Πώς θα ήταν το Παρίσι αν όλοι φορούσαν Balenciaga
Ο οίκος Balenciaga παρουσίασε τη νέα Spring 2024 συλλογή με ένα digital fashion show, μέσα από το οποίο μάς μετέφερε νοερά στην καθημερινή ζωή των Παριζιάνων -αν όλοι οι Παριζιάνοι φορούσαν Balenciaga.
Κατά γενική ομολογία ο Demva Gvasalia και οίκος Balenciaga κρατούν ένα χαμηλό προφίλ μετά το σκάνδαλο της διαβόητης καμπάνιας στο τέλος του 2022. Μετά από ένα «ήσυχο» fashion show στο Παρίσι τον Μάρτιο, στο τέλος του οποίου ο καλλιτεχνικός διευθυντής δεν βγήκε καν να χαιρετίσει το κοινό, ως είθισται, για τη Spring 2024 συλλογή του επιλέγει ένα ψηφιακό fashion show με φόντο το Παρίσι και την εμβληματική μπουτίκ Balenciaga, στον αριθμό 10 της παρισινής Avenue Georges V.
Το drama για το οποίο είναι γνωστός ο Balenciaga, με τις δυστοπικές πασαρέλες γεμάτες λάσπη ή χιόνι, φαίνεται να έχει τεθεί προς το παρόν στο παρελθόν και ο Gvasalia να αναζητά έμπνευση από τις ρίζες του οίκου. Ίσως γι’ αυτό και το όνομα Capital B που επιλέχθηκε για τη συλλογή, ωστόσο αυτή τη φορά βλέπουμε και κάτι από τον «παλιό Balenciaga».
Συνεχίζοντας, λοιπόν, τη low profile προσέγγιση η νέα κολεξιόν παρουσιάστηκε μέσα από ένα digital fashion show, το οποίο ήταν σαν να παρακολουθεί κανείς την καθημερινή ζωή των Παριζιάνων.
Πώς θα ήταν το Παρίσι αν όλοι φορούσαν Balenciaga
Σε αυτήν την ερώτηση μάλλον απαντά ο Demna Gvasalia με την online επίδειξη να έχει στηθεί σε έναν από τους πιο διάσημους και πολυσύχναστους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας, με ανθρώπους κάθε ηλικίας να μπαίνουν ή να βγαίνουν από την μπουτίκ του οίκου Balenciaga ή απλώς να περνούν από μπροστά της.
Dog walkers, άτομα με ηλεκτρικό πατίνι ή skateboard, στο ποδήλατο ή τη μηχανή, teenagers με τζιν και πολλοί ακόμα, όλοι με head-to-toe Balenciaga looks παρελαύνουν μπροστά από την μπουτίκ του οίκου.
Όσον αφορά τη συλλογή, ο Gvesalia κινήθηκε σε γνωστά μονοπάτια, με overized Matrix-style παλτό και τα γνωστά και περίφημα alien γυαλιά ηλίου του να είναι χαρακτηριστικό κάθε μοντέλου και το μαύρο χρώμα να κυριαρχεί στα πρώτα λεπτά του show.
Μαύρα φούτερ, υπερμεγέθη γκαμπαρντίνες και μακριά puffer jackets, πετσέτες γύρω από τη μέση (κάτι που έχει ξανακάνει και είναι γνωστό ως «beach towel couture»), εμφανείς ετικέτες σε ρούχα και μυτερά παπούτσια, αλλά και γνωστά κομμάτια του brand -όπως η Rodeo boot bag, μια τσάντα που μοιάζει με ένα ζευγάρι μπότες-, γεμίζουν το Παρίσι με «γκαβασιλικό» flair.
Το κομμάτι που κλείνει το show, ένα σίγουρα εντυπωσιακό ασημί, κεντητό φόρεμα με κρόσια, λειτούργησε ως το κατάλληλο φινάλε.