Cesta Collective: To brand με τσάντες στο οποίο έγινε επενδύτρια η Meghan Markle

Cesta Collective: To brand με τσάντες στο οποίο έγινε επενδύτρια η Meghan Markle

Χειροποίητες τσάντες bucket με οmbré χρωματικές διαβαθμίσεις, που πλέκουν επιδέξιες τεχνίτριες από τη Ρουάντα της Αφρικής και παράγονται σε περιορισμένο αριθμό στη Σικελία. Η καλαισθησία και το όραμα του brand με τις ηθικές αξίες και τη συνειδητή κοινωνική αποστολή ήταν αυτές που κέρδισαν τη Meghan Markle παρακινώντας την από απλή πελάτισσα του brand να στηρίξει πιο ενεργά το ανερχόμενο brand από τη Νέα Υόρκη, εντάσσοντάς το στον κύκλο των φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων της και των επιχειρηματικών της κινήσεων.

Η Meghan Markle φωτογραφήθηκε για πρώτη φορά κρατώντας μία από τις κομψές bucket bag των δύο σχεδιαστριών Courtney Weinblatt Fasciano και Erin Ryder τον Μάϊο του 2023, σε βραδινή της έξοδο με τον Πρίγκιπα Χάρι. Η φρενίτιδα με το στιλ της και την ανάλυση των αγαπημένων της items είχε το ανάλογο αντίκρισμα και στο brand. Οι δύο συνεργάτιδες ήταν έτοιμες να επιβιβαστούν σε πτήση για το Μεξικό για τις ανάγκες φωτογράφισης, όταν το τηλέφωνό τους πήρε κυριολεκτικά φωτιά από τις ειδοποιήσεις για νέες παραγγελίες, φέρνοντας επισκεψιμότητα άνω του 910% στο site τους και σηματοδοτώντας εκείνη τη μέρα και την επόμενη εβδομάδα ως αυτές με τις μεγαλύτερες πωλήσεις που είχαν ποτέ.

Ένα ευχαριστήριο μήνυμα και μια μεταξύ τους κουβέντα για κοινές αξίες αλλά και η αυθόρμητη προσφορά της Markle για το πώς θα μπορούσε να τις βοηθήσει, μετέτρεψαν την πρώτη τους επαφή από μια ουσιαστική επικοινωνία σε μια αμοιβαία επιθυμία για συνεργασία. Εξίσου πολυφωτογραφημένη ήταν και η επόμενη εμφάνισή της για την προώθηση των Αγώνων Invictus πέρυσι στη Γερμανία με ένα πετίτ τσαντάκι ταχυδρόμου στο χρώμα της ελιάς, αλλά και στη φετινή της περιοδεία στην Κολομβία με ανάλογη καλοκαιρινή μπεζ crossbody bag.

Από ιδανική «εκπρόσωπος» του brand, η Markle απέκτησε ένα μειοψηφικό μερίδιο αποκτώντας τον ρόλο της επενδύτριας κεφαλαίου και στρατηγικού εταίρου, συνεισφέροντας με τις γνώσεις και τη δική της εμπειρία και οπτική πάνω στη μόδα και στον ακτιβισμό: «κατανοεί το brand μας και πού στοχεύουμε να το οδηγήσουμε», όπως δήλωσε η Erin Ryder στο περιοδικό People. Η ίδια η Markle εξέδωσε μια ανακοίνωση στους New York Times επαινώντας τη Cesta Collective, την οποία ανακάλυψε τυχαία κάνοντας online shopping: «Η Courtney και η Erin έχουν μια καταπληκτική επιχειρηματική στρατηγική. Η ποιότητα των προϊόντων τους, η εφοδιαστική τους αλυσίδα και οι προϋποθέσεις με βάση τις οποίες καθορίζουν τις πρακτικές τους, όλοι αυτοί είναι παράγοντες τους οποίους λαμβάνω υπόψη πριν προβώ σε κάποια επένδυση. Με τη Cesta άρχισα πραγματικά να αντιλαμβάνομαι το πώς οι ζωές πολλών γυναικών επηρεάζονται και βελτιώνονται μέσα από τη δουλειά τους. Αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για εμένα».

