τα δεδομένα αναζήτησης, με την Prada στη δεύτερη θέση.

Ούτε αυτό είναι αποτέλεσμα απλής διαφημιστικής εκστρατείας, υποστηρίζει η Lyst. «Η ισχυρή αφήγηση ιστοριών και η πολιτιστική συνάφεια κάνουν τη Miu Miu να ξεχωρίζει», λέει στην Telegraph η Katy Lubin, αντιπρόεδρος επικοινωνίας της Lyst. «To brand θεωρείται καυτό, αλλά και διαχρονικό. Οι αγοραστές λατρεύουν επίσης το ιδιαίτερο στιλ της, το οποίο έχει προκαλέσει μια νέα εμμονή με τα εσώρουχα ως εξωτερικά ρούχα».

Πράγματι, χάρη στη Miu Miu, η τάση «no pants» έχει αρχίσει να γίνεται viral εδώ και αρκετό καιρό, με διασημότητες όπως η Emma Corrin, η Bella Hadid και η Alexa Chung να βγαίνουν πρόσφατα με το προκλητικό look, καθώς και πλήθος influencers στο TikTok και το Instagram.

Και στην Ελλάδα η Κλέλια Ανδιολάτου, η Ηλιάνα Παπαγεωργίου και η Βάσια Κωσταρά έχουν, επίσης, υιοθετήσει το look. Όπως όλα τα «παντελόνια» της Miu Miu, το τελευταίο ζευγάρι των 650 ευρώ είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει αυτές τις τόσο σημαντικές viral στιγμές που τόσο επιτυχημένα αυξάνουν τις πωλήσεις.

Αλλά αν η Miu Miu είναι έξυπνη στο να δημιουργεί virality, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για την αστρική της επιτυχία. Πρώτον, έχει σχεδιαστεί από την Miuccia Prada, την 74χρονη Ιταλίδα με την εξαιρετική αίσθηση του στιλ. Σε αντίθεση με πολλές μάρκες που παραπαίουν μετά τον θάνατο των ιδρυτών τους, η Prada και η Miu Miu διατηρούν μια αίσθηση αυθεντικότητας, σε συνδυασμό με μια ισχυρή άποψη που λείπει από πολλές σύγχρονες μάρκες.

Δεύτερον, οι επιδείξεις μόδας της Miu Miu είναι αντικείμενο συζήτησης. Εκτός από το γεγονός ότι στην πρώτη σειρά κάθεται μια φάλαγγα από τις πιο cool ηθοποιούς, τραγουδιστές και influencers, τα ρούχα στην πασαρέλα είναι πολυπόθητα - και εύκολα στη χρήση. Στο πιο πρόσφατο σόου της, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι τον Μάρτιο, ένα ποικιλόμορφο καστ γυναικών ανέβηκε στην πασαρέλα, μεταξύ των οποίων η Gigi Hadid, η ράπερ Little Simz, 30 ετών, και η ηθοποιός Kristin Scott Thomas, 63 ετών.

Η Scott Thomas είναι σχεδόν απίθανο να εμφανιστεί με τα παντελόνια Miu Miu αξίας 650 ευρώ , αλλά η πασαρέλα έδειξε εύστοχα την ευρεία απήχηση της Miu Miu μεταξύ γυναικών σε πολλούς διαφορετικούς ρόλους και στάδια ζωής. Οι περισσότεροι πελάτες της δεν είναι influencers που φορούν παντελόνια, αλλά επαγγελματίες που έχουν πολλά χρήματα και λίγο χρόνο και αναζητούν κομψές λύσεις για την γκαρνταρόμπα τους που να ταιριάζουν στην πολυάσχολη ζωή τους.

 Φωτογραφία: Splash/ideal images

Ενώ τα παντελόνια συνδυάστηκαν στο γυναικείο show με πουκάμισα, σανδάλια και καμπαρντίνες, η unisex απήχησή τους δεν έχει χαθεί στους άνδρες. Ο στιλίστας και σύμβουλος ανδρικής ένδυσης Simon Chilvers συλλογίστηκε πρόσφατα στο Instagram πώς αν ήταν «αναγκασμένος να διαλέξει ένα; Θα ήταν το καφέ». Πολλοί άνδρες έχουν παρατηρήσει την ομοιότητά τους με τα Speedos, μια σειρά από λιτά σλιπ κολύμβησης που ήταν δημοφιλή τη δεκαετία του '70 και του '80.

Μόνο η Miu Miu θα μπορούσε να κάνει και πάλι δημοφιλή τα budgie smugglers (όπως ήταν γνωστό το στιλ). Όσο για όσες δυσκολεύονται να τα φορέσουν, υπάρχει και άλλος τρόπος. Όπως δήλωσε η Miuccia Prada στα παρασκήνια μετά την επίδειξη: «Το θέμα είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε τι θα φορέσετε». Και - ευτυχώς - το πώς θα το φορέσετε.