Pearl Octopuss.y: Το νορβηγικό brand με τα εκκεντρικά μπαρόκ κοσμήματα που λατρεύουν οι σταρ
Έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στον κόσμο της μόδας με τα μοναδικά, μπαρόκ κοσμήματά του.
Λαμπερές σπειροειδείς καρφίτσες που θυμίζουν αναρριχητικά φυτά, γιγάντια σκουλαρίκια μιας glam queen που αναδύθηκε από το βασίλειο του βυθού, λάμψεις, που ελίσσονται και δένουν με την υπνωτιστική τους γοητεία μια ιέρεια του στιλ ή έναν φιλάρεσκο δανδή.
Τα τολμηρά, statement κομμάτια του Pearl Octopuss.y συνδυάζουν τον cool σκανδιναβικό χαρακτήρα με την εξεζητημένη πολυτέλεια των λαμπερών κρυστάλλων και των υπερτονισμένων σε μέγεθος μαργαριταριών, δημιουργώντας ένα εντελώς μαξιμαλιστικό, προσωπικό ύφος. Κάθε σχέδιο προσαρμόζεται με άνεση στον τύπο και στο διαφορετικό ενδυματολογικό στιλ οποιασδήποτε γυναίκας ή άντρα με γνώση και μάτι για τη μόδα, προσδίδοντας κάτι ξεχωριστό σε μια ήδη ψαγμένη γκαρνταρόμπα.
Το brand ξεκίνησε τυχαία το 2018 κατά την άδεια μητρότητας της εμπνεύστριάς του, Cathrine Boerter. Η ίδια με προϋπηρεσία δέκα χρόνων στον σχεδιασμό γυναικείων ρούχων, άρχισε να πειραματίζεται με ιδιαίτερα υλικά, θέλοντας να απασχολεί με δημιουργικό τρόπο το μυαλό και τα χέρια της. «Ερωτεύτηκα τη διαδικασία και τη λεπτοδουλειά που απαιτεί λεπτομέρεια. Ξαφνικά δεν μπορούσα να σταματήσω. Βρήκα τον δικό μου προσωπικό χώρο, όπου φτιάχνω πράγματα, που θεωρώ εγώ όμορφα και νιώθω την ευχαρίστηση του ότι αποκτούν αληθινή υπόσταση», όπως δηλώνει στην επίσημη ιστοσελίδα της.
Η «εύρηκα» στιγμή της, ήταν όταν ανακάλυψε το σύρμα αλουμινίου. Ο τρόπος που κάμπτεται και ακολουθεί το σχήμα του σώματος, οριστικοποίησε το DNA της μάρκας της, επιτρέποντάς της να προτείνει ευλύγιστα κολιέ, καρφίτσες και βραχιόλια, που μεταβάλλονται και περιβάλλουν εκείνον που τα φορά.
Μετά από τους γόνιμους πειραματισμούς και την ελευθερία του να δημιουργεί από το ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού της, η επωνυμία της λανσαρίστηκε επίσημα τον Ιανουάριο του 2020. Εξίσου, τολμηρό, όμως, είναι και το όνομα του brand της, που προέκυψε τυχαία, όταν ανεβάζοντας τις πρώτες τις δημιουργίες στο Instagram, ένας ακόλουθος της ανάρτησε αυτό το όνομα σαν σχόλιο με hashtag. Έκτοτε, όλοι άρχισαν να αποκαλούν τα κοσμήματά της έτσι και η σχεδιάστρια δεν δίστασε να το κρατήσει.
Το brand είναι ασυμβίβαστο ως προς την αισθητική του ταυτότητα. Πυρήνας των αξιών του είναι μία ενστικτώδης προσέγγιση, που δεν υπακούει στις τυποποιήσεις των σεζόν και στις τάσεις παρά σε μία διάθεση της στιγμής και μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.
Τα σχέδια, απευθύνονται εξίσου σε γυναίκες και άντρες, χωρίς έμφυλους διαχωρισμούς, ενώ αυτό που μετράει περισσότερο είναι μία σχεδόν εμμονική σημασία στη λεπτομέρεια, στην αξία του χειροποίητου και τη νοσταλγική αναζήτηση του να κάνεις δικό σου κάτι μοναδικό. Το ίδιο κομμάτι λειτουργεί ως πολύτιμο αντρικό μανικετόκουμπο ή ως αξεσουάρ για το βραδινό τσαντάκι μιας ξεχωριστής καλεσμένης. Σχέδια, όπως τα ριχτά κολιέ-ties και οι καρφίτσες της θυμίζουν αντρικές γραβάτες και ρολόγια τσέπης με έναν πιο περίτεχνο και εξωραϊσμένο τρόπο.
Όπως αναφέρει και η Boerter τα κοσμήματά της μπορούν εντελώς απενοχοποιημένα να φορεθούν τόσο από την εβδομηντάχρονη μαμά της, όσο και από ένα ανάλαφρο party girl ή μία εξέχουσα διασημότητα στα βραβεία Όσκαρ. Η ευελιξία τους είναι τέτοια, που μερικές φορές έχει παρατηρήσει συνδυασμούς, που την κάνουν να αμφιβάλλει αν τα σχέδια προέρχονται από το δικό της brand!
