Clare Waight Keller: Η νέα δημιουργική διευθύντρια της Uniqlo που αλλάζει τους κανόνες της μόδας
Προς τέρψιν των πιο πιστών fashion lovers, πέρυσι τον Σεπτέμβριο κυκλοφόρησε η πρώτη συλλογή Uniqlo: C, της σειράς της Uniqlo που επιμελείται η πολυτάλαντη σχεδιάστρια Clare Waight Keller, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.
Και λίγο πριν παρουσιαστεί η Fall/ Winter collection, έγινε γνωστό ότι η διάσημη designer απέκτησε νέο τίτλο, αυτό της creative director, που σημαίνει ότι πλέον επιβλέπει όχι μόνο τις συλλογές της Uniqlo: C, αλλά και τις βασικές συλλογές του brand.
Η Clare Waight Keller είναι η νέα creative director της Uniqlo
«Αυτό που θα παρατηρήσετε είναι ότι θα δείτε νέα σχέδια και νέα patterns στις βασικές συλλογές της Uniqlo, τα οποία θα φέρουν φρεσκάδα και ανανέωση στο brand» αναφέρει η ίδια, προσθέτοντας ότι ήδη δουλεύει πάνω σε ένα update στη χρωματική παλέτα.
Όσον αφορά στις γυναικείες συλλογές, θα δείτε περισσότερα prints και περισσότερη εξερεύνηση όσον αφορά τα μοτίβα και τα κοψίματα, καθώς και νέα, πιο μοντέρνα σχέδια. «Η Uniqlo απευθύνεται σε ένα τόσο μεγάλο κοινό», λέει η σχεδιάστρια, »αλλά ιδιαίτερα η νεότερη γενιά είναι μεγάλη fan του brand. Είναι μια αγορά που κινείται γρήγορα, οπότε υπάρχουν πολλά να μάθουμε εκεί».
Η Clare Waight Keller μετρά ένα σπουδαίο βιογραφικό, αφού υπήρξε καλλιτεχνική διευθύντρια της Chloé για έξι χρόνια και ύστερα του οίκου Givenchy για τρία χρόνια. «Στη βιομηχανία της μόδας, ειδικά της πολυτέλειας, όλα έχουν να κάνουν με την αλλαγή, την αλλαγή, την αλλαγή. Ποιες είναι οι νέες αναλογίες; Οι νέες σιλουέτες; Αυτό είναι σημαντικό για να κρατάμε τα πράγματα σε κίνηση, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα διαχρονικά κομμάτια είναι αυτά που ο κόσμος αγοράζει σε μεγάλο, μεγάλο βαθμό».
Μια από τις πρώτες κατηγορίες στις οποίες έχει στρέψει το βλέμμα της είναι τα denim, συγκεκριμένα στα wide-leg, το οποίο αποτελεί αποτελεί ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις στιλ παγκοσμίως από τότε που λανσαρίστηκε.
Από την άλλη, στην ανδρική ένδυση, αναμένουμε πιο άψογα ραμμένα σακάκια και πιο ενδιαφέροντα oversized σχήματα.
Μάλιστα, η Clare Waight Keller παραδέχεται ότι έχει παρατηρήσει ότι και το δικό της στιλ έχει αρχίσει να αλλάζει από τότε που άρχισε να εργάζεται full time στη Uniqlo. Αυτές τις μέρες συνδυάζει τα tailored σακάκια της με λευκά μπλουζάκια και παντελόνια cargo ή ανδρικά parachute παντελόνια. «Ο πελάτης της Uniqlo αγαπά αυτό το είδος καθημερινής ανεμελιάς που είναι πραγματικά αρκετά ελκυστικό», λέει. «Τα ρούχα είναι λίγο πιο sporty συγκριτικά με την πολύ εκλεπτυσμένη γκαρνταρόμπα που είχα πριν. Απολαμβάνω το γεγονός ότι όλα είναι βαμβακερά και φρέσκα και μπορούν άνετα να πλυθούν χωρίς να χαλάσουν».
Όσον αφορά στις τάσεις που θέλουν το ντύσιμο να φεύγει από το μίνιμαλ και να γίνεται πιο extra, η σχεδιάστρια δεν συμφωνεί. «Ταξιδεύω τόσο πολύ και παρατηρώ συνεχώς πώς ντύνεται ο κόσμο και έχω καταλάβει ότι το καθημερινό στιλ έχει εξελιχθεί από την πανδημία του Covid και με΄τα. Υπάρχει μια χαλαρή διάθεση -θέλεις να φαίνεσαι κομψός αλλά στην πραγματικότητα να αισθάνεσαι και άνετα με αυτά που φοράς. Αυτή είναι η αποστολή μου στην Uniqlo: να κρατήσω αυτή την άνεση, δίνοντάς της ένα δυνατό fashion boost, επειδή νομίζω ότι αυτή είναι η ιδανική ισορροπία -κάτι σε κάνει να αισθάνεσαι υπέροχα, σε κάνει να νιώθεις καλά, ενώ παράλληλα είναι και απόλυτα άνετο».
Ένα ακόμα τμήμα στο οποίο θέλει να επικεντρωθεί είναι η συλλογή από φλατ παπούτσια. «Προσωπικά, έχω μια πολύ καλή συλλογή από φλατ παπούτσια. Αυτό είναι πάντα το “go-to” παπούτσι μου, στο τρέξιμο, στα ταξίδια. Αλλά βλέπω ότι ακόμα δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία στην αγορά και αυτό είναι κάτι στο οποίο επίσης θέλω να επεκταθεί η Uniqlo».