All Aboard! Το show του οίκου Louis Vuitton Show στο Παρίσι γιορτάζει τη γοητεία του τρένου

Ο οίκος Louis Vuitton παρουσίασε τη νέα συλλογή του E/W 2025-2026 στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού.

Οι σταθμοί των τρένων είναι γεμάτοι μνήμες: θερμές αγκαλιές, αποχωρισμούς, ατελείωτες μετακινήσεις, επιστροφές στο σπίτι για τις γιορτές και, για τους πιο τυχερούς, ένα ταξίδι με τον Orient Express! Αυτό το όνειρο του ταξιδιού, σε συνδυασμό με επιρροές από τον κινηματογράφο και τη λογοτεχνία, αποτέλεσε την αφετηρία για τη νέα συλλογή του Nicolas Ghesquière για τον οίκο Louis Vuitton.

Ο σχεδιαστής ενσωμάτωσε στοιχεία από την κουλτούρα των σιδηροδρόμων, ταινίες μυστηρίου τύπου Agatha Christie και τη χαρακτηριστική αισθητική των ‘80s, δημιουργώντας μια συλλογή με χαρακτήρες κάθε είδους, όπως ακριβώς θα συναντούσε κανείς σε έναν σταθμό τρένου. Στην πασαρέλα εμφανίστηκαν φιγούρες που θύμιζαν δασκάλες γιόγκα, ιδιωτικούς ντετέκτιβ, εκδρομείς, party girls, ακόμα και ένα μοντέλο που κρατούσε ένα γιουκαλίλι, παραπέμποντας στην iconic Marilyn Monroe στην ταινία «Some Like it Hot».

«Είναι σημαντικό να λέμε ιστορίες που αγγίζουν τον καθένα και να προκαλούμε συναισθήματα που όλοι μπορούν να καταλάβουν» δήλωσε ο Nicolas Ghesquière σχετικά με το fashion show, επισημαίνοντας πως το θέμα του σταθμού αποτέλεσε αστείρευτη πηγή έμπνευση για τη συλλογή και πως το ταξίδι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA του οίκου Louis Vuitton.

Για να αντλήσει έμπνευση, ο Ghesquière και η ομάδα του αναζήτησαν ταινίες που σχετίζονται με τρένα, με τίτλους όπως «Brief Encounter», «2046», «Snowpiercer» και φυσικά «Ο Χάρι Πότερ και η φιλοσοφική λίθος« να εμφανίζονται στη λίστα.

AP Images
AP Images
AP Images
AP Images

Οι φήμες ήθελαν το show να πραγματοποιείται μέσα σε έναν πραγματικό σταθμό, όπως το Gare du Nord του Παρισιού, ή ακόμα και μέσα σε ένα τρένο. Τελικά, η τοποθεσία βρισκόταν δίπλα στο σταθμό, στην αυλή ενός παλιού κτιρίου που κάποτε ανήκε σε μια σιδηροδρομική εταιρεία των Rothschilds. Ο Nicolas Ghesquière, σε συνεργασία με τη σκηνογράφο Es Devlin, δημιούργησε μια avant-garde αίθουσα αναμονής που θύμιζε έργο του Thomas Demand.

Η ατμόσφαιρα ήταν ψυχρή και industrial: σκληρά καθίσματα, παγωμένος φωτισμός και τεράστιες οθόνες αντί για παράθυρα, οι οποίες έδειχναν ταξιδιώτες να βιάζονται προς τις αποβάθρες. Πριν ξεκινήσει το show, ακούστηκε το εμβληματικό «Trans Europe Express» των Kraftwerk, προαναγγέλλοντας μια capsule συλλογή ρούχων και δερμάτινων αξεσουάρ σε συνεργασία με το πρωτοποριακό γερμανικό συγκρότημα.

AP Images
AP Images
AP Images
AP Images

Η επίδειξη παρουσίασε 60 looks, γεμάτα αντιθέσεις και αναπάντεχες γραμμές. Δερμάτινα πανωφόρια με ιδιαίτερες λεπτομέρειες, ντραπέ βελούδινες φούστες, cargo shorts, oversized πλεκτά με αναφορές στη New Wave αισθητική και κομψές φούστες παρήραλασαν στην πασαρέλα, μπροστά στα μάτια των τυχερών θεατών.

Διάφανες καμπαρντίνες από καουτσούκ, slipdresses με λουλούδια και ασύμμετρα φορέματα από βελούδο πρόσθεσαν έναν ρομαντικό τόνο. Μερικά μοντέλα κρατούσαν κουβέρτες, άλλα ταξιδιωτικά βαλιτσάκια και hat boxes, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση ενός ταξιδιού στον χρόνο.

AP Images
AP Images
AP Images
AP Images

Η συλλογή παρουσίασε και μια σειρά από αξεσουάρ με ιστορικές αναφορές. Ο Ghesquière επανακυκλοφόρησε iconic μεταξωτά φουλάρια σχεδιασμένα από περίφημου καλλιτέχνες όπως οι Sol Lewitt, Andrée Putman και Jean-Pierre Raynaud, αλλά και ένα από τα πρώτα της ρολόγια με κεραμικό bezel, σχεδιασμένο από την Gae Aulenti το 1988, ιδανικό για όσους έχουν τρένο να προλάβουν!

Η νέα συλλογή του Nicolas Ghesquière για τον οίκο Louis Vuitton ήταν μια ωδή στη διαχρονικότητα, το ταξίδι και τις ιστορίες που κρύβονται σε κάθε σιδηροδρομικό σταθμό. Με αναφορές από την τέχνη, τον κινηματογράφο και την ιστορία των σιδηροδρόμων, η επίδειξη δεν ήταν απλώς μια παρουσίαση ρούχων, αλλά μια πλήρης αφήγηση που απέδειξε για άλλη μια φορά τη δημιουργική ευφυΐα του σχεδιαστή.

AP Images
AP Images
AP Images
AP Images

Αξιοσημείωτο είναι ότι το τρένο δεν είναι νέο στοιχείο για τις επιδείξεις της Louis Vuitton. Στην πραγματικότητα, είχε ξαναπαρουσιαστεί το 2012, όταν ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Marc Jacobs παρουσίασε μια εξαιρετική επίδειξη μόδας στην Cour Carrée του Λούβρου, σε ένα σκηνικό που θύμιζε σιδηροδρομικό σταθμό -μάλιστα ήταν το τελευταίο show του πριν αποχωρήσει από τον οίκο!