Flabelus:

Flabelus: Το brand με τα ανάλαφρα παπούτσια με έμπνευση από τη Βενετία

Είναι γνωστό ότι οι κλασικές μπαρέτες Mary-Janes έχουν επανέλθει για τα καλά στις καθημερινές εμφανίσεις των ενημερωμένων fashion girls. Υπάρχει, όμως κι ένα νέο πολυτελές ισοδύναμό τους, που γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές από ψαγμένες influencers, κοσμικές παρουσίες και πολυφωτογραφημένα μέλη μεγάλων γαλαζοαίματων οικογενειών.

Ο λόγος για τα παπούτσια της ισπανικής εταιρείας Flabelus. Το brand έχει δημιουργήσει ένα έξυπνο υβρίδιο ανάμεσα στις παραδοσιακές ισπανικές εσπαντρίγιες και τη βενετσιάνικη εκδοχή τους, τα επονομαζόμενα «friulanes» ή «furlanes», τα γνωστά αγαπημένα βελούδινα υποδήματα γονδολιέρηδων και Ιταλών αριστοκρατών. Κάτι σαν εναλλακτικά εύκαμπτα μοκασίνια με λαστιχένιες σόλες και πιο φιγουράτο φινίρισμα.

Τα friulanes πρωτοεμφανίστηκαν στην πόλη Φριούλι, βορειοανατολικά της Ιταλίας, απ’ όπου και πήραν το όνομά τους. Εκεί οι γυναίκες της αγροτικής κοινωνίας ήδη από τον 19ο αιώνα, κατασκεύαζαν στέρεα παπούτσια από ταπεινά υπάρχοντα υλικά για τις εργασίες στο βουνό, το νυφικό υπόδημα ή για τη Κυριακάτικη έξοδο των συζύγων τους.

Ανάλαφρα στη δομή τους και συνάμα στιλάτα, διαθέσιμα σε μία γκάμα playful χρωμάτων και υφών για κάθε σεζόν, τα σχέδια της Flabelus αποτελούν την ιδανική επιλογή flat υποδημάτων αυτή τη στιγμή.

Τα Flabelus έχουν φιλοξενηθεί σε editorial μεγάλων περιοδικών μόδας όπως η Vogue, το Glamour και το Harper’s Bazaar, ενώ καθιερώθηκαν και έγιναν ευρέως γνωστά όταν, η Beatrice Borromeo και η Πριγκίπισσα Αλεξάνδρα του Ανόβερου έκαναν διαδοχικές εμφανίσεις στο Grand Prix του Monaco. Σε αυτό συνέβαλλαν και τα χρυσά Portuguese girls, όπως η Vicky Montanari, η Influencer από τη Λισαβόνα, που το πολύχρωμο και ευφάνταστο στιλ τους κοπιάρεται εντατικά, αφού τα συνδυάζουν παράδοξα με λουλουδένια εμπριμέ prints και παράταιρα μοτίβα, δημιουργώντας ζηλευτά looks.

Εμπνεύστρια του νεοσύστατου brand, που μετρά μόλις 3 χρόνια παρουσίας, η Beatriz de los Mozos, είναι μία δυναμική νέα γυναίκα με ένα πιο αναπάντεχο corporate background και χωρίς ουσιαστική προϋπηρεσία στον χώρο της μόδας. Η Beatriz, δικηγόρος σε μεγάλες φίρμες του Λονδίνου και με ειδίκευση σε μία τεχνολογία AI, σχεδιασμένη για να αναβαθμίζει τον τρόπο που επιθεωρούνται τα συμβόλαια, στράφηκε στον σχεδιασμό παπουτσιών, ως μία ανάγκη για δημιουργική διέξοδο, εν μέσω καραντίνας και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2020.

Το όνομα προέκυψε από την ένωση του ονόματός της με τις δύο καλύτερές της φίλες Flaminia και Lucrezia και για εκείνη το brand είναι ένας τρυφερός φόρος τιμής στην αξία της φιλίας. Αυτό που παρουσιάζεται ουσιαστικά ως καινοτομία σε ένα διαχρονικό σχέδιο είναι τα πρακτικά παπούτσια με μία νότα από rock n’ roll coolness. Η χειροποίητη φόρμα τους, που τελειοποιήθηκε σε ένα μικρό ατελιέ στην Ισπανία κρατά τα τυπικά χαρακτηριστικά μιας εσπαντρίγιας ως προς τη σόλα και τον εσωτερικό τους πάτο, με το περιτύλιγμα του κομψού «friulane», επανασυστήνοντάς το παντοφλέ παπούτσι με μία πιο ανθεκτική μορφή.

