PCP Clothing: Το brand από τη Θεσσαλονίκη που έκανε τα lycra κολάν συνώνυμο του coolness
Ποιος είπε πως μια οικογενειακή επιχείρηση δεν μπορεί να έχει ένα απόλυτα σύγχρονο και unique χαρακτήρα;
Η PCP, έχοντας μεγάλη παράδοση στην κατασκευή ενδυμάτων, άκουσε τον παλμό την νέας γενιάς και έδωσε αυτό που λέμε «τόπο στα νιάτα». Η Χριστίνα και ο αδερφός της Πέτρος, ξεκινώντας από την οικογενειακή βιοτεχνία της Θεσσαλονίκης, πήραν ένα μοναδικό υλικό και του έδωσαν μορφή, προσαρμόζοντας το στο τώρα και την ανάγκη κάθε γυναίκας να εναλλάσει το ντύσιμο της μέσα στην μέρα πάνω από μία φορά.
Πολύχρωμη και super active η εταιρία PCP, που έγινε συνώνυμη των πιο διάσημων κολάν της ελληνικής αγοράς, χωρίς να στερείται ποτέ έμπνευσης και νέων project, επένδυσε στην ποιότητα και την λειτουργικότητα ενός niche προΐόντος και κέρδισε το δικό της ξεχωριστό κοινό, που ταυτίστηκε με το εναλλακτικό αυτό life style. Τα ρούχα τους είναι πάνω από όλα άνετα και λειτουργικά, εστιάζοντας στην χαρά που μπορεί να πάρει κανείς, φορώντας αυτό που τον εκφράζει, κάτι που μπορείς απλώς να κουβαλάς στην τσάντα σου!
Τι έχει, όμως, να πει η ίδια η Πέλλα Χριστίνα Παπαχρήστου, η σχεδιάστρια που κρύβεται πίσω από το ξεχωριστό αυτό project, για το πώς είναι να δουλεύεις στην οικογενειακή επιχέιρηση και πώς τελικά η Ντακότα Τζόνσον επέλεξε τα PCP για την νέα της ταινία;
1. Το brand ονομάστηκε από τα αρχικά του ονόματος σου, αλλά από όσο γνωρίζουμε είστε οικογενειακή επιχείρηση. Πώς είναι αλήθεια να δουλεύεις με την οικογένεια σου, σε ένα κατά τα άλλα δικό σου project;
Η εταιρία Α. Παπαχρήστου είναι μια οικογενειακή επιχείρηση 3 γενεών, που κατασκευάζει ενδύματα στη Θεσσαλονίκη με πάθος για την ποιότητα και πείσμα για τις δυνατότητες της ελληνικής βιομηχανίας ρούχου. Με ίδρυση το 1955 από τον παππού μας Πέτρο Παπαχρήστου, αναπτύχθηκε στη συνέχεια από τους δυο γιούς και εξειδικεύτηκε στο αντρικό πανωφόρι για παραπάνω από 50 χρόνια.
Το 2012, η εταιρία αναπροσαρμόστηκε, συνδέθηκε με τη σύγχρονη πραγματικότητα της παγκόσμιας και εγχώριας βιοτεχνίας ρούχου και μετατράπηκε σε PCP Clothing με τα αρχικά να συμβολίζουν τα ονόματα Petros Christina Papachristou, του αδερφού μου και το δικό μου. Με τη γνώση και την εμπειρία των πρώτων και τη φρεσκάδα της τρίτης γενιάς, πειραματιστήκαμε με μια ευρεία γκάμα ενδυμάτων με βασικό πυλώνα μας το activewear και στοχεύσαμε στην ουσία της χρηστικότητας και τις αρχές της βιωσιμότητας. Σήμερα, το κοινό μας όνειρο, είναι να παραμείνουμε στο χώρο ως οικογενειακή επιχείρηση, χτίζοντας τις βάσεις για την επόμενη γενιά, να δημιουργήσουμε ένα χώρο έκφρασης και δημιουργίας, ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας και να χρησιμοποιήσουμε το ρούχο για να μιλήσουμε για την ισότητα, της περιβαλλοντική συνείδηση και το δικαίωμα στην έκφραση μέσω του ντυσίματος, σε παγκόσμια κλίμακα.
