Πάτι Μπόιντ: Η μούσα δύο ροκ θρύλων ενέπνευσε τα ωραιότερα τραγούδια τους
Όλοι έχουμε σιγομουρμουρίσει το «Layla» και το «Wonderful Tonight» του Έρικ Κλάπτον, αλλά και το «Something» του κιθαρίστα των Beatles Τζορτζ Χάρισον. Άλλωστε οι δυο θρύλοι της ροκ ήταν καλοί φίλοι, όπως είναι γνωστό.
Πέρα όμως αυτού είχαν ακόμα ένα κοινό σημείο: την Πάτι Μπόιντ, που τους ενέπνευσε -τον καθένα σε άλλη φάση- αυτά τα τρία υπέροχα τραγούδια.
Όμορφη και εκρηκτική, η Πάτι είχε ξεκινήσει την καριέρα της ως μοντέλο, όταν στα 19 της γνώρισε τον Τζορτζ Χάρισον κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του βιντεοκλίπ «Α Ηard Day's Night». Το «σκαθάρι» την ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά και της ζήτησε να βγουν το ίδιο κιόλας βράδυ. «Θα με παντρευτείς; Ή αν δεν θέλεις να με παντρευτείς, θα βγεις τουλάχιστον μαζί μου απόψε;» θυμάται πως της είχε πει. Όμως εκείνη ήταν διστακτική, καθώς τότε ακόμη διατηρούσε σχέση με έναν φωτογράφο.
Λίγες μέρες αργότερα όμως, αποφάσισε να χωρίσει και έτσι πια ήταν ελεύθερη για νέες περιπέτειες. Ο Χάρισον φυσικά τής πρότεινε ακόμα ένα ραντεβού, το οποίο κατέληξε σε μια παθιασμένη σχέση.
Στο κλίμα της εποχής, η Πάτι είχε πνευματικές ανησυχίες που την οδήγησαν στον διαλογισμό. Πολλοί θεωρούν ότι μέσω εκείνης οι Beatles άρχισαν τις μυστικιστικές τους αναζητήσεις. Μάλιστα με τον Χάρισον ταξίδεψαν μαζί στην Ινδία, ενώ το 1968 παντρεύτηκαν.
Εκείνος της έγραψε το «Something» και της ορκίστηκε αιώνια αγάπη, γρήγορα όμως άρχισε να την απατάει, να της μιλάει απότομα και να της φέρεται με σκληρότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της συμπεριφοράς του είναι ένα περιστατικό κατά το οποίο την είχε βάλει να μαγειρέψει ένα πλούσιο δείπνο και όταν όλα ήταν έτοιμα εκείνος της είπε να φάει χωρίς αυτόν και έφυγε από το σπίτι.
Απελπισμένη εκείνη περνούσε ώρες με τον κολλητό του άνδρα της, τον Έρικ Κλάπτον, που ήταν κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Κάποιοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι την είχε ερωτευτεί την ίδια περίοδο με τον Χάρισον, αλλά έκανε πίσω λόγω της φιλίας τους και για να ξεχαστεί τα έφτιαξε με την αδερφή της Πάτι, την Πόλα.
Όπως και να ‘χει, η παραμελημένη Πάτι βρήκε την προσοχή που αναζητούσε. Ο Κλάπτον τής έστελνε αμέτρητα γράμματα χωρίς υπογραφή, όπου εξομολογούταν τα συναισθήματά του. «Αγαπημένη μου, μου φαίνεται ότι έχει περάσει μια αιωνιότητα απ’ την τελευταία φορά που σε είδα. Αγαπάς ακόμα τον άντρα σου ή έχεις άλλο εραστή; Αισθάνεσαι τίποτα για εμένα; Με όλη μου την αγάπη, Ε.», της έγραφε κι εκείνη προσπαθούσε να καταλάβει ποιος ήταν ο κρυφός της θαυμαστής.
