Πώς το ροζ έγινε η «φωνή» των γυναικών στην πολιτική
Το ροζ απέκτησε «νέα» απόχρωση.
Αν κάνετε μια διαδικτυακή βόλτα στο ξένο Instagram, θα συναντήσετε λίγο πολύ το ίδιο μοτίβο. Γυναίκες και άνδρες celebrities και influencers από τις ΗΠΑ προτρέπουν τους followers τους να εγγραφούν στους καταλόγους, ώστε να έχουν το δικαίωμα να ψηφίσουν στις επερχόμενες εκλογές του Νοεμβρίου -ελπίζοντας να αλλάξει η τεταμένη πολιτική κατάσταση στη χώρα, λόγω της προεδρίας του Τραμπ.
«Εκμεταλλευόμενοι» τη φωνή που τους δίνουν τα social media, stars που μετρούν χιλιάδες ή και εκατομμύρια σε πολλές περιπτώσεις followers στο Instagram στέλνουν το δικό τους μήνυμα, χρησιμοποιώντας πολλές φορές ακόμα και τη μόδα, προκειμένου να το κάνουν να ακουστεί όσο πιο δυνατά γίνεται. Όπως αναφέρει η Guardian, το «Vote» έγινε το fashion σλόγκαν της σεζόν.
Ύστερα από το σλόγκαν, σειρά έχει και το χρώμα, που ξεφεύγει από τα όρια του στιλ και αποκτά πολιτική χροιά.
Αυτήν την εβδομάδα γνωστές κυρίες του παγκόσμιου jet set, όπως οι Kerry Washington, Amy Schumer και Zoe Saldana δημοσίευσαν στο προφίλ τους στο Instagram μια φωτογραφία τους στο οποίο φορούσαν ένα υπέροχο και ultra chic γυναικείο κοστούμι, σε μια απολαυστικά έντονη ροζ απόχρωση.
Τα looks ανήκουν σε μια συλλογή, τα έσοδα από τις πωλήσεις στηρίζουν τον αγώνα της οργάνωσης Supermajority, που μάχεται υπέρ της ισότητας των φύλων και παροτρύνει τις γυναίκες να ασχοληθούν ενεργά με την πολιτική -ίσως και να τη σκεφτούν ως πιθανή καριέρα, από τη στιγμή, μάλιστα, που ο μέχρι πρόσφατα ανδροκρατούμενος αυτός χώρος φαίνεται να αποκτά μια όλο και πιο δυνατή γυναικεία υπόσταση.
Το ροζ αποκτά πολιτική χροιά
«Το 2020 το ροζ έγινε το χρώμα της αλλαγής για τόσους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο. Για τους εκατομμύρια ανθρώπους που απαιτούν μια αλλαγή στο πολιτικό σύστημά μας και την αμερικανική δημοκρατία, το ροζ είναι η νέα κραυγή πολέμου» υπογράμμισε στη βρετανική The Guardian το Andrew Burnstine, αναπληρωτής καθηγητής στο Lynn University της Φλόριντα. Στη συνέχεια, ο ίδιος αναφέρθηκε και στην ορκωμοσία της Νάνσι Πελόζι στο Κονγκρέσο, όπου εμφανίστηκε με ροζ κοστούμι «Η Πελόζι επέλεξε αυτό το χρώμα, όχι μόνο επειδή θα την έκανε να ξεχωρίζει σε ένα δωμάτιο γεμάτο σκούρα κοστούμια, αλλά και επειδή πλέον είναι συνυφασμένο με την πολιτική επιρροή».
Από την άλλη η executive director του περίφημου ινστιτούτου της Pantone τόνισε «Οι hot αποχρώσεις του ροζ σχετίζονται περισσότερο με το χρώμα από το οποίο προέρχονται, το κόκκινο, και αποπνέουν το ίδιο συναίσθημα ενδυνάμωσης και δυναμισμού».
Η Χίλαρι Κλίντον, τα κοστούμια της οποίας αποτελούν πλέον σήμα-κατατεθέν της, επίσης έκανε μια αναφορά στο Supermajority μέσα από τον λογαριασμό της στο Instagram, λέγοντας «Αγαπώ αυτά τα κοστούμια και τις δυναμικές γυναίκες που τα φορούν».
Επίσης, ο Βρετανός σχεδιαστής A Sai Tai επίσης μπήκε για τα καλά στο παιχνίδι του «ροζ ακτιβισμού», επανασχεδιάζοντας ένα custom-made φόρεμα που είχε δημιουργήσει για τη Ριάνα, με τα έσοδα να διατίθενται στους σκοπούς κοινοφελών οργανώσεων.
Όπως εξηγεί ο καθηγητής Eiseman, το ροζ είναι συνυφασμένο με την πολιτική δράση εδώ και σχεδόν έναν αιώνα. «Η πρώτη χρήση του ροζ ως πολιτική δήλωση έγινε περίπου το 1925, όταν το περιοδικό Time, χρησιμοποίησε τον όρο “pinko” για να χαρακτηρίσει οποιονδήποτε είχε κομουνιστικές, σοσιαλιστικές ή υπερβολικά φιλελεύθερες πεποιθήσεις» λέει ο ίδιος, ενώ ας μην ξεχνάμε και τη χρήση του για την καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του στήθους, στις πορείες διαμαρτυρίας γυναικών Women’s March του 2017 και πολλές ακόμα αφορμές.