Η Roksanda δημιουργεί ένα απόλυτα ροζ χριστουγεννιάτικο δέντρο

Η Roksanda δημιουργεί ένα απόλυτα ροζ χριστουγεννιάτικο δέντρο για το ξενοδοχείο Pulitzer του Άμστερνταμ

Το ξενοδοχείο Pulitzer στο Άμστερνταμ είναι ένα από τα πιο μοναδικά ακίνητα της ολλανδικής πόλης.

Εκτείνεται σε δύο κανάλια, μεταξύ των Prinsengracht και Keizersgracht και αποτελείται από 25 ιστορικά σπίτια, το καθένα χτισμένο μεταξύ του 17ου και 18ου αιώνα. Ιδρύθηκε αρχικά από τον Peter Pulitzer - εγγονό του τιτάνα των εφημερίδων Joseph Pulitzer, δημιουργού του περίφημου εκδοτικού βραβείου - ο οποίος αγόρασε την τότε ερειπωμένη συλλογή σπιτιών τη δεκαετία του 1970, ο χώρος επανασχεδιάστηκε το 2016 από τον Jacu Strauss, δημιουργικό διευθυντή του ομίλου Lore, στον οποίο ανήκει πλέον το ξενοδοχείο.

Αυτός ο σχεδιασμός, ο οποίος βασίζεται στην απελευθερωμένη χρήση του χρώματος, καθώς και σε παιχνιδιάρικες νύξεις στην ιστορία της πόλης - η ρεσεψιόν, για παράδειγμα, είναι εξ ολοκλήρου διακοσμημένη με μπλε και λευκά πλακάκια Delft - επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό γύρω από μια αυλή από την οποία μπορεί κανείς να δει το αμάλγαμα των αρχιτεκτονικών στιλ που συνθέτουν το Pulitzer.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου, η αυλή αυτή μεταμορφώθηκε με ένα τεράστιο νέο κεντρικό κομμάτι - ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με ροζ τούλι, σχεδιασμένο από την Roksanda, το ομώνυμο brand της σχεδιάστριας Roksanda Ilinčić με έδρα το Λονδίνο, γνωστή για τα γλυπτικά, χρωματικά εμποτισμένα σχέδιά της, τα οποία συχνά εμπνέονται από σύγχρονους καλλιτέχνες και δημιουργικά κινήματα.

Φωτογραφία: Instagram  Roksanda Ilinčić

Το ροζ χριστουγεννιάτικο δέντρο της Roksanda

Με ύψος 10 μέτρα, το μοναδικό ροζ χριστουγεννιάτικο δέντρο προαναγγέλλει την άφιξη της εορταστικής περιόδου - για την οποία το Άμστερνταμ είναι ιδιαίτερα γνωστό, καθώς η πόλη μεταμορφώνεται κάθε Δεκέμβριο με λαμπερά χριστουγεννιάτικα φώτα και μια πληθώρα αγορών, με παγοδρόμια, «χωριά» και συγκεντρώσεις (που επίσημα ξεκινούν με το Sinterklaas, όπου την παραμονή της 5ης Δεκεμβρίου τα παιδιά αφήνουν τις μπότες τους στο τζάκι για να γεμίσουν με δώρα).

Το ξενοδοχείο Pulitzer λέει ότι το χριστουγεννιάτικο δέντρο προσφέρει «εποχιακή χαρά και ευθυμία στις ομάδες που συγχωνεύονται [των δύο εμπορικών σημάτων]», οι οποίες εκτείνονται στο Άμστερνταμ, το Λονδίνο και τη Σερβία (από όπου κατάγεται η Ilinčić).

«Ξεκίνησε πραγματικά αυθόρμητα», εξηγεί η Ilinčić για το πώς ξεκίνησε το έργο. «Με προσέγγισαν και γνωρίζοντας πόσο ξεχωριστή είναι η εταιρεία Pulitzer, την προσοχή της ομάδας της στη λεπτομέρεια και τον τρόπο με τον οποίο γιορτάζουν τόσους πολλούς διαφορετικούς καλλιτέχνες, αυτό ήταν η αρχή όλων. Χτίστηκε πάνω σε έναν αμοιβαίο σεβασμό για την τέχνη και τον σχεδιασμό».

