Λάσπη, δυστοπία και ο Κάνιε Γουέστ -Όλοι μιλούν για το show του οίκου Balenciaga

Ο Demna Gvasalia δεν έχει πρόθεση να σταματήσει πουθενά -αντίθετα μοιάζει να δοκιμάζει τα όρια του κόσμου της μόδας ολοένα και περισσότερο κάθε σεζόν.

Ο αιρετικός καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Balenciaga, ο δημιουργός που έφερε πιο αποφασιστικά από οποιονδήποτε άλλον την έννοια του «άσχημου» στη μόδα και την φώτισε με προβολείς, συνεχίζει την πορεία του που αποδεικνύεται, εκτός των άλλων, και εξαιρετικά προσοδοφόρα για τον οίκο.

Τερματίζοντας την έννοια του oversized και τεντώνοντας τα όρια του κοινώς αποδεκτού ως «ωραίο» ο Gvasalia έχει δημιουργήσει φανατικό κοινό και buzz γύρω από τον οίκο, παρά το γεγονός ότι έχει πολύ δυνατό ανταγωνισμό.

Κάποτε ζήτησε από τους κατοίκους μίας πόλης να φωτογραφηθούν ως μοντέλα για την καμπάνια του και άλλοτε παρουσίασε το show του σε έναν χώρο εμπνευσμένο από το Ευρωκοινοβούλιο.

Το τελευταίο του show για τη συλλογή Balenciaga SS'23 στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, συζητιέται έντονα από το πρωί της Κυριακής οπότε και παρουσιάστηκε.

Τα μοντέλα περπατούσαν μέσα σε βουνά από (πραγματική) λάσπη, σε ένα σκοτεινό, δυστοπικό σκηνικό που ο σχεδιαστής σκόπευε να λειτουργήσει ως reality check. Επιπλέον, το show άνοιξε ο Κάνιε Γουέστ, φορώντας ένα oversized μαύρο μπουφάν και αρβύλες.

Ο Gvasalia έγραψε στα show notes του ένα «μανιφέστο» ενάντια στα κουτιά και τις ταμπέλες που τόσο αγαπά να βάζει η μόδα και ότι το να έχεις τη δική σου φωνή και να την στηρίζεις σημαίνει να δίνεις μια καθημερινή μάχη.

«Είναι βλάσφημο το να βάζεις ένα παπούτσι που κοστίζει 1000 ευρώ στη λάσπη, αλλά αυτό είναι που το κάνει αληθινό».

Πράγματι, λαμβάνοντας κανείς υπόψη την επικαιρότητα, με τον πόλεμο στην Ουκρανία, τα γεγονότα στο Ιράν και την ενεργειακή κρίση, ίσως ένα show που συνομιλεί αισθητικά με αυτή την πλευρά του κόσμου να είναι πιο προσγειωμένο.

Από την άλλη, αρκετοί έκαναν λόγο για υποκρισία και αισθητικοποίηση της καταστροφής.

Σε κάθε περίπτωση, το show του Balenciaga έγινε talk of the town για άλλη μια φορά.

Δείτε το βίντεο.