CO

CO: Το brand που συναγωνίζεται το The Row με το διαχρονικό design του

CO θα πει συνεργασία εκ του collaboration, μια αρχή που τοποθετείται στην καρδιά του εκλεπτυσμένου brand, που πολλοί θεωρούν αντάξιο του The Row. Διαιρώντας τον χρόνο της ανάμεσα στο Λος Άντζελες, την Καλιφόρνια και το Παρίσι, η εμπνεύστριά του Stephanie Danan μετουσιώνει τον ιδανικό συνδυασμό του αμερικανικού sportswear με το εκλεπτυσμένο ευρωπαἵκό γούστο, της παράδοσης με μια αιχμηρή οπτική, τον μινιμαλισμό και τη σύνεση με τον ξεχωριστό χαρακτήρα. Τα σχέδιά του εφορμούν από την ανάγκη να προσαρμόζεσαι στις πολυδιάστατες πτυχές της ζωής, με έμφαση στην πρακτικότητα χωρίς συμβιβασμούς στην αισθητική.

Το Co ξεκίνησε το 2012, όταν η μαροκινής καταγωγής Stephanie Danan, παραγωγός στο Χόλιγουντ, και κάποτε βοηθός του Daniel Day-Lewis στην ταινία Crucible, εγκατέλειψε την 15ετή της καριέρα, όταν δεν την γέμιζε πια για να ξεκινήσει ένα νέο εγχείρημα στη μόδα με τη βοήθεια του συντρόφου της, Justin Kern. Ξεδιαλέγοντας κούτες με ρούχα της μητέρας της από τα ‘70s και τα ‘80s γύρισε σε αναμνήσεις χρόνων γεμάτες τρυφερότητα και καλαισθησία τότε που οι γονείς της, σχεδιαστές και εισαγωγείς διεθνών brand μόδας στον Καναδά, οι ίδιοι, της μετέφεραν το μότο του Yves Saint Laurent: «να μην συγχέεις ποτέ την κομψότητα με τον σνομπισμό». Η γοητεία της αφήγησης και ο τρόπος να επανεφεύρεις τον εαυτό σου συνεχώς κατά τη διάρκεια της ζωής σου, οδήγησαν την Danan, πίσω στις οικογενειακές ρίζες και στο παιχνίδι με τη μόδα, με το Co να αποτελεί τη νέα της «μετενσάρκωση».

Τα ταξίδια της στην Ιαπωνία, ανιχνεύοντας την έμφυτη λιτότητα και χάρη του πολιτισμού της και η διαμονή της στην αγαπημένη της πόλη, το Παρίσι, την τροφοδότησαν με εικόνες, καθώς και η αποδοχή της αβεβαιότητας, η ανδρεναλίνη που ανεβάζει τον δημιουργικό σου παλμό.

Το brand της δημιουργεί ένα αφήγημα για τη γυναικεία εμπειρία στη σύγχρονη, σύνθετη εποχή. «Είμαστε θηλυκές και ταυτόχρονα αρσενικές, προσγειωμένες και συναισθηματικές, τολμηρές αλλά και φοβισμένες. Είμαστε ανεξάρτητες και προσκολλημένες, αυθύπαρκτες με αλλά με ανάγκη για συντροφικότητα. Είμαστε τα πάντα και το αντίθετό τους και συχνά η ολότητά μας παρεξηγείται», περιγράφει στο editorial του site του Co. Διερευνώντας συνεχώς την προσωπική εξέλιξη, το Co διαμορφώνει ανάλογα και μια γκαρνταρόμπα που καλύπτει τη γυναίκα σε κάθε στιγμή της.

Η Danan όταν σχεδιάζει οραματίζεται μια γυναίκα που επενδύει στον εαυτό της. Μια γυναίκα με αληθινή αυτογνωσία, που έχει δουλέψει με τον εαυτό της και του επιτρέπει να αποδέχεται ό,τι νέο της επιφυλάσσει η ζωή. Μια γυναίκα που νιώθει πλήρης, ολοκληρωμένη, ανεξάρτητα από την κοινωνική της ομάδα, την καριέρα, την επιτυχία, το σύντροφο ή τα παιδιά της. Η γνωριμία του εγώ της είναι βαθιά και εσωτερική. Η σχεδιάστρια θαυμάζει για παράδειγμα την καλλιτέχνιδα Michele Oka Doner, η οποία φορά την εκδοχή του ίδιου φορέματος ξανά και ξανά, λειτουργώντας ως “επιμελήτρια της φυσικής της παρουσίας”, ή τη θεία της που μένει πιστή στο λευκό χρώμα, επιλέγοντας την καθαρτική του ιδιότητα για τη φυσιογνωμία της. Μούσες από τον χώρο των τεχνών εμπλουτίζουν την αισθητική ταυτότητα του CO. Προσωπικότητες, όπως η δυναμική δημοσιογράφος Oriana Falacci, η περιπετειώδης φωτορεπόρτερ Lee Miller ή το θρυλικό μοντέλο, χορεύτρια και γλύπτρια Lisa Fossangrives κοσμούν το feed του Instagram του.

