Όταν η μόδα συνάντησε τον Έντγκαρ Άλαν Πόε -Η σουρεαλιστική πασαρέλα του Thome Browne στη Νέα Υόρκη
Ο Thom Browne έφερε μια σκοτεινή μαγεία στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, παρουσιάζοντας ένα show-υπερθέαμα, εμπνευσμένο από το «Κοράκι» του Έντγκαρ Άλαν Πόε.
Από το τότε που το quiet luxury έχει πάρει τα ηνία, παρατηρεί κανείς ότι στις τελευταίες εβδομάδες μόδας, ακόμα και αυτές της υψηλής ραπτικής, οι σχεδιαστές τείνουν να υπηρετούν τη μια αισθητική πιο ήσυχη, λανσάροντας συλλογές και κομμάτια που αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου, χωρίς να χρησιμοποιούν περιττούς εντυπωσιασμούς. Και αυτό είναι σίγουρα καλό, αφού το οικολογικό κομμάτι της μόδας ενισχύει την ανάγκη για κομμάτια που μπορούν να φορεθούν για χρόνια.
Ωστόσο, πολλοί ήταν οι fashion lovers που παραδέχτηκαν ότι τους έλειψε το storytelling -με άλλα λόγια το show. Και κάπου εδώ ήρθε ο Thom Browne.
Ο Thome Browne ανήκει στους σχεδιαστές που κανείς ξεχωρίζει τις δημιουργίες του ανάμεσα σε άλλες, έχει το δικό του στιλ και τη δική του, μοναδική αισθητική, αλλά και την αξιοζήλευτη ικανότητα να μην επαναλαμβάνεται, προσφέροντας στους φανατικούς οπαδούς του πάντα νέο και φρέσκο. Εκκεντρικός, παίζει με τα όρια και το θεατρικό στοιχείο, αλλά δεν ξεπερνάει ποτέ το όριο του κιτς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η επίδειξή του στην τρέχουσα Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, για την οποία μιλούν όλοι από χθες -και όχι άδικα, αφού αποτελούσε ένα αληθινό υπερθέαμα, σχεδόν μια παράσταση που συνδύαζε τη μόδα με την ποίηση.
Η σουρεαλιστική πασαρέλα του Thome Browne στη Νέα Υόρκη
Ο Thome Browne εμπνεύστηκε από το «Κοράκι», το εμβληματικό ποίημα του σπουδαίου Έντγκαρ Άλαν Πόε, στήνοντας ένα αληθινό υπερθέαμα, ένα παραμύθι που εκτυλισσόταν στα εντυπωσιασμένα μάτια των τυχερών θεατών -ανάμεσά τους και οι Τζάνετ Τζάκσον, Κουίν Λατίφα και Πεν Μπάντζλι.
Το σκηνικό θύμιζε κάτι ανάμεσα σε μαγεμένο δάσος και σκοτεινή Χώρα των Θαυμάτων, ένα μέρος όπου ζουν μυστήρια πλάσματα που μας ταξιδεύει πίσω στον 19ο αιώνα. Απόλυτα ταιριαστό με το έργο του Πόε, θα το φανταζόμασταν άνετα σε ένα από τα έργα του.
Τα ρούχα της συλλογής Fall/Winter 2024-2025 που παρουσίασε στη Νέα Υόρκη ο Thom Browne παρέπεμπαν επίσης στο «Κοράκι», με απλικέ σχέδια σε αντίστοιχο σχήμα και τη λέξη «Nevermore» -που συναντάμε στο γνωστό ποίημα- να ξεχωρίζουν, ενώ η παλέτα κινήθηκε στο λευκό και το μαύρο, ενισχύοντας την ατμοσφαιρική οπτική της κολεξιόν, με το χρυσό να «σπάει» τη διχρωμία, προσθέτοντας ένα σουρεαλιστικό glam.
Δεν ήταν η κλασική πασαρέλα. Τα μοντέλα, αντί να περπατήσουν απλώς την πασαρέλα για να επιστρέψουν στα backstage, έμειναν στη σκηνή και περπατούσαν σαν να κάνουν βόλτα σε ένα γραφικό χωριό εποχής. Κεντρικό σημείο, ένα μοντέλο που φορούσε ένα τεράστιο puffer jacket, από όπου κάποια στιγμή βγήκαν μερικά παιδιά που αλληλοεπιδρούσαν με τα μοντέλα. Ένα αληθινό παραμύθι.
Ανάμεσα στα κομμάτια που βλέπουμε στη συλλογή, ξεχωρίζουν τα εκπληκτικά παλτό, το tweed -αγαπημένο του Thom Browne-, οι deconstructed γραμμές, τα balloon φορέματα, αλλά και τα hairstyles των μοντέλων -η τελική πινελιά που απογείωσε τη φαντασιακή αισθητική του show.
Καθώς η επίδειξη πραγματοποιήθηκε ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, στο τέλος του show, όταν βγήκε στην πασαρέλα για την καθιερωμένη υπόκλιση, ο Thom Browne κρατούσε μια τεράστια καρδιά και την έδωσε στον αγαπημένο του, που καθόταν στα front rows.