Το παραμυθένιο show του οίκου Valentino στο Château de Chantilly έδωσε μια φρέσκια πνοή στην υψηλή ραπτική
Με φόντο το μεγαλειώδες Château de Chantilly, ο Pierpaolo Piccioli παρουσίασε τη νέα haute couture συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2023-24 για τον οίκο Valentino.
Θα έλεγε κανείς ότι την πραγματική σχεδιαστική ιδιοφυΐα του Pierpaolo Piccioli την καταλάβαμε πλήρως όταν έμεινε μόνος στο τιμόνι του οίκου Valentino -ύστερα από την αποχώρηση της Maria Grazia Chiuri. Πράγματι, ο Ιταλός μόδιστρος από τότε που ανέλαβε σόλο τα ηνία του κορυφαίου brand φαίνεται να βρήκε τον τρόπο να δώσει μια νέα πνοή στην ιστορία του, πάντα σεβόμενος την πλούσια κληρονομιά του ιδρυτή του.
Το φούξια, τα φτερά και η αισθητική της όπερας που κυριαρχεί σε κάθε κολεξιόν του έχουν αναδείξει τον οίκο Valentino σ’ ένα από τα πιο πολυσηζητημένα brands, με τον Piccioli να έχει καταφέρει να συνδυάσει αρμονικά και αριστοτεχνικά την ιστορικότητα με τη σύγχρονη αισθητική.
Αυτή τη φορά, ο creative director επέλεξε το Château de Chantilly για το haute couture fashion show του, το οποίο λειτούργησε σαν ένα παραμυθένιο και ατμοσφαιρικό σκηνικό, τέλεια συνδυασμένο με την από τη μια πληθωρική και από την άλλη πιο απλή φιλοσοφία της συλλογής. Άλλωστε, αυτός ήταν και (εν μέρει) σκοπό του Piccioli, να φέρει την υψηλή ραπτική στο σήμερα και να αναδείξει την πιο καθημερινή της πλευρά, ξεκινώντας με το opening look της Κάια Γκέρμπερ, η οποία άνοιξε το show φορώντας τζιν, ανοιχτό πουκάμισο και pointed flats με φιόγκο, και συνεχίζοντας με το vintage Levi’s τζιν που είδαμε στην πασαρέλα, διακοσμημένο με χρυσές λεπτομέρειες («casual, but make it couture» σαν να λέμε).
Το παραμυθένιο show του οίκου Valentino στο Château de Chantilly
Σταδιακά, βέβαια, η αισθητική θύμισε περισσότερο Valentino, με τα ρούχα να γίνονται όλο και πιο θεαματικά και grande. Φυσικά, ούτε από αυτήν την κολεξιόν έλειπε το χρώμα, με το κόκκινο, το μπλε του κοβαλτίου, το λιλά, το lavender και το πράσινο να έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ οι χρυσές λεπτομέρειες, οι παγέτες και τα πετράδια έδινανα την απαραίτητη λάμψη σε μια πασαρέλα που τόνιζε με κάθε look την ικανότητα του Piccioli να πλησιάζει την τελειότητα.
Τα φτερά επίσης έδωσαν το «παρών», σε κομμάτια και headpieces έδωσαν στην έννοια του glamour μια νέα έννοια, το ίδιο λαμπερή αλλά επίκαιρη και απίστευτα chic. Τα σκουλαρίκια πολυέλαιοι που φορούσαν τα μοντέλα επίσης συνέβαλαν σε αυτό, φέροντας παράλληλα ξανά στο προσκήνιο το accessorizing, το οποίο τα τελευταία χρόνια είχε γίνει πιο μίνιμαλ (κάτι που αποδίδεται ως ένα ποσοστό και στην πανδημία).
Balloon gowns, ένα φόρεμα με σκίσιμο και απλικέ λουλούδια, μια κατακόκκινη κάπα που έφτανε ως το πάτωμα, ένα εκκεντρικό γιλέκο που θύμιζε γκαζόν, οσκαρικές τουαλέτες, metallic υφάσματα, δαντέλα και βολάν και ένα look που έμοιαζε κυριολεκτικά με αληθινό τριαντάφυλλο, μάς ταξίδεψαν ξανά σε μια Χώρα των Θαυμάτων, γεμάτη λάμψη και ομορφιά.
Στο τέλος του show, ο Pierpaolo Piccioli έκανε κάτι που λίγοι σχεδιαστές έχουν κάνει στην ιστορία της πασαρέλας και βγήκε για την καθιερωμένη υπόκλιση με τις μοδίστρες που δούλεψαν για να πάρει η μορφή η συλλογή που ο ίδιος οραματίστηκε, ευχαριστώντας τες με αυτόν τον τρόπο για την πολύτιμη συνεισφορά τους.