Αδυναμία της σχεδιάστριας είναι το να ανιχνεύει ιδιόμορφες χάντρες. Άλλες λατρεύουν να αγοράζουν παπούτσια, εγώ χάντρες, έχει πει χαριτολογώντας σε συνέντευξή της στο koibird. Οι σπάνιες κρυστάλλινες πέτρες και οι οργανικές πέρλες του γλυκού νερού είναι το στοιχείο της και στα συχνά ταξίδια της στο Παρίσι, επιστρέφει πάντα με τις βαλίτσες της γεμάτες. Όταν, μάλιστα βρει αυτό που ψάχνει δεν διστάζει να αγοράζει εξ’ ολοκλήρου το στοκ που της έχει κεντρίσει την προσοχή.
Αυτό ήταν που τη βοήθησε να ανταποκριθεί και στη μεγάλη ζήτηση των σχεδίων της, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, παρά τις εμφανείς ελλείψεις αποθεμάτων. Και πάλι, όμως έχει συνειδητά επιλέξει να δίνει τα σχέδιά της σε πολύ συγκεκριμένους retailers, να δέχεται προπαραγγελίες σε περιορισμένο αριθμό και να διατηρεί λίστα αναμονής, καθώς το να βλέπει τα σχέδιά της παντού δεν είναι κάτι που ταιριάζει στη φιλοσοφία της.
Η επιτυχία της είναι αξιοσημείωτη με τα κοσμήματά της να έχουν αποκτήσει, από τώρα, ένα cult status. Ήδη έχει συνεργαστεί με τη δανέζικη Baum und Pferdgarten, την H&M στη Στοκχόλμη και την επίσης νορβηγική FWSS. Μάλιστα, ο καταξιωμένος σχεδιαστής Jason Wu την επέλεξε για να σχεδιάσει κοσμήματα, που θα πλαισίωναν τη συλλογή του για το Φθινόπωρο/Χειμώνα του 2023 στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. Η ready to wear κολεξιόν του, που παρουσιάστηκε στο υποβλητικό Θέατρο Peter. B. Lewis στο Γκούγκενχαιμ, έμπλεκε ευφυώς το εύθραυστο και το ερωτικό στοιχείο, παρουσιάζοντας σύγχρονες βραδινές δημιουργίες με μία φρέσκια ματιά. Τα μοντέλα με τις άψογα tailored, αμφίσημες δημιουργίες του έκαναν το πέρασμά τους φορώντας τα χαρακτηριστικά Riviera earrings της Boerter.
Αλλά και καλλιτέχνες της παγκόσμιας σκηνής, που καθορίζουν τις τάσεις, έχουν ανακαλύψει το over the top brand, προσθέτοντας ένα touch of glamour στην εμφάνισή τους, με κάποιο ηχηρό κόσμημα του Pearl Octopuss.y. Η Peggy Gou και ο Lenny Kravitz για τη συνεργασία τους στο τραγούδι «I Believe in love again», φωτογραφήθηκαν φορώντας τα βραχιόλια Cleopatra και Silver Sphere αντίστοιχα.
Η Katy Perry σε συναυλία της προτίμησε τα σκουλαρίκια Silver Snake με τεράστιες-πέρλες φυσαλίδες και επιχρυσωμένους κρυστάλλους. Φυσικά και οι Influencers δεν μένουν πίσω… Η Hanneli Mustaparta φωτογραφήθηκε στη σκανδιναβική Vogue φορώντας αιρετικά το βραχιόλι Pearl Anklet στον αστράγαλο και το Diamond Snake bracelet στον φίνο καρπό της, ενώ η εκρηκτική Emili Sindlev ξεχώρισε, επίσης, τα ελικοειδή σκουλαρίκια Silver Snake.
Και παρότι η Boerter συνήθιζε να λέει ότι για εκείνη τα κοσμήματα έρχονται πρώτα και το υπόλοιπο outfit ακολουθεί σε δεύτερο χρόνο, η ίδια παρουσίασε μία συλλεκτική ready to wear σειρά ρούχων για την Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2024. Κεντημένες, αστραφτερές δημιουργίες με κοινό σημείο αναφοράς τους τις καρφίτσες, παρουσιάστηκαν σε μία γκαλερί της πόλης Γκρουνερλόκα στο Όσλο. Χειροποίητα μπλέιζερ στολισμένα με κρόσσια, μακριά δερμάτινα παλτό και ζώνες tuxedo, μεταξωτά φουλάρια, crop μπουστιέ γεμάτα πέτρες και αέρινα φορέματα με πτυχώσεις, που μετεωρίζονται από μία δική τους δύναμη σε αισθησιακούς στροβιλισμούς, αποτέλεσαν τα βασικά της σχέδια.
Όλα βέβαια χτίζουν πάνω στο αφήγημα των δημιουργιών των περασμένων σεζόν. Η συλλογή ρούχων ήρθε ως μια φυσική εξέλιξη, ένας τρόπος να αποκωδικοποιηθεί η αισθητική του Pearl Octopuss.y, μεταφέροντάς την και στο ένδυμα. Όλα συνδέονται και δημιουργούν ένα ενιαίο οπτικό σύμπαν, όπως δήλωσε η Boerter στη σκανδιναβική Vogue. Η «μαξιμαλιστική, μυθική και ευάλωτη πλευρά» των ρούχων, που ακολούθησαν με συνέπεια τα ιδεώδη του brand επικοινώνησαν «τη σημασία της αυθεντικότητας και της αγάπης για αυτό που κάνεις».
Κρίνοντας από τα μέχρι στιγμής δείγματα γραφής του Pearl Octopuss.y, η σταθερή ανοδική του πορεία και η έξω από τα συνηθισμένα αισθητική του σίγουρα θα απασχολήσει το κοινό της μόδας και στο μέλλον.