Milan Fashion Week

Έτσι θα ντύνονται οι άντρες το 2025: Διπλό denim, shearling και σπορ κοστούμια

Ολοκληρώθηκε η ανδρική εβδομάδα μόδας του Μιλάνου και ακολουθούν τα highlight που ξεχώρισαν από τις εντυπωσιακές πασαρέλες.

Η αρχή του 2025 ήταν ιδιαίτερα ταραχώδης στην παγκόσμια σκηνή, με τις πυρκαγιές στο Λος Άντζελες να αποτελούν πρωτοσέλιδο σε κάθε γωνιά του πλανήτη, κάτι το οποίο φαίνεται να σεβάστηκαν και οι πρώτες διεθνείς πασαρέλες της χρονιάς, προωθώντας μηνύματα που είχαν να κάνουν με την προστασία, την ανθεκτικότητα και την άνεση.

Οι πρόσφατες επιδείξεις ανδρικής μόδας στο Μιλάνο για τη σεζόν Φθινόπωρο-Χειμώνας 2025-2026 φαίνεται να άφησαν λίγο στην άκρη τη ζωηράδα και τη fun διάθεση και στάθηκαν περισσότερο στο διαχρονικό στιλ με κλασικά υφάσματα, όπως shearling, δέρμα και denim, αλλά και πρωτοποριακά πανωφόρια για εξαιρετική προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, φτιαγμένα με ανθεκτικά υλικά.

«Ο κόσμος γίνεται τόσο συντηρητικός και όλοι ζητούν από εμάς τους σχεδιαστές να είμαστε επαναστατικοί, αλλά αυτό που συμβαίνει στον κόσμο δεν είναι κάτι που πρέπει να μας κάνει χαρούμενους», δήλωσε η επικεφαλής σχεδιάστρια της Prada, Miuccia Prada, στους δημοσιογράφους στα παρασκήνια της επίδειξή της. Η ίδια πρόσθεσε ότι η συλλογή της ήταν «μια μικρή απάντηση, όπως πάντα, σε αυτό που συμβαίνει γύρω μας».

Όσα είδαμε στην ανδρική εβδομάδα μόδας του Μιλάνου

Στην πασαρέλα της Prada, παλτό και σακάκια πλαισιωμένα από faux γούνα κυριάρχησαν σε μια συλλογή που είχε ως βάση τις καουμπόικες μπότες. Ο ιταλικός οίκος μόδας στηρίχθηκε σε αγαπημένα κομμάτια -όπως χοντρά φθαρμένα πλεκτά και δερμάτινα κοστούμια με μπαλώματα.

Η Prada, και ο συν-δημιουργικός διευθυντής της Raf Simons, έκαναν ιδιαίτερη μνεία στη χρήση του shearling, σε κουκούλες και μακριά πανωφόρια, ενώ είδαμε και μεταλλικές πινελιές -σαν φυλαχτά- σε ιδιαίτερα πλεκτά.

Το shearling λειτουργεί ως μια «ασπίδα» ασφάλειας, εξήγησαν οι Miuccia Prada και Raf Simons, ενώ πρόσθεσαν ότι τα μεταλλικά σύμβολα στα πλεκτά που μοιάζουν πολύ με φυλαχτά «κατά κάποιον τρόπο, μας προστατεύουν».

Από την άλλη, για την τρίτη του συλλογή για το βρετανικό brand Dunhill, ο δημιουργικός διευθυντής Simon Holloway εμπνεύστηκε από τα σπορ κοστούμια που προτιμούσε ο δούκας του Windsor τη δεκαετία του 1930, αλλά και τα παλτό του ιδρυτή του brand Alfred Dunhill από σουέτ, μαλλί ή κασμίρι. Ο ίδιος ανέτρεξε στο αρχείο του brand και έθεσε ως στόχο τη δημιουργία ρούχων τόσο ανθεκτικών, που μπορούν να φορεθούν για πάντα.

Ακόμα, η ιταλική μάρκα πολυτελών υποδημάτων Tods τίμησε το «λεπτεπίλεπτο και διαχρονικό στιλ» παρουσιάζοντας ένα νέο εξαιρετικά ελαφρύ δέρμα με την ονομασία nappa pashmy (μια περιζήτητη ποικιλία κατσικίσιου δέρματος).

Στην επίδειξη των Dolce & Gabbana, οι σχεδιαστές συνέχισαν να τιμούν την ιταλική κληρονομιά τους με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Αυτή τη φορά, εμπνεύστηκαν από την ταινία «La Dolce Vita» του Φεντερίκο Φελίνι, από την οποία, όπως είπαν στους συγκεντρωμένους δημοσιογράφους, γεννήθηκε ο όρος «Paparazzi» (ο πρωταγωνιστής της ταινίας, ένας φωτογράφος, ονομάζεται Paparazzo). Μάλιστα, πέρα από τα μοντέλα που περπατούσαν στην πασαρέλα, υπήρχαν και αυτά που φορούσαν κομψά μαύρα κοστούμια και κρατούσαν φωτογραφικές μηχανές που άστραφταν ασταμάτητα σε όλη τη διάρκεια του show, ενσαρκώνοντας τον ρόλο των παπαράτσι.

