Από τη βασίλισσα Ελισάβετ και τη Νταιάνα μέχρι την Κέιτ Μίντλετον -Πώς ένα βρετανικό brand έγινε must-have της μόδας
Δεν υπάρχουν πολλά brands που να απευθύνονται τόσο στον αγρότη όσο και σε έναν απόλυτα πιστό ακόλουθο της μόδας.
Οπως, επίσης, δεν υπάρχουν και πολλές μάρκες που αντέχουν από το 1894, παραμένοντας πιστές στις ιδρυτικές τους αρχές και εξελισσόμενες παράλληλα με την εποχή.
Αυτή την εβδομάδα, η Barbour με έδρα το South Shields ανακοίνωσε πωλήσεις ρεκόρ ύψους 343 εκατομμυρίων λιρών. Από τη μία πλευρά, για το πάντα βροχερό Λονδίνο και μάλιστα εν μέσω της εορταστικής περιόδου, αυτό δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη. Αλλά μια εταιρεία με παγκόσμια σημασία δεν χτίζεται μόνο πάνω σε μερικά αδιάβροχα παλτό - ειδικά όταν υπερηφανεύεται ότι τα εν λόγω είδη διαρκούν για χρόνια και ενθαρρύνει τους πελάτες να τα επιδιορθώνουν αντί να αγοράζουν καινούργια.
Η Barbour είναι αναμφισβήτητα ένα success story. Για χρόνια εξελισσόταν συντηρητικά, παρέχοντας αδιάβροχα ρούχα στο στρατό και σε όσους εργάζονταν σε εξωτερικούς χώρους, καθώς και δημιουργώντας μια σειρά για μοτοσικλέτες τη δεκαετία του 1930, την οποία αργότερα φορούσε ο Steve McQueen. Τώρα στην έκτη γενιά της ως οικογενειακή επιχείρηση, είναι μια τριάδα γυναικών - η Dame Margaret Barbour, η βασίλισσα Ελισάβετ και η Alexa Chung - που ενσαρκώνουν το πώς έγινε αυτό που είναι σήμερα.
H ιστορία της Barbour -Πώς νύφη και πεθερά εκτόξευσαν την εταιρεία
Η Dame Margaret, η 84χρονη πρόεδρος της εταιρείας, είναι αυτό που οι νεαροί οπαδοί της Barbour αποκαλούν «θρύλο». Το 1964, παντρεύτηκε τον John Barbour, τον δισέγγονο του ιδρυτή της μάρκας, ο οποίος είχε ξεκινήσει από την αγορά του South Shields, πουλώντας λαδόδερμα από τη Σκωτία. Πίστευε ότι θα μπορούσε να έχει μια ήσυχη ζωή ως δασκάλα και μητέρα της μικρής τους κόρης, Helen, αλλά όταν ο John πέθανε ξαφνικά το 1968, η Margaret μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση, δουλεύοντας μαζί με τη μητέρα του Nancy Barbour, για να την κάνει επιτυχημένη.
Από αυτή την κάπως απίθανη βάση, κατάφερε ακριβώς αυτό και μεταμόρφωσε την οικογενειακή επιχείρηση. Εδώ είναι που έρχεται στο προσκήνιο η βασίλισσα Ελισάβετ. Παραμένει η «γυναίκα εκπρόσωπος» της Barbour - αγροτική, χωρίς φασαρία και καθορισμένη από την αυστηρή πρακτικότητα, αυτό είναι το τρίπτυχο της Barbour, σε συνδυασμό πάντα με την κομψότητα.
Σύμφωνα με την Telegraph, είναι δύσκολο να προσδιορίσουμε ακριβώς πότε η βασίλισσα Ελισάβετ απέκτησε το πρώτο της Barbour, αλλά υπάρχουν δεκάδες εικόνες της στο Windsor και το Balmoral από τη δεκαετία του 1970 και μετά, όπου φοράει ένα τέτοιο με κιλτ, παπούτσια για πεζοπορία και ένα από τα αγαπημένα της κασκόλ Hermes. Ως γνωστόν, αρνήθηκε τις προσφορές της Barbour να αντικαταστήσει το μπουφάν της (τόσο παλιό, που το στιλ του είχε προ πολλού σταματήσει να παράγεται), προτιμώντας αντ' αυτού να το επιδιορθώσει με κερί.