Ο σχεδιασμός με μεγάλη έμφαση στα υφάσματα - το δέντρο είναι εξ ολοκλήρου διακοσμημένο με κουρτίνες από ροζ τούλι σε διάφορες αποχρώσεις - αντικατοπτρίζει τις συλλογές της Ilinčić, οι οποίες, εκτός από το χρώμα και το τύπωμα, διαθέτουν μια σειρά από πλούσια επεξεργασμένα υλικά.

Η επίδειξή της S/S 2024 (μεταξύ των κορυφαίων στιγμών της Εβδομάδας Μόδας S/S 2024 του Λονδίνου), για παράδειγμα, αντιπαραβάλλει τις ρευστές φόρμες σε υφές από μεταξωτό σατέν που έχει πλυθεί στην άμμο, κρεπ από νάια, γεορζέτ και fil coupé με τη μπρουταλιστική αρχιτεκτονική του Barbican Centre του Λονδίνου.

Εδώ, τα ντραπέ κομμάτια υφάσματος, το καθένα από τα οποία κόβεται και κατασκευάζεται με επιμέλεια από την ομάδα της Roksanda στο Λονδίνο, αντλούν έμπνευση από τη Νορβηγίδα υφαντουργό Hanne Friis. Η Friis, η οποία χρησιμοποιεί υλικά όπως μεταξωτές κάλτσες, γάντια από λάτεξ και πεταμένα υφάσματα, δημιουργεί περίπλοκα ραβδωτά και υφασμένα υφάσματα που ελπίζει να θυμίζουν τις «σωματικές» περιπλοκές του ανθρώπινου σώματος και του φυσικού κόσμου.

«Για μια από τις προηγούμενες συλλογές μου, χρησιμοποίησα αυτό το πολύ συγκεκριμένο φωτεινό ροζ τούλι», λέει η Ilinčić στο Wallpaper για την ξεχωριστή παλέτα του δέντρου. «Ήθελα να ενσωματώσω τη σχεδιαστική μου γλώσσα -όπως το χαρακτηριστικό μου colour block- με έναν εννοιολογικό τρόπο, έναν τρόπο που συνήθως δεν βλέπουμε σε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο».

Στο δικό της δέντρο στο σπίτι -το οποίο δημιουργεί με την κόρη της- απολαμβάνει να πειραματίζεται με το χρώμα και τη μορφή (μια χρονιά, ένας φίλος καλλιτέχνης δημιούργησε στολίδια από φυσητό γυαλί), αν και πάντα θα βρείτε στολίδια που η Ilinčić έχει συλλέξει σε όλη της τη ζωή. «Πάντα καταλήγουν εκεί επειδή έχουν μια συναισθηματική αξία».

Για να γιορτάσει το γεγονός, η Ilinčić προσκάλεσε αρκετούς ανθρώπους σε ένα εορταστικό δείπνο, όπου οι καλεσμένοι - μεταξύ των οποίων ο φωτογράφος Paul Kooiker, η αρχισυντάκτρια της Wallpaper* Sarah Douglas, η ιδρύτρια του Young/The Agency Ashlee Janelle Danso, η καλλιτέχνης Lissa Brandon και η Dj Zoë Janice, μεταξύ άλλων - δείπνησαν σε μία από τις ιστορικές τραπεζαρίες του ξενοδοχείου με πολυέλαιους.

Τα υποβλητικά πιάτα, εν μέρει εμπνευσμένα από τα χρώματα και τις υφές της δουλειάς της Ilinčić, περιλάμβαναν χτένια crudo (που ολοκληρώνεται με μια λάμψη από φύλλα χρυσού και χαβιάρι), μπουράτα, παντζάρι και σύκο, γλώσσα με γλυκόξινη βινεγκρέτ κολοκύθας και ραπανάκι, και ένα απόλυτα ροζ μακαρόν για επιδόρπιο με γεύσεις ιβίσκου, τριαντάφυλλου και βατόμουρου.

«Τα Χριστούγεννα είναι μια εποχή που συνδέει τους ανθρώπους, είτε τα γιορτάζετε είτε όχι», λέει η Ilinčić. «Είναι μια εποχή για να γιορτάσουμε όλα τα καλά πράγματα της ζωής. Για μένα, ο στολισμός του τραπεζιού είναι εξίσου σημαντικός με το δέντρο - τα λουλούδια, το σκηνικό, ανυψώνουν την όλη εκδήλωση σε κάτι μαγικό. Και μετά είναι η συζήτηση, το φαγητό, που ακολουθεί. Και τα ρούχα, φυσικά!», καταλήγει η ίδια.