Ο Maison Alaïa αγκαλιάζει τις καμπύλες για το φθινόπωρο του 2025
Στη δεκαετία του '80, ο Azzedine Alaïa ήταν ο σχεδιαστής που συζητούσαν όλοι. Δεν συμμετείχε ποτέ στο επίσημο πρόγραμμα των επιδείξεων και δεν παρέδιδε τα ρούχα του στις επίσημες ημερομηνίες.
Παρ' όλα αυτά, οι γυναίκες και τα πολυκαταστήματα που τον διέθεταν ήταν πρόθυμες να περιμένουν μήνες για την τελευταία του συλλογή, γιατί τα ρούχα του ήταν καλοραμμένα και κλασικά. Δεν χρειαζόταν εντυπωσιακά λογότυπα.
Αναγνώριζες ένα κομμάτι Alaïa από την κοπή του, το ύφασμα (ελαστικό, παχύ, ανθεκτικό) και κάποια χαρακτηριστικά, όπως το λεοπάρ print. Ήταν ουσιαστικά η «The Row» της εποχής εκείνης. Εκτός από το γεγονός ότι ο Alaïa αγαπούσε να αναδεικνύει τις καμπύλες του σώματος, ενώ η The Row επικεντρώνεται στη συγκάλυψη και την απαλότητα.
Μετά τον θάνατό του το 2017, ο οίκος έχασε λίγο από τη λάμψη του, αλλά υπό την ηγεσία του Pieter Mulier, του Βέλγου σχεδιαστή που είχε δουλέψει με τον Raf Simons στον Dior και αργότερα τον ακολούθησε στον Calvin Klein, άνθισε ξανά και έγινε ένα από τα πιο θαυμαστoύς οίκους, κυρίως για την ευφυΐα του, την αφοσίωσή ου - σε μια εποχή όπου η ποιότητα των ρούχων είναι σε πτώση - και την επιρροή του. Όλες εκείνες οι στενές τσάντες με την ορθογώνια λαβή που βλέπεις παντού στον δρόμο, προέρχονται από την Alaïa Teckel.


Αλλά πώς μπορεί κάποιος να κάνει τη μόδα να ξεχωρίζει τόσο στα social media όσο και στις γυναίκες που πραγματικά αγοράζουν ρούχα; Χρησιμοποιώντας την πασαρέλα για να δείξει πώς μια εντυπωσιακή ιδέα μπορεί να μετατραπεί σε κάτι πιο πρακτικό και φορέσιμο. Για παράδειγμα, οι φανταχτερές Ελισαβετιανές ζακέτες με τον ψηλό λαιμό (που ήταν επίσης τάση στον Dior) και οι φούστες αναγεννησιακού στιλ που άνοιξαν το σόου στο Παρίσι, συγκρίθηκαν με τις πιο ήπιες και εμπορικές εκδοχές που το έκλεισαν.




Παρά το ότι φαίνεται απρόσμενο, ελισαβετιανά στοιχεία και στιλ μιας άλλης εποχής εμφανίστηκαν και στον Dior και είναι πιθανό να υιοθετηθούν και από τις αλυσίδες καταστημάτων. Όσο για τις φούστες σε αναγεννησιακό στιλ, αρκεί να κοιτάξετε το κόκκινο χαλί για να δείτε ότι έχουν ήδη επιστρέψει.



Όσο για τη νέα τσάντα Alaïa, δεν έχει τόση σημασία το σχέδιο, όσο ο τρόπος που τη φοράς: σίγουρα στον ώμο.
