Maccapani: Το νέο προσωπικό brand της Margherita Missoni φέρνει μια έννοια προσωπικής απελευθέρωσης στα σχέδιά της
Το λαμπερό it-girl των ‘00s και κληρονόμος της δυναστείας Missoni μεγαλώνει… Και οι τριγμοί στην προσωπική και επαγγελματική της ζωή δημιουργούν την ανάγκη για μια νέα έκφραση. Μέσα από αυτό που γνωρίζει καλά και αγαπά. Τη μόδα.
Ο απροσδόκητος χαμός του καλύτερού της φίλου, το διαζύγιο με τον σύζυγό της, γνωστό οδηγό αγώνων Eugenio Amos αλλά και η αποχώρησή της από τη θέση της Creative Director για τη νεανική σειρά M Missoni το 2021, εν μέσω πανδημίας, την έκαναν να χάσει πολλές από τις σταθερές της, περνώντας μια μακρά περίοδο δοκιμασίας. Γι’ αυτό και σήμερα φτάνει να μιλά για μια «αναγέννηση μέσα από τις στάχτες της».
Και ενώ όλοι την έχουν συνδέσει με το ανέμελο, bohemian κορίτσι που αγαπά τα λουλούδια και τα έντονα χρώματα, εκείνη στρέφεται σε νέες φόρμες και ανεπιτήδευτες γραμμές που ανταποκρίνονται στο τώρα.
Με αυτό το restart, το δικό της βάπτισμα του πυρός, οι κριτικοί μόδας στην Ιταλία κάνουν λόγο για μια περισσότερο «ανθρώπινη πλευρά» της. Περισσότερο συναισθηματική ίσως. Και είναι αλήθεια. Η Missoni αυτή τη φορά επιλέγει το άσημο πατρικό της επίθετο και ξεκινά την πρώτη της συλλογή με μία αμφιλεγόμενης αισθητικής neoprene ταξιδιωτική τσάντα, σε φλούο πορτοκαλί χρώμα και το χαρακτηριστικό λογότυπο Maccapani, που θυμίζει τουριστικό, προωθητικό σουβενίρ. Κι, όμως η τσάντα αυτή φέρει για εκείνη έναν ιδιαίτερο συμβολισμό, αφού είναι εκείνη που εντόπισε αποτυπωμένη σε μία παλιά φωτογραφία από τη δεκαετία του ’70, τότε που ο παππούς της είχε το ταξιδιωτικό πρακτορείο Varese.
Η συλλογή, που το πρώτο της drop έκανε το λανσάρισμά του στις 18 Ιουλίου μέσω Instagram, παίζει με τις εύπλαστες δυνατότητες του ζέρσεΐ, που αφήνουν το γυναικείο σώμα ελεύθερο. «Ρούχα που ακολουθούν τη ζωή και δεν επιβάλλουν περιορισμούς» είναι η βασική της φιλοσοφία, που εμπνέεται από σχεδιαστές που απελευθέρωσαν το γυναικείο σώμα. Όπως η Coco Chanel που δημιούργησε πλεκτά παντελόνια ιππασίας για γυναίκες, ο Halston με τις ρευστές, αισθησιακές του ζέρσεΐ τουαλέτες με τα ιλιγγιώδη ανοίγματα ή ακόμα και οι παππούδες της με το lurex στα βραδινά ενδύματα, πρεσβεύοντας όλοι τους την πολυτέλεια της άνεσης.
Η Missoni, στο δημιουργικό μανιφέστο της σελίδας της μιλά για μια νέα ματιά στο “made-in Italy” design, που παίζει με τα όρια του σύγχρονου streetwear και επιζητά μέσα από βασικά κομμάτια-κλειδί μια ασυμφωνία με το συνηθισμένο. Το «norm-core εδώ γίνεται εξεζητημένο. Και εμπλουτίζεται από την πληθωρική παρουσία κάθε γυναίκας». Διαχρονική αξία η προσωπική ελευθερία. Ο μόνος τρόπος να χαρακτηριστεί το brand της κλασικό.
Μια βαθιά φεμινιστική σκέψη χαρίζει όλη της τη δυναμική σε αυτή τη συλλογή. Το να ντύνεσαι εύκολα και με στιλ από το πρωί μέχρι το βράδυ είναι κάτι που επιδιώκουν πολλοί. Όμως, η προσδοκία του να ντύνεσαι «σεμνά και μετρημένα», καθώς μεγαλώνεις και αναλαμβάνεις ενδεχομένως και τον ρόλο της μητέρας, είναι ένα ταμπού που θέλει να ξορκίσει.
Γι’ αυτό και επινοεί τον όρο playwear, εντάσσοντας μια ειδική κατηγορία στη συλλογή της. Άνετα bodycon σχέδια που θυμίζουν εσώρουχα, αλλά μπορούν να φορεθούν με πολλαπλούς τρόπους, επιτρέποντάς σου να παίξεις με αυτά και, το κυριότερο, να νιώσεις όμορφα.
Αυτή η ανοιχτή δημιουργική της προσέγγιση, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Η Missoni κάνει λόγο για μία συμπεριληπτική κοινότητα “Macca”, προσκαλώντας όσους ταυτίζονται με τις δημιουργίες της, από απλούς followers, καλλιτέχνες και ambassadors μέχρι ακτιβιστές, να μοιραστούν την πλατφόρμα της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να δημιουργήσουν από κοινού υλικό που εμπνέει.