tou kitsou

TouKitsou: Τα ελληνικά ναυτικά καπέλα που φορούν μανιωδώς Chiara Ferragni και Anna Dello Russo

Ο Μανώλης Μανουσάκης μπήκε θα έλεγε κανείς σαν guest star στο χώρο της μόδας, όταν το 2017, εγκατέλειψε τα χρηματοοικονομικά για να δημιουργήσει ένα ελληνικό ναυτικό καπέλο που να σέβεται τον εαυτό του. Η πορεία του brand του με Greek Fisherman’s hats αποδεικνύει πως καμιά φορά οι δημιουργικές ιστορίες, γίνονται και επιτυχημένες.

Ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη δημιούργησε ένα αυθεντικό ελληνικό προϊόν που βρέθηκε στα μεγαλύτερα εξώφυλλα περιοδικών του κόσμου, ενώ ταυτόχρονα έχει φορεθεί από style icons όπως η Anna Dello Russo.

Τα σχέδια «TOUKITSOU» ακολουθούν την παραδοσιακή κατασκευή και δεξιοτεχνία, παραμένοντας τολμηρά, εμπνευσμένα και πληθωρικά, χωρίς να σε κάνουν ποτέ να σταθείς στην ίδια την κλασική αφετηρία της δημιουργίας τους.

Ο Μανώλης Μανουσάκης μίλησε στην Bovary για το πώς είναι να παίρνεις ένα φαινομενικά ξεχασμένο item της ελληνικής παράδοσης και να το φέρνεις στην κορυφή της παγκόσμιας μόδας.  

Έχοντας ξεκινήσει από τον χώρο των χρηματοοικονομικών, μπήκατε κάπως απροσδόκητα στην μόδα. Πώς ήρθε, λοιπόν, η ιδέα για ένα brand με καπέλα;

Αφορμή ήταν αρχικά η αγάπη μου για το συγκεκριμένο καπέλο και η δυσκολία που αντιμετώπιζα στο να αγοράσω ένα ποιοτικό Greek Fisherman’s Hat στην Ελλάδα, δηλαδή τη χώρα που γεννήθηκε. Έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω την TouKitsou, σχεδιάζοντας αρχικά 15 καπέλα, περισσότερο για να δω ποια θα είναι η αποδοχή του κοινού. Τελικά, οι αντιδράσεις και τα σχόλια που δέχτηκα ήταν όντως πολύ θετικά και έτσι σύντομα τα σχέδια πολλαπλασιάστηκαν.

Τα καπέλα TouKitsou σχεδιάζονται και παράγονται αποκλειστικά στην Ελλάδα, έχοντας έναν απόλυτα παραδοσιακό χαρακτήρα. Πώς αποφασίσατε να λανσάρετε το Greek Fisherman’s hat, το γνωστό μας δηλαδή καπέλο των καπετάνιων;

Κάνοντας μία έρευνα αγοράς στο εξωτερικό διαπίστωσα, πως μόνο Greeks δεν πουλούσαν τα Greek Fishermans hats. Αυτό μου έδινε ένα σοβαρό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς το σχέδιο είναι καθαρά ελληνικής προέλευσης. Επίσης, είναι ένα σχέδιο διαχρονικό που ταιριάζει με πολλά ρούχα και μπορεί να φορεθεί σε διάφορες περιστάσεις, από μία βόλτα στο πάρκο, μέχρι και σε επίσημες, λαμπερές εμφανίσεις. Η Anna Dello Russo, για παράδειγμα, φόρεσε το ίδιο καπέλο μας και στο ιταλικό X-Factor, και σε φωτογράφιση με τον οίκο δημοπρασιών Christies, αλλά και βγάζοντας βόλτα τον σκύλο της.

Είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας η δημιουργία ενός niche προϊόντος;

Νομίζω πως κάνει τα πράγματα πολύ πιο εύκολα, καθώς ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος στον χώρο και υπάρχει πληθώρα επιλογών και για όλες τις τσέπες. Από την άλλη πλευρά, όμως, αυτό το περιβάλλον οδηγεί τον κόσμο στο να ψάχνει όλο και περισσότερο για νέα σχέδια, δημιουργικά και με προσωπικότητα. Οπότε με αυτή την έννοια, υπάρχει χώρος για περισσότερα niches, με ομάδες ανθρώπων που έχουν συγκεκριμένη αισθητική, οι οποίοι ψάχνουν για προϊόντα στη σωστή τιμή και ποιότητα.