Σάρλοτ, Οφήλια, Κοζέτ, Εμίλια… Τα ονόματα κάθε σχεδίου, είναι παρμένα από μεγάλες μυθιστορηματικές ηρωἵδες και από κλασικούς συγγραφείς, στους οποίους τη μύησαν ο πατέρας και ο θείος της και τη συντρόφευαν στα παιδικά της χρόνια. Η σχεδιάστρια μιλά για τις αδερφές Μπροντέ αλλά και για τη Τζο από τις Μικρές Κυρίες της Λουίζα Μει Άλκοτ, που με το ελεύθερο πνεύμα και την αγάπη τους για ανεξαρτησία ήταν τα πρώτα της πρότυπα: «γενναίες γυναίκες που βρήκαν την ευκαιρία για περιπέτεια ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις».

Το brand της De los Mozos στοχεύει στο να προσφέρει σταθερά «fundamental basics». Τα ουσιώδη. Γι’ αυτό και επιλέγει βιώσιμα και ποιοτικά υλικά, ενίοτε και 100% ανακυκλωμένα, όπως μπαμπού και βαμβάκι, μένοντας πιστό στις αρχές της «ήσυχης πολυτέλειας», με διάρκεια ζωής. Η παραγωγή των χαρακτηριστικών Flabelus στηρίζει οικονομικά τεχνίτες από μικρές κοινότητες στο λιμάνι της πόλης Αλικάντε, μεταφέροντας σε όσους επιλέγουν αυτά τα σχέδια ότι «φορούν ένα μικρό κομμάτι της Ισπανίας», όπως η ίδια έχει δηλώσει στο medium.com. Παράλληλα, όμως παρακινεί και τις γυναίκες σε κάτι πολύ πιο μεγαλόπνοο.

Η δραστήρια και πολυπράγμων Beatriz de los Mozos, που αγαπημένο της μότο, είναι το «ποτέ μην αφήσεις μια ευκαιρία να πάει χαμένη, χωρίς απάντηση», έχει δημιουργήσει και έναν ψηφιακό τόπο συνάντησης στην ιστοσελίδα της, το Woman Flabhub. Εκεί γυναίκες μοιράζονται τις ιστορίες τους, τα δικά τους εμπόδια και σημεία καμπής μέχρι να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους, αλλά και την τελική αναγνώριση που προκύπτει μέσα από την αδιάκοπη προσπάθεια, την πίστη και την επιμονή.

Υπέρμαχος του manifestation η ιδρύτρια του brand έκανε λόγο και για το «σύνδρομο του τυχερού κοριτσιού». Λειτουργώντας με ένα αίσθημα επιτυχίας, προτού υλοποιήσει το σχέδιό της και μεταδίδοντας το όραμά της και στην ομάδα της, είδε το project της να απογειώνεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Παράδειγμα επιχειρηματικού μοντέλου, το brand συγκέντρωσε το αρχικό του κεφάλαιο μέσω μιας καμπάνιας στην πλατφόρμα Kickstarter αναζητώντας δημόσια δωρεές. Τα παπούτσια άρχισαν να τοποθετούνται σε νευραλγικά σημεία, όπως πολυτελή θέρετρα στη Λίμνη Κόμο και στο Σαιν Τροπέ, στο Κάπρι και στα Χάμπτονς, στο πολυκατάστημα Le Bon Marché στο Παρίσι και στο La Rinascente στην Ιταλία, φτάνοντας μέχρι το Σίδνεϊ και τη Σεούλ. Πλέον, έχει έσοδα γύρω στα 6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μετά τη ζήτηση των εικονιζόμενων ρούχων, που πλαισίωναν τα περιζήτητα παπούτσια του, θα επεκταθεί και σε κολεξιόν ενδυμάτων.

Ένα σημαντικό μάθημα πέρα του να κάνεις αυτό που αγαπάς βάζοντας όλη σου τη μαεστρία; Να έχεις να παρουσιάσεις κάτι νέο σε μία δημοφιλή κατηγορία, όπως είναι αυτή των παπουτσιών αλλά και τη δική σου μοναδική ιστορία. Γιατί το storytelling υπερβαίνει τις εφήμερες τάσεις.