Η sporty - chic όψη της πολυτέλειας: Ο Dior εντυπωσιάζει στο PFW με τη συλλογή άνοιξη - καλοκαίρι 2025
Η πρώτη σειρά του Dior ήταν γεμάτη από σημαντικές παρουσίες. Εκτός από γνωστές διασημότητες όπως η Ροζαμούντ Πάικ, η Τζένιφερ Γκάρνερ και η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, υπήρχαν επίσης δύο σύζυγοι προέδρων (μία εκ των οποίων είναι πραγματική) και μία βασίλισσα.
Η βασίλισσα Σόνια της Νορβηγίας καθόταν δίπλα στην Μπριζίτ Μακρόν, ενώ η Νάταλι Πόρτμαν, η οποία υπήρξε πρόσωπο του Dior και υποδύθηκε την Τζάκι Κένεντι σε μια υποψήφια για Όσκαρ ταινία το 2016, συμπλήρωνε αυτή την ισχυρή τριάδα.
Δίπλα τους η ξανθιά κόρη του Μπερνάρ Αρνό, πρόεδρου της LVMH, που είναι διευθύνουσα σύμβουλος του Dior.
Η συλλογή αυτή είχε θεματική τη δύναμη και τον αθλητισμό - θυμίζοντας ότι η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, δημιουργική διευθύντρια του Dior, πέρασε το καλοκαίρι σχεδιάζοντας ρούχα για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, που θα φορούσαν η Lady Gaga και η Celine Dion. Ανέφερε ότι αντλεί έμπνευση από τις Wonderwomen της ιστορίας και τις αμαζόνες.
Η καλλιτέχνης Sagg Napoli, η οποία ενσωματώνει την τοξοβολία στο έργο της, άνοιξε την έκθεση με ένα φουτουριστικό τόξο και βέλος, εκτοξεύοντας βέλη από τη μία άκρη της πασαρέλας στην άλλη.
«Ο διάδρομος ήταν τόσο μακρύς που από τη θέση μου δεν μπορούσα να διακρίνω πόσο ακριβής ήταν η στόχευσή της. Αρκεί να πω ότι ήταν πολύ αγχωμένη πριν από την εμφάνιση. Είναι νέα και αυτή είναι η πρώτη της φορά σε μια τέτοια εκδήλωση», δήλωσε η Chiuri για την Napoli.
Πώς μοιάζουν τα ρούχα που προσδίδουν δύναμη στην πασαρέλα του Dior; Είναι αθλητικά και ελαστικά: η συλλογή περιλάμβανε διάφορα μεταξωτά κορμάκια, ένα με χάντρες, ένα με ρίγες, όλα με ασύμμετρη λαιμόκοψη. Όπως ανέφερε η Chiuri, αυτά τα κομμάτια είναι βασικά για την αντίληψή της σχετικά με το πώς μια γυναίκα μπορεί να νιώθει έλεγχο μέσω της ενδυμασίας της: «Όλα έχουν να κάνουν με την άνεση και την κίνηση».
Ωστόσο, αυτά ήταν μόνο τα basic- αν βέβαια ένα μεταξωτό κορμάκι του Dior μπορεί ποτέ να θεωρηθεί ως τέτοιο. Τα φορέματα προσέφεραν την άνεση των μαγιό, ακόμη και τα βραδινά, όπως οι πιο ανάλαφρες, λαμπερές φούστες από πλέγμα, τούλι και πιέτες που θύμιζαν πλέγμα.
Πιο δυναμικές ρίγες, ένα δερμάτινο μπουφάν motor-cross σε έντονη κόκκινη απόχρωση, μπότες με κορδόνια προστέθηκαν σε μια κατά βάση μονόχρωμη συλλογή που, έστω και προσωρινά, αντάλλαξε τη ρομαντική θηλυκότητα του Dior με κάτι πολύ πιο τολμηρό.
Οι συλλογές της Chiuri είναι πάντα εντυπωσιακές, καθώς αναγνωρίζουν το πλούσιο παρελθόν του Dior ενώ το ταυτόχρονα το ανανεώνουν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Amazon Dress του Christian Dior από τη χειμερινή συλλογή του 1951-52, που διαθέτει την κλασική σφηκοειδή σιλουέτα του Dior, συνδυάζοντας κομψότητα με περιορισμό. Για την Chiuri, η πρόκληση είναι να αναδείξει την κομψότητα του Dior για το σύγχρονο κοινό.
Η επιρροή αυτού του φορέματος φαίνεται σε μια καμηλόχρωμη καμπαρντίνα, ένα μαύρο μεταξωτό παλτό από φαίλλια και πιο απομακρυσμένα, σε κομμένα παντελόνια-κοστούμια που περιλαμβάνουν αποδομημένες κοντομάνικες εκδοχές του εμβληματικού σακακιού Bar του Dior. Αν θέλετε να κατανοήσετε γιατί η θητεία της Chiuri στον Dior είναι τόσο επιτυχημένη, θα βρείτε την απάντηση σε αυτά τα κομμάτια, που καταφέρνουν να είναι αναγνωρίσιμα ως Dior και ταυτόχρονα να αποπνέουν απόλυτη σύγχρονη αισθητική.
Και φυσικά, δεν μπορούμε να παραλείψουμε τις τσάντες, οι οποίες ήταν πραγματικά εξαιρετικές, όπως θα περίμενε κανείς από έναν δημιουργικό διευθυντή με αρχική ειδικότητα στα αξεσουάρ.
Η Lady Dior επαναστατεί τώρα ως κάτι πιο σπορ, πιο ευέλικτη και συχνά κρεμασμένη στην πλάτη. Υπάρχουν τσάντες που θυμίζουν θήκες και μια κομψή εκδοχή της φαρέτρας ενός τοξότη με κρόσσια. Αυτές οι τσάντες δεν είναι μόνο το θεμέλιο του Dior, αλλά, όπως υπογραμμίζει η Chiuri, «το μέσο με το οποίο πολλές γυναίκες σήμερα προσθέτουν στιλ στα ρούχα τους».