2. Συστηθήκατε στην αγορά χρησιμοποιώντας ένα ιδιαίτερο υλικό για εκείνη την περίοδο, την λύκρα, και μέσα από εσάς έγινε κατά κάποιον τρόπο και τάση. Γιατί, λοιπόν, και πώς επιλέξατε το συγκεκριμένο ύφασμα;
Κατά την διάρκεια του πτυχίου μου «Σχέδιο μόδας και υφάσματος», πάντα είχα περισσότερη τάση ως προς το να αναζητώ και να μαθαίνω για τα υφάσματα. Εκείνη την περίοδο του 2012 και λόγω τον αθλημάτων που έκανα, η λύκρα ήταν το πιο χρηστικό υλικό για μένα. Σχεδίασα ένα κολάν για να μπορώ να το φοράω από το πρωί μέχρι το βράδυ, από την δουλειά μέχρι μια έξοδο, από ένα ξαφνικό ταξίδι η μια προπόνηση κ.τ.λ. Πάντα ζητάω την άνεση στα ρούχα και την χρηστικότητα και κάπως έτσι δημιουργήθηκε και το κολάν μας. Ένα προϊόν που μπορείς πάντα να το έχεις πάνω σου μιας και χωράει παντού, είναι για όλες τις περιστάσεις και κάνει και για αθλήματα. Έχουμε πειραματιστεί, με διαφορετικά υλικά, εκατοντάδες χρώματα, διαφορετικές λειτουργίες υφασμάτων αλλά ο στόχος παραμένει ο ίδιος. Να παίρνεις ένα κολάν που θα έχει την ίδια ποιότητα, που αγάπησες και εκτίμησες, και κάθε φορά να σε εκπλήσσει η χρηστικότητα του και η δημιουργικότητα, που εκφράζεται σε κάτι τόσο απλό αλλά θαυματουργό! Αν για κάτι είμαι περήφανη λοιπόν, είναι που κατάφερα το κολάν, να γίνει συνώνυμο με την εταιρία μας και που βλέπω καθημερινά γύρω μου ανθρώπους που νιώθουν καλά με τον εαυτό τους.
3. Έχετε μια ισχυρή κοινότητα στα social media, άτομα που σας ακολουθούν φανατικά. Ποια είναι η ιδέα πίσω από το δικό σας life style, που καθρεφτίζεται φυσικά και στα ρούχα σας;
Από πάρα πολύ μικρή θυμάμαι τον εαυτό μου στην φύση. Πάντα μου άρεσαν τα αθλήματα που έχουν να κάνουν με την θάλασσα και το βουνό. Η αγάπη μου για την φύση με έχει κάνει να στραφώ στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που αφήνουν τα ρούχα. Έτσι τα τελευταία έξι χρόνια κάνουμε προσπάθειες να γίνουμε low waste company και να έχουμε βιώσιμη ανάπτυξη. Aυτό νομίζω έχει αρχίσει να φαίνεται στα social media (αν και θέλει ακόμα περισσότερη προσπάθεια). Πλέον θεωρώ ότι τα #pcpinia είναι πολύ ευαισθητοποιημένα και γνωρίζουν, τι είναι αυτό που φοράνε, όπως επίσης ότι αναζητάνε να στηρίξουν ποιοτικά ελληνικά προιόντα. Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι με τα #pcpinia μας για την αγάπη και την στήριξη τόσα χρόνια και σίγουρα χωρίς αυτούς δεν θα ήμασταν εδώ που είμαστε. Όλη την υποστήριξη που παίρνουμε, προσπαθούμε πάντα να την δίνουμε πίσω με τον δικό μας τρόπο. Συνήθως, δημιουργούμε κάτι από την αρχή, ειδικά αφιερωμένο στον αντίστοιχο σκοπό.