«Η κύρια έμπνευση της Barbour είναι η σύνδεσή με την παράδοση», επιβεβαιώνει στην Telegraph ο Dr Benjamin Wild, Senior Lecturer in Fashion Narratives στο Manchester Metropolitan University. «Ως οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε τον 19ο αιώνα, με τρία βασιλικά εντάλματα και έναν αξιοζήλευτο κατάλογο βασιλικών πελατών, η Barbour μπορεί εύκολα να συνδεθεί με τη βρετανική αριστοκρατία και τις δραστηριότητες στην ύπαιθρο».
Η Dame Margaret, η οποία ακόμα και τώρα συνεργάζεται στενά με τον διευθύνοντα σύμβουλο Steve Buck και την κόρη της Helen, η οποία είναι αντιπρόεδρος, έχει κρατήσει αυτό το concept, ενημερώνοντας λίγο το στιλ και διασφαλίζοντας τη διατήρηση υψηλών προδιαγραφών κατασκευής (τα μπουφάν από κερί εξακολουθούν να κατασκευάζονται στο North East, ενώ άλλα προϊόντα κατασκευάζονται παγκοσμίως).
Αλλά και η Alexa Chung συνέβαλε στην επιτυχία της Barbour. Το γεννημένο στο Hampshire It girl, που μεγάλωσε φορώντας Barbour ενώ φρόντιζε τα πόνυ της, επαναχρησιμοποίησε τα παλτό ως αντικείμενο μόδας, οδηγώντας την τάση να τα φοράνε ακόμα και στα πάρτι και στην πόλη. Μετά από χρόνια που φορούσε το κερένιο μπουφάν Beaufort, η Chung ξεκίνησε μια συνεργασία με το brand το 2019, η οποία διήρκεσε αρκετές σεζόν - η πριγκίπισσα της Ουαλίας πρόσθεσε μάλιστα ένα από τα σχέδια στη συλλογή της που αποτελείται από τουλάχιστον πέντε παλτό Barbour.
Η εποχή της Alexa έκανε το Barbour να απευθύνεται σε μια νέα γενιά. Η Sienna Miller, ο Dominic Cooper και η Fearne Cotton συγκαταλέγονται στους διάσημους θαυμαστές του και έχει εμφανιστεί στην οθόνη παντού, από το The Crown και το Succession μέχρι τις ταινίες James Bond. Η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τον παράγοντα cool, εγκαινιάζοντας συνεργασίες με εταιρείες από τον γαλλικό οίκο μόδας Chloé μέχρι την πολυτελή εταιρεία εσωτερικών χώρων House of Hackney. Πιστώνει τις πρόσφατες συνεργασίες της με την Scandi εταιρεία Ganni και την Gucci ως μέρος του λόγου για τον οποίο έφτασε σε ιλιγγιώδεις πωλήσεις φέτος.
Το επόμενο must-have της Barbour θα είναι η συνεργασία με τον σχεδιαστή Erdem την Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, εμπνευσμένη από την Deborah Mitford, την πρώην δούκισσα του Devonshire, και τα περίτεχνα υφάσματα της. Θα είναι διαθέσιμη στα καταστήματα από τα τέλη του επόμενου μήνα.
Η Prada μιμήθηκε επίσης την Barbour στη συλλογή SS24 - αν και η δική της έκδοση θα κοστίζει αναμφίβολα πολύ περισσότερο από τα 300 - 400 ευρώ που χρεώνει η Barbour για ένα κλασικό μπουφάν.
Αλλά το συναίσθημα είναι το παν. Και κανείς δεν το εκφράζει καλύτερα από το supermodel Yasmin Le Bon, μια άλλη πρόσφατη συνεργάτιδα. «Τα μπουφάν Barbour ήταν πάντα εκεί στο παρασκήνιο, πάντα κάτι στο οποίο μπορούσες να βασιστείς. Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς ένα», έχει δηλώσει.
Ποιο Barbour είναι το κατάλληλο για εσάς;
Το κερωμένο μπουφάν Stavia του οίκου Barbour στο Attica
Eνα κομψό και διαχρονικό μπουφάν με υπογραφή Barbour.
Βασισμένο στο θρυλικό μπουφάν Bedale, το waxed μπουφάν Beadnell με υπογραφή Barbour