Λέγεται μάλιστα ότι ο Κλάπτον προκειμένου να την πείσει πως αξίζει να του δώσει μια ευκαιρία, την απείλησε ότι θα αυτοκτονούσε με υπερβολική δόση ηρωίνης. Εκείνη όμως δεν ενέδωσε και τα δύο επόμενα χρόνια ο Κλάπτον μπορεί να μην πέθανε, αλλά τα πέρασε εθισμένος στα ναρκωτικά. Το 1970 ηχογράφησε ένα από τα πιο διάσημα ερωτικά τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ, το «Layla», αφιερώνοντάς της ολόκληρο τον δίσκο των Derek And Τhe Dominos.
Με ένα τέτοιο τραγούδι η καρδιά της Πάτι λύγισε, η Πόλα κατάλαβε τι πραγματικά συνέβαινε και άφησε τον Κλάπτον οριστικά, ενώ οι φήμες λένε πως ακόμα και ο Χάρισον συγκινήθηκε από αυτό τον έρωτα και έδωσε στον κολλητό του την «ευχή» του, παροτρύνοντάς τον μάλιστα να κάνει τα πάντα για να κερδίσει την σύζυγό του.
Το 1974 ο γάμος της Μπόιντ με τον Χάρισον έληξε και επισήμως, οπότε ο Κλάπτον που πάντα την περίμενε, άρπαξε την ευκαιρία. Απεξαρτημένος και «καθαρός» τη διεκδίκησε για ακόμα μια φορά και τελικά έγιναν ζευγάρι. Ένα βράδυ την ώρα που ετοιμαζόταν να βγουν, η Πάτι τον ρώτησε αν είναι όμορφη κι εκείνος ως απάντηση της έγραψε το «Wonderful Tonight»,που λέγεται ότι περιέχει κομμάτια από τη στιχομυθία εκείνης της νύχτας.
Παντρεύτηκαν μετά από πέντε χρόνια συμβίωσης, με πρωτοβουλία του Κλάπτον, που δεν φρόντισε καν να ενημερώσει τη νύφη για τα σχέδιά του. Στον γάμο τους πάντως παραβρέθηκε και ο Χάρισον, που ποτέ δεν τους κράτησε καμία κακία.
Αλλά η Πάτι φαίνεται πως δεν είχε τύχη με τους σταρ. Σταδιακά το ζευγάρι άρχισε να αποξενώνεται, με τον Κλάπτον να βουλιάζει ολοένα και περισσότερο στο αλκοόλ και στα ναρκωτικά και να την απατάει ακόμα και με τις φίλες της. Μια από τις εφήμερες σχέσεις που συζητήθηκε πολύ τότε ήταν με την Κάρλα Μπρούνι, όπως και ο δεσμός του με την Ιταλίδα Λόρι ντε Σάντο, με την οποία απέκτησε τον γιο του Κόνορ.
Η Πάτι Μπόιντ πήρε διαζύγιο το 1984, αν και τα τέσσερα τελευταία χρόνια του γάμου της με τον Κλάπτον είχε επιλέξει να ζει σε χωριστό σπίτι. Φαίνεται όμως πως η γοητεία της στους μουσικούς ήταν τεράστια, αφού ακόμα κι ο Μικ Τζάγκερ τη διεκδίκησε, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Μετά από τον χωρισμό της, άφησε πίσω της τη ροκ κοινότητα και άρχισε να ασχολείται με την συγγραφή βιβλίων και τις εκθέσεις φωτογραφιών. Έγραψε μάλιστα ένα βιβλίο με τίτλο «Wonderful Τonight» (από το ομώνυμο τραγούδι που γράφτηκε για αυτήν), που παρουσίαζε τη δική της εκδοχή για την ιστορία. Ο Κλάπτον δηλώνοντας πως δεν έχει διαβάσει το πόνημα της πρώην συζύγου, το οποίο θεώρησε πως περιέχει ανακρίβειες από κάποια αποσπάσματα που είδε, έδωσε την απάντησή του μέσω της αυτοβιογραφίας του.
Παραδέχτηκε μεν πως έγραψε για εκείνη το «Layla» λέγοντας: «Ήμουν απόλυτα παθιασμένος μαζί της αλλά το να φτιάχνεις ένα τραγούδι είναι σαν να βάζεις τη σφραγίδα σου σε ένα συναίσθημα», όμως αρνήθηκε πως είχε κονταροχτυπηθεί με τον φίλο του για χάρη της...