Μερικά παραδείγματα:
-Τouch Your Boobies against breast cancer campaign: Εδώ και 7 χρόνια, αφιερώνουμε τον Οκτώβρη μας στην ενημέρωση για την πρόσληψη του καρκίνου του μαστού και ταυτόχρονα υποστηρίζουμε τόσο εμείς όσο και οι πελάτες μας.
-Glitter boxes: Κάθε χρόνο σε συνεργασία με εγχώριες και παγκόσμιας εμβέλειας εταιρίες δημιουργούμε συλλεκτικά κουτιά με ξεχωριστά προϊόντα, δίνοντας τα κέρδη σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις. Το επόμενο κουτί μας έρχεται τον Φλεβάρη, όπου με αφορμή τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου τα έσοδα θα δοθούν για την καταπολέμηση του AIDS.
-Υποστήριξη ελληνικών ιδρυμάτων για τη φροντίδα του παιδιού: Kάθε χρόνο υποστηρίζουμε ιδρύματα για παιδιά και γονείς, κάνοντας δωρεές τόσο ρούχων όσο και χρηματικών ποσών (Χαμόγελο του Παιδιού, Μέλισσα, Στοργή, Δύναμή Ψυχής, Άλμα Ζωής).
4. Πρόσφατα είδαμε ένα κομμάτι της καλοκαιρινής σας συλλογής στην ταινία «The Lost Daughter», όπου πρωταγωνιστεί η Dakota Johnson. Ήταν κάτι που γνωρίζατε; Σίγουρα ενθουσιαστήκατε.
Μας είχε προσεγγίσει η βοηθός ενδυματολόγου, ζητώντας κάποια κομμάτια για την Dakota Johnson, ωστόσο επειδή συνήθως σε τέτοιες περιστάσεις έχουν πάρα πολλά ρούχα δεν γνωρίζαμε τι θα παίξει και αν θα παίξει. Με μεγάλη μας χαρά μας ενημέρωσαν ότι όχι μόνο έπαιξαν σχεδόν όλα τα ρούχα μας, ντύνοντας την Dakota Johnson στις περισσότερες σκηνές της, αλλά επίσης της άρεσαν τόσο πολύ που ζήτησε να τα αγοράσει για την ίδια. Φυσικά της τα δωρίσαμε, γιατί είναι μεγάλη τιμή για εμάς μια ηθοποιός τόσο μεγάλης εμβέλειας να προτιμάει ελληνικά ποιοτικά ρούχα.
5. Νέα σχέδια για την PCP; Τελικά πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η ελληνική επιχειρηματικότητα;
Η Ελλάδα και ιδιαίτερα η Μακεδονία έχει μια μακρά ιστορία στην κλωστουφαντουργία η οποία έχει κλονιστεί τις τελευταίες δεκαετίες. Μια από τις ιδέες που θα θέλαμε να αναζητήσουμε είναι η υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα, μέσω της παραγωγής του ελληνικού βιολογικού βαμβακιού. Με μότο μας «από το χωράφι στη ντουλάπα» θέλουμε να εξετάσουμε τις δυνατότητες να παράξουμε το δικό μας βαμβάκι, να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας, να επαναπροσδιορίσουμε της σχέση πρώτης ύλης και παραγωγής και τελικά να δώσουμε στους πελάτες μας ένα προϊόν εξ ολοκλήρου από τα χέρια μας. Ταυτόχρονα, θεωρούμε πώς μπορούμε με αυτό τον τρόπο να αναδείξουμε τη δυνατότητα των ελληνικών πρώτων υλών μέσω εξαγωγών και να εμπνεύσουμε άλλους καλλιτέχνες και επιχειρηματίες να πρωτοπορήσουν τονώνοντας παράλληλα την ελληνική οικονομία.