Guinness και μόδα: Πώς η ιρλανδική μπύρα κατέκτησε τις πασαρέλες
Αν σας ζητούσαν να δημιουργήσετε μια εικόνα ενός τυπικού ατόμου που απολαμβάνει να πίνει μπύρα Guinness ίσως να φανταζόσασταν έναν ηλικιωμένο με καπέλο ή έναν φανατικό ποδοσφαιρόφιλο. Ωστόσο το κοινό της συγκεκριμένης μπίρας έχει διευρυνθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ειδικά από όταν η ιρλανδική εταιρεία τράβηξε την προσοχή του λονδρέζικου οίκου μόδας, JW Anderson και συνεργάστηκαν.
Ο οίκος με επικεφαλής τον βορειοϊρλανδό σχεδιαστή Jonathan Anderson, έκανε τη μπύρα να ξεχωρίσει στην συλλογή Ανοιξη/Καλοκαίρι και το Γυναικείο Resort 2025 σόου της στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου.
Η συλλογή, που μόλις κυκλοφόρησε, διαθέτει δύο μπλουζάκια για 155 £ (186 ευρώ) το καθένα, ένα φούτερ 890 £ (1070 ευρώ) και ένα μπλουζάκι 650 £ (787 ευρώ).
Πώς η Guinness έγινε ένα από τα πιο fashionable ποτά
Αλλά τι ώθησε αυτόν τον σύγχρονο οίκο μόδας να συνεργαστεί με την ιρλανδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1759;
Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα Telegraph, ο Tim Martin, ο ιδρυτής του JD Wetherspoon, πιστοποίησε την αύξηση των πωλήσεων στις παμπ του. «Οι θεοί της μόδας χαμογέλασαν στη Guinness. Προηγουμένως η μπίρα καταναλώνονταν από άτομα της ηλικίας μου, τώρα υιοθετήθηκε ευρέως από τις νεότερες γενιές».
Νωρίτερα φέτος, η Debra Crew, διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας του Irish stout, Diageo, είπε ότι υπήρξε αύξηση 24% στις γυναίκες που πίνουν Guinness. «Βλέπουμε όλο και περισσότερες γυναίκες που πίνουν Guinness. Σίγουρα το παρατηρώ αυτό στις παμπ», είπε.
Οι influencers επίσης βοήθησαν στην αύξηση της απήχησης της μπίρας στα social media, επίσης η Kim Kardashian φωτογραφήθηκε με ένα μπουκάλι Guinness στους εορτασμούς της Ημέρας του Αγίου Πατρικίου στο Λονδίνο πέρυσι, ενώ η πριγκίπισσα της Ουαλίας, Κέιτ Μίντλετον είναι επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες της Telegraph, θαυμάστριά της.
H Guinness παρασκευάζεται σε 49 χώρες παγκοσμίως και πωλείται σε περισσότερες από 120, με τις περισσότερες να πωλούνται στη Βρετανία, την Ιρλανδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Νιγηρία και το Καμερούν. Ήταν η πιο δημοφιλής μπίρα σε παμπ, μπαρ και εστιατόρια του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του κλάδου.
«Πάντα είχα εμμονή με την Guinness και τη φίρμα τους», δήλωσε ο Anderson, ο οποίος παρουσιάζει τις συλλογές του στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου από το 2008.
«Η συνεργασία μας δημιουργήθηκε από το πάθος για δημιουργικότητα και ποιότητα που διατρέχει την καρδιά και των δύο εμβληματικών εμπορικών σημάτων. Μοιραστήκαμε τη δέσμευσή μας για την υψηλή ποιότητα και για το παιχνιδιάρικο χιούμορ που αποτελεί μέρος της κληρονομιάς μας στη Guinness», δήλωσε η Anna MacDonald, διευθύντρια μάρκετινγκ της Guinness, σχετικά με τη συνεργασία με τον Anderson.