Virgil Abloh: Ο Αφροαμερικανός σχεδιαστής που διέλυσε τα στερότυπα και έφερε το street wear στην κορυφή της παγκόσμιας μόδας
Για τον Virgil Abloh τα ρούχα δεν ήταν ρούχα, αλλά totems της ταυτότητας μας, που συναντούν την τέχνη, την μουσική και την φιλοσοφία.
Ο ίδιος αποκαλούσε τον εαυτό του «κατασκευαστή(maker)» και όχι σχεδιαστή, αφού ως γνήσιος εργασιομανής ήθελε να καταπιάνεται με όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα, ξεχωρίζοντας ως DJ και σχεδιαστής επίπλων, πέρα από αγαπημένο παιδί της μόδας.
Ένα παιδί , ωστόσο, που δεν αγαπήθηκε εύκολα, σχολιάστηκε, αμφισβητήθηκε, κατακρίθηκε πριν καταφέρει το 2018 να γίνει ο πρώτος μαύρος creative director ης ανδρικής συλλογής για τον Louis Vuitton, έναν τίτλο που κατάφερε να κατακτήσει για πρώτη φορά στην ιστορία, ένας Αφροαμερικανός designer.
Εμφανίστηκε στον χάρτη το 2009, κάνοντας την πρακτική του στον οίκο Fendi και από εκεί έγινε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του brand Donda, όταν ο Kanye West αναγνώρισε το ταλέντο του και του έδειξε το δρόμο για το Παρίσι. Οι δυο τους παρουσίασαν μια συλλογή με sneakers σε συνεργασία με τον Louis Vuitton, κάνοντας αυτό που ήξεραν καλύτερα: έφεραν το street wear στο επίκεντρο της μόδας, γεννώντας την νέα παγκόσμια τάση που άλλαξε την βιομηχανία για πάντα.
«Το street wear δεν ήταν στο ραντάρ κανενός, αλλά στα after show parties οι συζητήσεις κινούνταν γύρω από τις αλλαγές που έπρεπε να έρθουν. Πάνω σε αυτό δούλεψα τις ιδέες μου,» είχε πει ο ίδιος.
Το 2013 ίδρυσε το δικό του brand, «Off- White», και τα περίφημα ανάποδα εισαγωγικά του (” “) έγιναν το σήμα κατατεθέν των logos του. Το concept του αμφιλεγόμενο και ταυτόχρονα ιδιοφυές, όπως άλλωστε και ο ίδιος. Το «the three percent rule», όπως το ανέφεραν οι New York Times, η λογική δηλαδή του να επαναπροσδιορίζεις και να αναγεννάς ένα ήδη υπάρχον σχέδιο, βάζοντας την δική σου οπτική, θεωρήθηκε από πολλούς ως αντιγραφή και έκανε τους επικριτές του να σηκώσουν το φρύδι. Ο ίδιος συνεργάστηκε με πολλά και επιτυχημένα brands όπως τους IKEA, Levis, Nike και πολλούς άλλους.
Όπως, όμως, γίνεται συνήθως, το ταλέντο ξεπερνά τα πάντα. Η τεράστια επιτυχία του στο κοινό, που λάτρεψε τα ρούχα του και δημιούργησε ένα από τα πιο ισχυρά engagement στα social media, ανέδειξε τον Virgil Abhol σε κορυφαίο σχεδιαστή της νέας γενιάς, οδηγώντας το show του στο Παρίσι, όπου και έθεσε υποψηφιότητα για το βραβείο νέων σχεδιαστών του LVMH(ήταν μάλιστα ένας από τους φιναλίστ το 2015).
Ο Virgil Abloh κατάλαβε πως μπορούσε να απευθυνθεί απευθείας στο κοινό του, στους καταναλωτές, και η καταξίωση θα ερχόταν μέσα από αυτούς, Το 2018, λίγο μετά την ανακήρυξη του ως ένας από τους ανθρώπους με την μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως από το περιοδικό Time, ο ίδιος έγινε ο creative director για την ανδρική συλλογή του Louis Vuitton, ενώ νωρίτερα μέσα στο 2021 ο κολοσσός της LVMH εξαγόρασε το 60% του «Off- White».
Πάλεψε για δύο χρόνια με τον καρκίνο, αθόρυβα και διακριτικά, συνεχίζοντας να κυνηγά τα όνειρα του και εκπληρώνοντας κάθε του φιλοδοξία. Ο Virgil Abloh κατάφερε να αλλάξει το τοπίο της παγκόσμιας μόδας, για πάντα και ουσιαστικά. «Υπάρχουν άνθρωποι μέσα σε αυτό το δωμάτιο που μοιάζουν με εμένα,» είχε πει στους New York Times, «δεν το έβλεπες αυτό ποτέ παλιότερα στον χώρο της μόδας. Οι άνθρωποι έχουν αλλάξει, το ίδιο και η μόδα».