Η απαντοχή, η χάρη αλλά και η χαρά του στιλ είναι αυτό που λειτουργεί ως πυξίδα για τη δημιουργό. Ίσως γι’ αυτό και τα σχέδιά της να εκπέμπουν αυτή την ηρεμία, τη λιτότητα και τη γαλήνη για τις γυναίκες που επιμένουν ενάντια στα προγνωστικά και επιβιώνουν. Η ομορφιά, η ποιότητα του χειροποίητου και οι ιστορίες καθοδηγούν το τελικό αποτέλεσμα με σχέδια που αντηχούν με συναίσθημα.

Ο υψηλός σχεδιασμός και η δέσμευση στη λειτουργικότητα και στην ευελιξία διακρίνουν κάθε κολεξιόν. Οι προσεγμένες υφές, το πολυτελές κασμίρ και το φυσικό βαμβάκι, η αναζήτηση της καθαρότητας, οι αυστηρά δομημένες γραμμές και οι εκλεπτυσμένες καθημερινές σιλουέτες φορτίζουν με ένα λιτό, αλλά δυνατό αντίκτυπο κάθε εμφάνιση. Όπως η μεταφορά του κολλαριστού λευκού πουκάμισου ξανά και ξανά στο σήμερα. Η τέχνη των αναλογιών, οι κλασικές τονικότητες, οι πλούσιες πτυχές και ενίοτε οι εντυπωσιακές διαστάσεις στα κομμάτια του CO ορίζουν το φορέσιμο, που εμπεριέχει μέσα του τη σχεδιαστική σκέψη, κουβαλώντας το χαλαρό και ταυτόχρονα το ψαγμένο. Μέσα από κάθε look, η επιτομή της ανάλαφρης άνεσης αλλά και της στοιχειώδους κομψότητας, είναι το συνεχές στοίχημα του brand.

Οι συνέργειες με την τέχνη και η ανάγκη για μια βαθύτερη, διασυνδεδεμένη δημιουργικότητα βρίσκονται, επίσης, στον πυρήνα του brand, που έχει προβεί και σε συνεργασίες για ταινίες μικρού μήκους με καλλιτέχνες, όπως ο Κωνσταντίνος Κακανιάς και ο Thomas Bangalter του συγκροτήματος Daft Punk.

Ενδεικτικό και το ότι για το λανσάρισμα της σταθερής του σειράς “Essentials” εξελίσσοντας τα κλασικά bestsellers τους, το δίδυμο του Co επέλεξε πρέσβειρες από τον καλλιτεχνικό κόσμο, όπως η ηθοποιός Marisa Tomei, η σκηνοθέτης Ava DuVernay και η συγγραφέας Rachel Kushner, στην έδρα του brand στο Λος Άντζελες. Όπως είχε δηλώσει η Danan στη Vogue «οι γυναίκες που επιλέξαμε έχουν ουσιαστική επιρροή στον κόσμο, στο design, στην υγεία και στον ακτιβισμό. Θέλουμε να τιμήσουμε τις γυναίκες που έχουν πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία με έναν αυθεντικό τρόπο.

Αυτό που κάνει το Co δημοφιλές είναι η ισορροπημένη του προσέγγιση και η επικοινωνιακή του τακτική προς τους πελάτες του. «Οι γυναίκες ψωνίζουν διαφορετικά. Υπάρχει υπερπληθώρα σε όλα τώρα πια και αυτό είναι καταιγιστικό. Το να έχεις τόσες επιλογές έχει δημιουργήσει μια αντίστροφη αντίδραση και επιθυμούν να αγοράζουν αυτά που θα φορέσουν όντως. Οι μέρες του εξεζητημένου τρόπου ένδυσης και κόστους έχουν παρέλθει». Η κοινωνική προσφορά είναι ακόμα μία κατευθυντήρια γραμμή για το brand, που διαθέτει το 15% των εσόδων του από τον βασικό του προμηθευτή, το Nordstrom, στη Μ.Κ.Ο Vital Voices, που στηρίζει τον ηγετικό ρόλο των γυναικών ανά τον κόσμο.

Ως προς τη σχεδιαστική του πορεία, πλέον το Co μπορεί να περηφανευτεί και για την ένταξη του πρωτοποριακού, αβαν-γκαρντ ενδυματολόγου Samuel Drira στο δυναμικό του. Ο πάλαι ποτέ, ανεξάρτητος, ιδιοσυγκρασιακός δημιουργός και ιστορικός μόδας, δεν ενδιαφέρεται για την προβολή ενός καλογυαλισμένου lifestyle αλλά το να αγγίζει και να εξωθεί τα όρια, αναζητώντας μία νέα φόρμα, μία σιλουέτα με τη γνώριμη γλώσσα του CO. Κάτι που θα κάνει το brand αιτιολογημένα επίκαιρο, πέρα από τα τεχνάσματα του εμπορικού μάρκετινγκ και την προβολή της ανέφικτης τελειότητας. Και αυτό είναι που θα εξασφαλίσει και την επιτυχημένη συνέχειά του σε έναν χώρο, όπου το clean-cut αποτελεί πια τον κανόνα.