Οι γυναίκες στην Ελλάδα δεν είναι μάλλον και τόσο εξοικειωμένες με το να φορούν καπέλα στην καθημερινότητα τους, ωστόσο το συγκεκριμένο σχέδιο έχει γίνει αγαπημένο τις τελευταίες σεζόν.Ποια ήταν η ανταπόκριση του ελληνικού κοινού;

Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό οι γυναίκες σταμάτησαν να φορούν καπέλα κυρίως μέσα στη δεκαετία 1970. Υπάρχουν, όμως, και αυτές που τα λατρεύουν και δεν έχουν μόνο ένα. Ειδικά στο συγκεκριμένο τύπου καπέλου πολλές πελάτισσές μας έχουν 3-4 διαφορετικά σχέδιά. To ίδιο συμβαίνει και με τις Ελληνίδες, και αυτός είναι και ένας λόγος που θέλουμε να ανανεώνουμε τη συλλογή μας συνέχεια.

Θα λέγαμε πως κατακτήσατε πρώτα τις διεθνείς αγορές, πριν ακόμη σας γνωρίσει καλά η Ελλάδα. Πώς έγινε το αρχικό λανσάρισμα; Κατά πόσο βοήθησε το ελληνικό στοιχείο στην όλη διαδικασία του marketing;

Την TouKitsou θα μπορούσε να τη χαρακτηρίσει κάποιος brand των social media, καθώς μέσα από εκεί ξεκινήσαμε να ανεβάζουμε τα πρώτα μας σχέδια και εκεί είναι που μας ανακάλυψαν και έπειτα γεννήθηκαν αυτές οι σπουδαίες συνεργασίες, έως σήμερα. Τώρα για το αρχικό λανσάρισμα, ίσως βοήθησε και η διαφορετικότητα που επιλέξαμε να έχουμε στο περιεχόμενο μας και να μην κινηθούμε στην περπατημένη. Χρησιμοποιώντας νέα υφάσματα, patterns και χρώματα στα καπέλα μας, καταφέραμε να σκεφτούμε πιο αντισυμβατικά, όσον αφορά την φωτογράφιση, άλλα και τη γενικότερη εικόνα του brand. Ίσως, αυτό μας ξεχώρισε.

Έχουμε δει τα καπέλα σας σε πάρα πολλές ξένες celebrities. Κάντε μας ένα top 5 των αγαπημένων σας στιγμών.

Αν και τα τελευταία χρόνια τα καπέλα TouKitsou έχουν φορεθεί από αρκετές celebrities και είναι δύσκολη απάντηση, θεωρώ πως το top 5 είναι: Anna Dello Russo, Miley Cyrus, Mrs. Hilfiger, Chiara Ferragni, Adriana Lima.

Δημιουργικά τι άλλο να περιμένουμε από τα TouKitsou; Μετράτε ήδη πολλές επιτυχημένες συνεργασίες και δημοσιεύσεις κορυφαίων περιοδικών μόδας. What’s next;

Ένας από τους στόχους της TouKitsou είναι να μπορεί συνεχώς να καινοτομεί και να παρουσιάζει νέες ιδέες, οι οποίες θα επικοινωνούν τη φιλοσοφία που συνδυάζει το «μοντέρνο» με την παράδοση. Στα πλαίσια της κοινωνικής ευθύνης ως brand, θα παρουσιάσουμε σύντομα ένα νέο εγχείρημα upcycling, όπου θα μετατρέπουμε ένα παλιό αγαπημένο ρούχο, σε ένα πανέμορφο καπέλο.

Πιο συγκεκριμένα, θα δώσουμε τη δυνατότητα στο κοινό, να μετατρέψει οποιοδήποτε παλιό denim παντελόνι σε καπέλο. Επίσης, στο κοντινό μέλλον σχεδιάζουμε και την διοργάνωση μιας σειράς σεμιναρίων/workshops σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, για καθιερωμένα brands, αλλά και γιa αυτούς που θέλουν να ξεκινήσουν το δικό τους brand. Φυσικά, δε θα λείπει και η παρουσίαση της καλοκαιρινής μας collection με φρέσκα χρώματα και υφάσματα. 

Top choices

Perfume: Από perfumes προτιμώ τα Ιαπωνικά brands.

Coffe table book: Mary McCartney, «From Where I Stand»

Style icon: Anna Dello Russo και Mary Charteris.

Quote: Του Καζαντζάκη «φτάσε όπου δεν μπορείς».

Ανδρικό αξεσουάρ: Από ανδρικά αξεσουάρ μου αρέσει να φοράω φουλάρια.