Από τη συλλογή τους δεν έλειψαν και τα highlight τους τις τελευταίες τρεις δεκαετίες -από τα άψογα κοστούμια για το κόκκινο χαλί και το double denim έως το λεοπάρ print και μια διακριτική δόση από παγιέτες.

Και μιας και μιλάμε για double denim, οι περισσότεροι θα συμφωνούσαν ότι λίγα πράγματα είναι τόσο αξιόπιστα στην ανδρική γκαρνταρόμπα όσο το τζιν. Και αυτή τη σεζόν φαίνεται ότι οι σχεδιαστές το τίμησαν ιδιαίτερα -με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους οίκους MSGM, Dolce & Gabbana και Prada. Ακόμα και brands που δεν συνηθίζουν να λανσάρουν τζιν αυτή τη φορά έκαναν την εξαίρεση, όπως Brunello Cuccinelli και Dunhill.

Ο Βρετανός σχεδιαστής Saul Nash, που έκανε το ντεμπούτο του στο Μιλάνο, ανέδειξε τη σύνδεση του αθλητισμού με τη μόδα. Η συλλογή του περιλάμβανε εξωτερικά ενδύματα με επένδυση PrimaLoft και ειδικές κορδέλες που, πέρα από διακοσμητικό στοιχείο, λειτουργούσαν και ως κασκόλ ή μετατρέπονταν σε τσάντες crossbody. Τα στοιχεία αυτά προσέφεραν πρακτικότητα σε έναν κόσμο που εξελίσσεται διαρκώς και απαιτεί ρούχα με πολλαπλές λειτουργίες.

Η ιταλική μάρκα Stone Island, πιστή στην τεχνολογική καινοτομία, παρουσίασε μια νέα, ανθεκτική καμπαρντίνα που κατασκευάζεται από τα δικά της υλικά. Αυτή η επαναστατική δημιουργία μεταμορφωνόταν σε ένα anorak με κουμπότρυπες καλυμμένες από καουτσούκ και κουκούλα με ψηλό λαιμό, προσφέροντας προστασία από τις καιρικές συνθήκες με στιλ και δυναμισμό, ενώ το «Bladerunner» αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για το mood board της μάρκας.

Ανάλογα, η Brioni, γνωστή για τα πολυτελή σακάκια της, παρουσίασε την πρώτη υβριδική της συλλογή με αποσπώμενα μονωτικά γιλέκα. Η καινοτομία αυτών των γιλέκων επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τα ρούχα ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, συνδυάζοντας την πολυτελή δεξιοτεχνία της μάρκας με τη σύγχρονη ανάγκη για λειτουργικότητα. Παράλληλα, η μάρκα Valextra, που ειδικεύεται στα δερμάτινα αξεσουάρ, επέκτεινε τη συλλογή της με το αναγεννημένο νάιλον EcoNyl, συνδυάζοντας την παραδοσιακή τεχνογνωσία με την οικολογική συνείδηση.

Η συλλογή του οίκου Mordecai, υπό τη δημιουργική καθοδήγηση του Ludovico Bruno, είχε ως κεντρικό θέμα την ανθεκτικότητα και την εξαιρετική προσαρμοστικότητα των ανθρώπων. Η έμπνευση προήλθε από τους σύγχρονους χορευτές που κινούνται συγχρονισμένα με την «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» του Ιγκόρ Στραβίνσκι. Η συλλογή περιλάμβανε υπερμεγέθη πανωφόρια με κουκούκες, σχεδιασμένα να προστατεύουν και να προσφέρουν ασφάλεια. Κάτι αντίστοιχο είδαμε και στην επίδειξη του Giorgio Armani, όπου τα μοντέλα παρουσίασαν ρούχα σούπερ ανθεκτικά στις καιρικές συνθήκες για πεζοπορία και σκι.

Φαίνεται, λοιπόν,ότι οι σχεδιαστές εστίασαν στην πρακτικότητα, με τα ρούχα να εξοπλίζονται με σακίδια, σχοινιά και γυαλιά, δημιουργώντας σύνολα έτοιμα να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της φύσης.

Ωστόσο, η πιο ρομαντική νότα της σεζόν ήρθε από την επίδειξη του brand JordanLuca, όπου οι συν-σχεδιαστές Jordan Bowen και Luca Marchetto παρουσίασαν ένα εντυπωσιακό στιγμιότυπο: παντρεύτηκαν στην πασαρέλα, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και συντροφικότητας.

Jordan Bowen και Luca Marchetto/ Getty/ Ideal Image

Αυτή η κίνηση αποτύπωσε την ανάγκη για αλληλεγγύη σε έναν δύσκολο κόσμο, υπογραμμίζοντας ότι η αγάπη παραμένει το πιο ζωτικό και ανιδιοτελές συναίσθημα, που μας ενώνει καθώς βαδίζουμε προς το μέλλον.