Τα χρόνια της αθωότητας - Το Haute Couture 2020 show της Chanel επιστρέφει εκεί που ξεκίνησαν όλα
Δε χρειάζονταν καν show notes για τους φανατικούς του οίκου -αρκούσε μια γρήγορη περιπλάνηση του βλέμματος στο εσωτερικό του Grand Palais για να καταλάβουν την ταυτότητα αυτής της συλλογής.
Για το Haute Couture 2020 show της, η Virginie Viard συνέχισε, με ακόμα μεγαλύτερο ζήλο, το δημιουργικό ταξίδι που ξεκίνησε όταν ο Karl Lagerfeld έφυγε από τη ζωή (και το τιμόνι του οίκου) -μια επιστροφή στα βήματα και τη ζωή της θρυλικής σχεδιάστριας, μια προσέγγιση της Gabrielle πίσω από την Coco Chanel.
Και ενώ στο προηγούμενο show της αναβίωσε το παρισινό διαμέρισμα-ατελιέ της Chanel, αυτή τη φορά πήγε αρκετά πιο πίσω, εκεί όπου ξεκίνησαν όλα: στην αυλή του ορφανοτροφείου του μοναστηριού της Aubazine όπου η Chanel πέρασε τα παιδικά της χρόνια.
«Αυτό που μου άρεσε ήταν το γεγονός ότι ο κήπος του μοναστηριού ήταν απεριποίητος», γράφει η Viard στις σημειώσεις της επίδειξης, για την επίσκεψή της. Αυτό το στοιχείο, του αυθορμητισμού και της απλότητας διαπνέει όλη τη συλλογή της.
Φορέματα που παραπέμπουν σε στολή καλόγριας ή μαθήτριας, στρογγυλοί λευκοί γιακάδες, κυριαρχία του ασπρόμαυρου, σταυρωτά σακάκια και pea coats με ασορτί τουίντ φούστες και λευκές κάλτσες ως τον αστράγαλο συνέθεταν looks που έπαιζαν με την αυστηρότητα και ταυτόχρονα με την παιδική αθωότητα.
Σταδιακά, η κομψή αυστηρότητα των πρωινών looks έδωσε τη θέση της σε φίνα, αιθέρια αλλά και με έναν τρόπο «βαριά» βραδινά.
Μαύρες διαφάνειες, κλειστοί λαιμοί με εντυπωσιακές καρφίτσες, στρώσεις από τούλι και λεπτά κεντήματα με υποψίες χρώματος, ώμοι γυμνοί, ώμοι καλυμμένοι και καλοχτενισμένα θηλυκά μαλλιά έδωσαν ένα απόλυτα αρμονικό κλείσιμο στη συλλογή, επιβεβαιώνοντας ότι το ποιοτικό ρούχο «στέκεται» το ίδιο καλά στον πρωινό περίπατο και στο κόκκινο χαλί.
Μακριά από την υπερβολή και το μαξιμαλισμό των show Υψηλής Ραπτικής, το όραμα της Viard είχε μια απελευθερωτική απλότητα, μια φρεσκάδα που θύμιζε το παλιό αλλά προμήνυε και μια νέα εποχή.