Αυτό είναι το παλτό που φορούν όλα τα «It girls» -Έχει κατακτήσει τον κόσμο της μόδας
Πριν από ένα μήνα, το Instagram της Charlotte Simone παραλίγο να καταρρεύσει. Ο λόγος; Η Madonna φόρεσε ένα μαύρο παλτό από faux δέρμα με τελειώματα από sherling του δικού της brand
Και δεν είναι η μόνη. Το ομώνυμο brand της Simone που ξεκίνησε το 2015, έχει αποκτήσει cult status μεταξύ των διασημοτήτων, των μοντέλων, των it-girls και όλων όσων θέλουν να ντύνονται σαν αυτές. Μεταξύ αυτών είναι οι Dula Lipa, Λένα Ντάνχαμ, Φλόρενς Πίου, Έμιλι Ραταϊκόφσκι, Κέιτι Πέρι, Σούκι Γουοτερχάουζ. Και τώρα η Μαντόνα. Όλες έχουν φορέσει με υπερηφάνεια τις χνουδωτές, φανταχτερές δημιουργίες της Simone, προωθώντας έτσι το brand της.
Τι το ιδιαίτερο έχουν τα παλτό της
Για παράδειγμα, η Τέιλορ Σουίφτ πέρυσι το χειμώνα φόρεσε το Penny, ένα παλτό σε αφγανικό στυλ με το μογγολικό διακοσμητικό από ψεύτικη γούνα. Υπάρχουν επίσης ροζ πανωφόρια με τελειώματα από μαλλί αρνιού. Αλλά και πολλά – και εννοούμε πολλά – λεοπάρ print.
«Προσπαθούμε να σχεδιάζουμε διαχρονικά στυλ που απογειώνουν ένα καθημερινό ντύσιμο και επιτρέπουν στο κεφάλι μας να γυρίζει» εξηγεί η σχεδιάστρια στην Independent. Η ιδέα είναι ότι ένα Charlotte Simone θα πρέπει να απογειώνει αμέσως κάθε ντύσιμο με αβίαστη ευκολία. Η ελπίδα μου είναι ότι κάθε κορίτσι θα πρέπει να νιώθει αυτή την ενέργεια του it-girl με ένα Charlotte Simone».
Το μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο της Charlotte Simone
Δυστυχώς, βέβαια, κάθε κορίτσι δεν μπορεί – περίπου το 70% της συλλογής εξαντλείται το βράδυ που κυκλοφορεί. Οι φανατικοί θαυμαστές βάζουν το ξυπνητήρι τους μόλις ανακοινώνονται τα drops που γίνονται δύο φορές το χρόνο, ρίχνουν μια γρήγορα ματιά στην ιστοσελίδα και αγοράζουν ό,τι τους αρέσει όσο ακόμα μπορούν.
Απο την εποχή της πανδημίας, η Simone λειτουργεί σύμφωνα με ένα μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο περιορισμένης έκδοσης, το οποίο σημαίνει ότι όλα τα στυλ παράγονται σε περιορισμένες ποσότητες και είναι διαθέσιμα για αγορά μόνο για μία εβδομάδα. Ό,τι περισσεύει πωλείται μαζί με τα δείγματα αργότερα σε μια ετήσια πώληση αρχείου.
«Πάντα δουλεύαμε με βάση τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα και τότε χτύπησε ο κορωνοϊός και έπρεπε να κάνουμε μια αλλαγή για να επιβιώσουμε» εξηγεί. «Δεν θα τολμούσα ποτέ να είμαι τόσο τολμηρή αν δεν είχα αναγκαστεί» προσθέτει. Και είναι όντως τολμηρό, καθώς λίγοι σχεδιαστές ακολουθούν μια τόσο αυστηρή διαδικασία κατασκευής.
Στη σημερινή ολοένα και πιο επισφαλή βιομηχανία μόδας, για να το κάνεις αυτό απαιτεί υπερβολική εμπιστοσύνη στον ίδιο σου τον πελάτη. Ευτυχώς, η Simone την έχει σε μεγάλο βαθμό - και δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί.
Πώς κατασκευάζονται τα παλτό της
Το να εργάζεται με αυτό τον τρόπο, ήταν απελευθερωτικό για τη Simone, όπως επίσης και το γεγονός ότι της επέτρεψε να παράγει με πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο – πολλά από τα παλτό της είναι κατασκευασμένα από υφάσματα που προέρχονται από vintage εκθέσεις και ακόμη και από εργοστάσια που κατασκευάζουν αρκουδάκια. Και χάρη στην περιορισμένη γραμμή παραγωγής, τίποτα δεν πάει χαμένο.
«Η ιδέα του να αφιερώσω χρόνο και να σκεφτώ για να φτιάξω πραγματικά μια συλλογή που να μοιάζει ξεχωριστή και μελετημένη ήταν κάτι που ένιωθα τόσο συναρπαστικό όταν προηγουμένως βρισκόμουν σε αυτόν τον τροχό του χάμστερ, όπου έπρεπε να βγάζω τέσσερις συλλογές το χρόνο και να τσεκάρω όλα αυτά τα κουτάκια. Στη συνέχεια αποφασίσαμε ότι κανείς δεν χρειάζεται τόσα πολλά- χρειάζεστε μόνο μία ή δύο συλλογές. Επειδή κάτι ποιοτικό πρέπει να φοριέται ξανά και ξανά» λέει η σχεδιάστρια.
