To συγκλονιστικά κομψό και λιγότερο προβεβλημένο στιλ της Μαρίας Κάλλας στα 70s
Η αυγή της δεκαετίας του 1970 έβρισκε τη Μαρία Κάλλας βαθιά πληγωμένη.
Μία πενταετία νωρίτερα είχε δώσει την τελευταία της παράσταση επί σκηνής, ερμηνεύοντας την Tosca στο Covent Garden και αποφάσιζε να αποσυρθεί μόνιμα από το τραγούδι.
Εκτός από την φυσική κόπωση της φωνής της, που δεν θα της επέτρεπε πλέον να ανταπεξέλθει στις φωνητικές απαιτήσεις των πρωταγωνιστικών ρόλων, στο πίσω μέρος του μυαλού της υπήρχε πιθανότατα ο γάμος και η δημιουργία οικογένειας με τον Αριστοτέλη Ωνάση.
Μόνο που, τρία χρόνια αργότερα, η Κάλλας έμαθε από τις εφημερίδες ότι ο Ωνάσης παντρευόταν την Τζάκι Κένεντι -μέχρι και τις παραμονές του γάμου ο ίδιος το διέψευε στην Κάλλας επιμένοντας ότι επρόκειτο για φήμες.
Όσοι έζησαν κοντά στην Κάλλας συμφωνούν ότι ο Ωνάσης ήταν ο μεγάλος έρωτας της ζωής της, για χάρη του οποίου η καριέρα της μπήκε, για πρώτη φορά στη ζωή της, σε δεύτερη μοίρα.
Προσπαθώντας να μείνει δημιουργική πρωταγωνιστεί στη Μήδεια του Πιερ Πάολο Παζολίνι, αλλά πολλά υποσχόμενη ταινία καταλήγει σε εισπρακτική αποτυχία. Τότε η Κάλλας φεύγει για τη Νέα Υόρκη, όπου παραδίδει μια σειρά μαθημάτων στην διάσημη μουσική ακαδημία Juilliard.
H εικόνα της έχει αλλάξει. Έχει μείνει η ασύγκριτη κομψότητα, η επιβλητική παρουσία, το έντονο βλέμμα και το εντυπωσιακό παράστημά της, αλλά ο ψηλός κότσος και τα φορέματα των 60s έχουν εξαφανιστεί.
Αυτή δεν ήταν βέβαια η πρώτη ριζική αλλαγή στην εικόνα της. Το 1954, μετά το θρίαμβό της στη Σκάλα του Μιλάνου, η Κάλλας είχε χάσει 36 κιλά και είχε αποκτήσει το σωστό στιλ μιας ντίβας της εποχής, με γούνες, κομψά ταγιέρ και ακριβά κοσμήματα.
Το 1970, η Κάλλας προσαρμόζεται στη μόδα της εποχής, φορά κομψά παντελόνια, εφαρμοστά ζιβάγκο και jackets. Αφήνει για πρώτη φορά εκτός σκηνής, τα πλούσια μαλλιά της κάτω, φορά στέκες και κοκάλινα γυαλιά οράσεως.
Όχι, οι εμφανίσεις της δεν έχουν κάτι το εξαιρετικά πρωτότυπο ούτε το καινοτόμο, ακολουθούν τις τάσεις της εποχής.
Εκείνο που αξίζει όμως να παρατηρήσει κανείς είναι το πώς τα ρούχα δείχνουν πιο κομψά και classy πάνω της, παίρνοντας λίγη από τη λάμψη και το δυναμισμό της.
Η Κάλλας ήταν πρωτίστως καλλιτέχνις και παρά το εκλεπτυσμένο γούστο της φαίνεται ότι δεν έδινε τόση βάση στο καθημερινό στιλ της όσο άλλα style icons της εποχής.
Ίσως γι’ αυτό δεν συγκαταλέγεται συχνά στις λίστες με τις πιο καλοντυμένες γυναίκες της εποχής της -γιατί αφενός το καλλιτεχνικό προφίλ της ήταν πολύ ισχυρότερο αλλά αφετέρου μεγάλο μέρος του κόσμου έμεινε στην χαρακτηριστική εικόνα της την εποχή της μεγάλης δόξας -εκείνη με τον κότσο, τα τονισμένα φρύδια και τα μαργαριταρένια σκουλαρίκια.
Όμως οι φωτογραφίες μέχρι και λίγα χρόνια πριν το θάνατό της αποδεικνύουν αυτό για το οποίο έμεινε τελικά στην ιστορία -το ότι ο,τι έκανε το έκανε με τον δικό της, μοναδικό και μαγευτικό τρόπο.