H Cesta Collective συνεχίζει να απαρτίζεται από τις δύο ιδρύτριές του, που μετά από μία δεκαετία σε διαφορετικές θέσεις στον χώρο της μόδας ένωσαν τις δυνάμεις τους από την προσωπική τους ανάγκη να κάνουν κάτι αξιόλογο σε αυτό το πεδίο, που είχε αρχίσει να τις απογοητεύει…Πλέον, οι φιλοδοξίες τους είναι μεγαλύτερες, αποσκοπώντας στο να χτίσουν μία μάρκα που συνεργάζεται με ένα ευρύ δίκτυο χειροτεχνών σε παγκόσμιο επίπεδο, διευρύνοντας τον αντίκτυπό τους αλλά και τη σειρά τους, περιλαμβάνοντας και μια ready-to-wear συλλογή και υποδήματα.

Ένας λόγος που επέλεξαν τη Ρουάντα ως κύριο τόπο παραγωγής των bucket bags τους είναι η παράδοσή τους στην καλαθοπλεκτική. Η τέχνη αυτή λειτουργεί ως ένα τελετουργικό μετάβασης και συνέχειας, περνώντας από μητέρα σε κόρη από γενιά σε γενιά. Στον δραματικό απόηχο της γενοκτονίας του 1994, όλες οι γυναίκες ήρθαν κοντά και συσπειρώθηκαν αρχίζοντας να πλέκουν καλάθια ως ένα μέσο καλλιέργειας της ομόνοιας και της ειρήνης ανάμεσα στις διαφορετικές κοινότητες. Έκτοτε παραμένει ένα σύμβολο συμφιλίωσης και ελπίδας.

Η πλεκτική ως τεχνική στις τσάντες είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα, εξασφαλίζοντας την οικονομική ανεξαρτησία στις γυναίκες, που λειτουργούν ως «κουβαλήτριες της οικογένειας», αφού μέσα από τη συνεργασία τους με τη Cesta Collective, καθόρισαν οι ίδιες το κόστος της εργασίας τους, λαμβάνοντας μισθό 500 με 700% φορές άνω του μέσου μισθού στη Ρουάντα. Έτσι, ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού των αγροτικών κοινοτήτων απαλλάσσεται από την εξαθλίωση. Κάθε τεχνίτρια έχει συνήθως πολλά εξαρτώμενα μέλη για να θρέψει και μέσα από αυτή την εργασία βιοπορίζεται με αξιοπρέπεια, εκτρέφοντας δικά της ζώα και χρηματοδοτώντας την εκπαίδευση της οικογένειάς της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ευημερία της.

Πέρα από την ενδυνάμωση αδύναμων κοινωνικών ομάδων υπάρχει πάντα και ο σεβασμός για το περιβάλλον. Η στήριξη των τοπικών κοινωνιών συμβαδίζει με την προσπάθεια για ένα βιώσιμο μέλλον. Τα πάντα είναι φτιαγμένα στο χέρι από σιζάλ, μια οργανική ίνα από φύλλα των ομώνυμων φυτών ή το υλικό της ψάθας ράφια καθώς και οργανικές βαφές. Το σιζάλ είναι ανανεώσιμος πόρος που απορροφά περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι παράγει, ενώ οι συστάδες των φυτών σιζάλ συμβάλλουν στη μείωση της διάβρωσης του εδάφους χάρη στις ρίζες τους. Τα τελικά καλάθια που παράγονται είναι 100% βιοδιασπώμενα. Ακολούθως τα bucket bags τελειοποιούνται και ολοκληρώνονται με λεπτομέρειες από δέρμα, χάρη στις λεπτές τεχνικές ενός φημισμένου πολυτελούς ατελιέ με παραδοσιακούς τεχνίτες στην πόλη Ατσιρεάλε της Σικελίας.

Δικαίως τα αξεσουάρ της Cesta Collective, διαφημίζονται για το ότι «προσφέρουν χαρά», σε καθέναν με διαφορετικό τρόπο. Το να χτίζεις το brand σου από το ξεκίνημά του ως ένα κοινοτικό project, που έχει ως προτεραιότητα να βοηθά τους άλλους είναι κάτι το αξιοσημείωτο.

Η θετική αλλαγή είναι αυτό που εμπνέει τη Meghan Markle βρίσκοντας στην πορεία της δημιουργούς, που συμμερίζονται αυτό το όραμα και το κάνουν πράξη.