Οι τιμές τους
Όσο για τις τιμές, κυμαίνονται συνήθως γύρω στις 350 λίρες, αν και φτάνουν μέχρι τις 450 λίρες, με το μεγαλύτερο μέρος της πελατειακής βάσης της Simone να βρίσκεται κάπου μεταξύ 18 και 45 ετών. Σχεδόν όλες οι πωλήσεις τους προέρχονται από το Instagram, όπου η Simone μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει σήμερα 232.000 οπαδούς. «Μπήκαμε πραγματικά την κατάλληλη στιγμή», λέει η ίδια. «Το Instagram ήταν πολύ λιγότερο κορεσμένο τότε σε σύγκριση με το πώς είναι τώρα».
Η ιστορία του brand της
Η Simone ίδρυσε τη μάρκα το 2015 αμέσως μετά την αποφοίτησή της από το NYU, όπου σπούδασε αγγλικά και αρχικά σχεδίαζε να γίνει δημοσιογράφος. Αλλά μερικές πρακτικές ασκήσεις μόδας με την αμερικανική Vogue και τη Charlotte Ronson την οδήγησαν τελικά στο σχεδιασμό. «Έπεσα στα χέρια της», λέει. «Η καλύτερή μου φίλη σπούδαζε στο Parsons και έτσι με βοήθησε να δημιουργήσω τα πρώτα μου πατρόν και να τα κόψω».
Στην αρχή, το brand ξεκίνησε με αξεσουάρ: κασκόλ από ψεύτικη γούνα και καπέλα του μπέιζμπολ με χνουδωτά bobbles σε κάθε πλευρά. Αλλά τα πράγματα σύντομα εξελίχθηκαν σε εξωτερικά ενδύματα, με τη Simone να παράγει κυρίως παλτό και σακάκια.
Έχει μόλις 4 εργαζόμενους
Παρά την παγκόσμια επιτυχία της και τη διασημότητα που την ακολουθεί, η ομάδα Charlotte Simone αποτελείται από μόλις τέσσερα άτομα. «Φοράω πολλά καπέλα», λέει η Simone, εξηγώντας ότι εργάζεται στο σχεδιασμό, το μάρκετινγκ, την παραγωγή, την κατασκευή και την αποστολή. Στη συνέχεια, υπάρχει η Danielle, η οποία διαχειρίζεται την «παρασκηνιακή καθημερινή» πλευρά των πραγμάτων, καθώς και ένας βοηθός στο στούντιο και ένα τέταρτο μέλος της ομάδας που βοηθάει στο σχεδιασμό σε ανεξάρτητη βάση. Αν όλα αυτά σας φαίνονται υπερβολικά, προσθέστε στο μείγμα και μια μικρή κόρη: η Simone άρχισε να σχεδιάζει την τελευταία συλλογή μόλις πέντε εβδομάδες μετά τον τοκετό.
«Το να πω ότι εκείνη τη στιγμή μου φαινόταν αδύνατο είναι υποτιμητικό», λέει στον Independent. Το να συνδυάζει τη μητρότητα με την επιχείρηση, όπως είναι λογικό, έκανε τα πράγματα λίγο πιο δύσκολα. «Όταν φεύγεις από το γραφείο, δεν φεύγεις ποτέ πραγματικά, οπότε γυρίζω σπίτι και εξακολουθώ να ελέγχω τα emails και να δέχομαι κλήσεις, αλλά προφανώς εξακολουθώ να θέλω να περνάω χρόνο με την οικογένειά μου. Οπότε το θέμα είναι να βρεις την ισορροπία...» κάνει μια παύση. «Αλλά μετά συνειδητοποιείς ότι είναι αδύνατο να βρεις ισορροπία. Νιώθω τυχερή που αγαπώ αυτό που κάνω».
Η Simone ζει κοντά στο μέρος όπου μεγάλωσε, στο Hampstead, μαζί με τον σύζυγό της, τον εργολάβο ακινήτων Dean Jaraj, και την κόρη τους, Goldie.
Τι επιθυμεί διακαώς
Όσον αφορά το μέλλον του brand, δεν υπάρχουν σχέδια να παρουσιαστεί σύντομα στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. Όλη η ενέργειά της πηγαίνει στο νέο μοντέλο drop, το οποίο φαίνεται να λειτουργεί άψογα χωρίς την ανάγκη για την προώθηση των δημοσίων σχέσεων που μπορεί να προσφέρει μιας επίδειξης LFW.
Έχει όμως κι άλλους στόχους να πετύχει. «Θα ήθελα πολύ να δω την Σελίν Ντιόν με ένα από τα παλτό μου» λέει. «Την έχω δει σε συναυλία της τέσσερις φορές. Είναι τεράστια, σπουδαία μουσικός, σπουδαία προσωπικότητα και είδωλο του στιλ» προσθέτει.