Maison Margiela
maison-margiela-ss-24
maison-margiela-ss-24
maison-margiela-ss-24
maison-margiela-ss-24

Maison Margiela couture S/S '24 show -Ένα ταξίδι στο Παρίσι της βικτοριανής εποχής

Ο Τζον Γκαλιάνο παρουσίασε μια αριστουργηματική συλλογή υψηλής ραπτικής για τη σεζόν Spring/Summer 2024 και το Maison Margiela, σε ένα σκηνικό που μάς ταξίδεψε στο Παρίσι της βικτοριανής εποχής.

Ο Τζον Γκαλιάνο έριξε την αυλαία της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι με ένα show που σήμερα συζητούν όλοι και χαρακτηρίστηκε ως την πιο εντυπωσιακή couture στιγμή της δεκαετίας μέχρι στιγμής. Καθόλου τυχαίο και καθόλου απρόσμενο, αφού μιλάμε για έναν από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές που έχουν περάσει ποτέ από τη μόδα, πολύ μπροστά από την εποχή του, που εμπνέεται από το παρελθόν και με έναν μαγικό και μοναδικό τρόπο το φέρνει στο παρόν, δείχνοντας το μέλλον.

Αυτή τη φορά, ο αμφιλεγόμενος σχεδιαστής -ο οποίος διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Dior επί μία δεκαετία πριν απολυθεί το 2011 με συνοπτικές διαδικασίες ύστερα από ένα ρατσιστικό παραλήρημα όντας μεθυσμένος και επέστρεψε στη μόδα το 2014 για να αναλάβει το Maison Margiela- απέδειξε ότι δεν έχει κερδίσει άδικα μια θέση ανάμεσα στους ζωντανούς fashion θρύλους της εποχής μας.

Maison Margiela: Ένα ταξίδι στον χρόνο και το Παρίσι της βικτοριανής εποχής

Σε ένα υπόγειο κάτω από τη Γέφυρα Αλεξάντρ III, ο πολυδιάστατος και ρηξικέλευθος σχεδιαστές έστησε ένα σκηνικό που κυριολεκτικά μετέφερε τους τυχερούς θεατές της απίστευτης αυτής επίδειξης πίσω στο παρελθόν. Γνωστός λάτρης της βικτοριανής εποχής, ο Τζον Γκαλιάνο μεταμόρφωσε τον χώρο του show με τέτοιον τρόπο που να θυμίζει το Παρίσι εκείνων των χρόνων, αναμειγνύοντας την αριστοκρατία και την επιτηδευμένη πολυτέλεια της ελίτ, με τους παρίες και τους παράνομους, που τότε μαζεύονταν σε φτηνά καταγώγια.

Γκουέντολιν Κρίστι/ Splash/ Ideal Image

Το set-up ήταν ακριβώς αυτό, φτηνά καθίσματα, σκαλιστοί καθρέφτες, σκοτεινή ατμόσφαιρα, ανατριχιαστική και dark. Θύμιζε θρίλερ εποχής, μυθιστόρημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε, αλλά και τις φωτογραφίες του Brassaï, κατά κόσμον Gyula Halász, του διάσημου Ουγγρογάλλου φωτογράφου, γλύπτη και σκηνοθέτη, που έμεινε γνωστός για τη σκοτεινή και επιδραστική απεικόνιση της παρισινής ζωής. Αποτύπωσε τη γοητεία των δρόμων, των μαγαζιών και των πιο μποέμικων πτυχών της πόλης, συμπεριλαμβανομένης της νυχτερινής ζωής, του μπαλέτου και της υψηλής κοινωνίας. Οι φωτογραφίες του προσφέρουν μια ζωντανή και ειλικρινή ματιά στην αστική ζωή του Παρισιού, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην αφανή πλευρά της, τη λιγότερο φινετσάτη.

Splash/ Ideal Image

Τα μοντέλα θύμιζαν πορσελάνινες κούκλες, ντυμένα με βικτοριανούς κορσέδες, πολύ σφιχτά δεμένους, κρινολίνα, εντυπωσιακά φορέματα και φούστες με απίστευτο όγκο που παρέπεμπαν από τη μια στις κυρίες και από την άλλης καμπαρέ, σε μια απολαυστική μείξη ενός εύθραυστου παρελθόντος και μιας σύγχρονης εποχής που ακόμα ψάχνει τους ρυθμούς της. Ο Τζον Γκαλιάνο ήταν ο μοναδικός σχεδιαστής στην Haute Couture Fashion Week που επέλεξε και plus size μοντέλα στην πασαρέλα του.

Splash/ Ideal Image

Το show έκλεισε η μοναδική Γκουέντολιν Κρίστι, η Βρετανίδα ηθοποιός που γνωρίσαμε μέσα από τη συμμετοχή της στη σειρά «Game of Thrones» ως «Μπρίεν του Ταρθ» και από τότε έχει αναδειχθεί σε style icon, με συνεργασίες και με άλλα σπουδαία brands, όπως Prada και Vivienne Westwood. Μάλιστα, στο show τραγούδησε ο Γάλλος Lucky Love, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως ο Φρέντι Μέρκιουρι της εποχής μας, αφού μοιάζει εκπληκτικά στον frontman των Queen και είναι εξαιρετικά ταλαντούχος.

Getty/ Ideal Image
Getty/ Ideal Image

Συνδυάζοντας αριστουργηματικά την ιστορία με τη μόδα και την τέχνη, ο Τζον Γκαλιάνο δεν εμφανίστηκε για την καθιερωμένη υπόκλιση στο τέλος του show, ακολουθώντας τη συνήθεια του ιδρυτή του οίκου, Martin Margiela.