Φέντι

Fendi Haute Couture 2021 -Ο Kim Jones φέρνει το πνεύμα της Βιρτζίνια Γουλφ στην καρδιά της ιταλικής μόδας

Υπάρχει ένας σκοτεινός ρομαντισμός σε όλους σχεδόν τους Βρετανούς σχεδιαστές -από τον Alexander McQueen στον John Galliano και από τον Christopher Bailey στον Christopher Kane.

Έτσι, στο χθεσινό (πολυαναμενόμενο) Haute Couture show του οίκου Fendi μπορούσε κανείς να αντιληφθεί αμέσως έναν αέρα ανανέωσης στον οίκο, ακόμη και αν δεν γνώριζε ότι επρόκειτο για το ντεμπούτο του Kim Jones.

Ο σχεδιαστής που συνδέθηκε με τον Dior Homme αλλά και τα εξαιρετικά επιτυχημένα street collabs, προσγειώθηκε στο τιμόνι του ιταλικού οίκου -που προηγουμένως διηύθυνε καλλιτεχνικά ο Karl Lagerfeld και έφερε μαζί του τα θρυλικά 90s supermodels για καλή τύχη.

Η Kate Moss, η Christy Turlington, η Naomi Campbell αλλά και η Bella Hadid, η Cara Delevingne και η Adwoa Aboah περπάτησαν στην πασαρέλα μετά από καιρό φορώντας τις δημιουργίες της συλλογής -αν και την παράσταση έκλεψε η Demi Moore που άνοιξε το show με ένα μαύρο σατέν κοστούμι.

AP

Και ήταν όλες υπέροχες -αλλά δεν επισκίαζαν σε καμία περίπτωση τη σημασία και των πλούτο των αναφορών της πρώτης συλλογής.

AP

Ο Jones λοιπόν έφερε κάτι δικό του, έφερε τον πυρήνα της βρετανικής διανόησης στην αγκαλιά της ιταλικής παράδοσης -και το πείραμα πέτυχε.

Ο ίδιος εμπνεύστηκε από το Charleston Farmhouse, ένα εξοχικό του 16ου αιώνα στο Σάσεξ, το οποίο ανήκε στην αδερφή της Virginia Woolf, Vanessa Bell και τον σύζυγό της Duncan Grant. Το σπίτι φιλοξενούσε κατά καιρούς τα μέλη του περίφημου Κύκλου του Bloomsbury, δηλαδή τον κύκλο διανοουμένων που συναντιόταν στο σπίτι της Γουλφ στην ομώνυμη γειτονιά.

AP

Μάλιστα, ο Jones εστίασε περισσότερο στο μυθιστόρημά της Orlando, που είναι διάσημο για τον ανδρόγυνο πρωταγωνιστή του -έτσι τα ρούχα ισορρόπησαν τέλεια πάνω στην υβριδική γραμμή του decaying luxury και του σύγχρονου ενδύματος.

AP

Headpieces εμπνευσμένα από τις δύο αδερφές (all about 20s δηλαδή), αιθέρια φορέματα που έμοιαζαν να διαλύονται πάνω στο σώμα αλλά και ντελικάτα κοστούμια σαν αναφορά στην ιταλική ραπτική.

AP

Η αντίθεση ή συνάντηση των δύο κόσμων αποτυπώθηκε και στην παλέτα του show -μαύρο, ασημένιο και καφέ αλλά και λευκό, φιστικί και απαλό ροδακινί. ο διάλογος συνεχίστηκε -feminine ντεκολτέ που αποκάλυπταν τους ώμους αλλά μεγάλα μήκη, πυκνές υφές αλλά και διαφάνεια, μπότες ιππασίας αλλά και gowns με ανάγλυφες λεπτομέρειες.

AP

Μια εντυπωσιακά «διαβασμένη» συλλογή, ο,τι καλύτερο για πρώτο δείγμα γραφής!