Από την Όντρεϊ Χέμπορν ως την Τζάνις Τζόπλιν -Οι 10 ιέρειες του στιλ που εισήγαγαν τα απόλυτα fashion trends
Η μόδα αλλάζει συνεχώς, όμως κάποια πράγματα παραμένουν σταθερά. Η κομψότητα και η γοητεία άλλωστε είναι διαχρονικές αξίες κι αυτό φαίνεται πως το γνώριζαν καλά μερικές γυναίκες, που με την προσωπικότητα και το απαράμιλλο στιλ τους έγιναν fashion icons πολύ πριν το Instagram μπει στις ζωές μας
10 γυναίκες που κατάφεραν να μείνουν στην ιστορία, τόσο για την προσωπικότητα και το ταλέντο τους όσο και για έναν ακόμη λόγο. Δημιούργησαν τάσεις οι οποίες παραμένουν μέχρι σήμερα στις τοπ αναζητήσεις των γυναικών. Μεγάλα μαύρα γυαλιά, παπούτσια μπαλαρίνες, μποέμ στιλ, μαντήλια στα μαλλιά, λεοπάρ κολάν και ανδρόγυνα λουκ από άλλες δεκαετίες.
Ας τις δούμε αναλυτικά
Η ιέρεια του στιλ Όντρεϊ Χέμπορν εμφανίζεται με το περιβόητο little black dress του Givenchy, τα μεγάλα μαύρα γυαλιά, τις πέρλες και τα μακριά γάντια στην ταινία «Breakfast at Tiffany’s» και δίνει τον ορισμό της θηλυκότητας, που αναδεικνύεται χωρίς πολλά στολίδια και φιοριτούρες. Επίσης εκείνη καθιέρωσε και τις μπαλαρίνες, ως το πιο βολικό και ταυτόχρονα σικ παπούτσι για τις καθημερινές εμφανίσεις.
Ποιος θα ξεχάσει το εκπληκτικό λευκό φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε από τα «Επτά χρόνια φαγούρα» που την καθιέρωσε ως το απόλυτο sex symbol. Το συγκεκριμένο πατρόν μιμήθηκαν στα χρόνια που ακολούθησαν διάσημοι οίκοι, βασίζοντας πολλές καμπάνιες τους πάνω σε αυτό, ενώ πολλές κυρίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας το έχουν αντιγράψει σε διάφορες παραλλαγές. Η Μέριλιν επίσης, ευθύνεται και για την επέλαση του ροζ, όταν εμφανίστηκε με την περιβόητη τουαλέτα στο «Oι άντρες προτιμούν τις ξανθιές». Από εκείνη την εμβληματική εμφάνιση το ροζ άρχισε να εμφανίζεται παντού: από τα αυτοκίνητα μέχρι τα ψυγεία!
Η Γκρεις Κέλι, η θλιμμένη πριγκίπισσα του Μονακό, φημιζόταν για το αψεγάδιαστο σοφιστικέ λουκ της και υπήρξε καθοριστική επιρροή για τη μόδα της δεκαετίας του ‘50. Στην ταινία «Σιωπηλός Μάρτυς» εγκαθίδρυσε τις pencil φούστες και τα φουσκωτά cocktail φορέματα. Επίσης εκείνη πρώτη κράτησε την γνωστή Kelly Bag, που ο οίκος Ηermès ονόμασε έτσι προς τιμή της.
Όταν μιλάμε για femme fatale, μια εικόνα μας έρχεται κατευθείαν στο μυαλό: η Ρίτα Χέιγουορθ στην «Τζίλντα» με το μαύρο στενό στράπλες Dior φόρεμα και τα μακριά γάντια, που έγιναν συνώνυμα μιας κρυφής ερωτικής υπόσχεσης.
To ανδρόγυνο λουκ λάνσαρε πρώτη η Κάθριν Χέμπορν, που φόρεσε τα ανδρικά παντελόνια πολύ πριν γίνουν μόδα, ενώ δεν δίσταζε να κυκλοφορεί χωρίς μακιγιάζ, λανσάροντας ένα πιο αθλητικό στυλ.
Ίνδαλμα της μόδας από τη δεκαετία του ’40 η πανέμορφη Λορίν Μπακόλ διακρινόταν για το καλό της γούστο. Αποθέωσε τα prints, φόρεσε όπως καμιά άλλη τα μεταξωτά πουκάμισα και τα πλισέ παντελόνια τα οποία συνδύασε εντυπωσιακά με blazers.
Η Τζάκι Κένεντι δεν ήταν μόνο η Πρώτη Κυρία της Αμερικής που απασχόλησε όσο καμία τον Τύπο με την προσωπικότητά της, αλλά και ένα fashion icon της εποχής της, που άφησε το δικό της στίγμα στη μόδα. Τα τεράστια μαύρα γυαλιά ηλίου, τα μαντήλια που έδενε με χάρη στο κεφάλι της, οι κάπες αντί για πανωφόρια, τα μακριά λευκά γάντια που ταίριαζαν απίθανα με τις στράπλες τουαλέτες της, τα καπέλα χωρίς γείσο και τα Channel ταγιέρ της αποτελούν στοιχεία κάθε γυναίκας που θέλει να θεωρείται καλοντυμένη.
Η Τζάνις Τζόπλιν δεν ήταν μόνο η πρώτη γυναίκα ροκ σταρ, αλλά κι εκείνη που καθιέρωσε το hippie look με τα πολύχρωμα ρούχα της και τα μεγάλα της κοσμήματα. Φορούσε πολλές σειρές από βραχιόλια και κολιέ, καθώς και αρκετά δαχτυλίδια και η όλη της εμφάνιση απέπνεε μια ελευθερία απόλυτα ταιριαστή με τον ασυμβίβαστο χαρακτήρα της.
Το out-of-bed look το χρωστάμε στην πανέμορφη Ντέπι Χάρι, τραγουδίστρια του πανκ ροκ συγκροτήματος Blondie και μούσα του Άντι Γουόρχολ. Λεοπάρ κολάν, total black δερμάτινα τζάκετ, μέταλλο και βέβαια τα κατάξανθα μαλλιά της χαρακτήριζαν το πρωτοποριακό της στυλ, που ταυτίστηκε με την punk κουλτούρα.
Η απόλυτη ντίβα της soul Ντάιαν Ρος έκανε μόδα τις αστραφτερές ολόσωμες φόρμες, τα πουά, τις παγιέτες και τις μακριές βλεφαρίδες, αποδεικνύοντας πως και ο μαξιμαλισμός έχει τη γοητεία του αν έχεις γούστο.