Travelstaytion: Η παγκόσμια πλατφόρμα ενοικίασης πολυτελών κατοικιών είναι ιδέα ενός Έλληνα
Ο Ιάσονας Αναστασίνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και στη συνέχεια έφυγε για σπουδές στο Λονδίνο. Εκεί έκανε το μεταπτυχιακό του στο City πάνω στο Management. Ήταν το 2009 όταν πτώχευσε η Lehman Brothers και ξεκίνησε και επίσημα η οικονομική κρίση.
Γύρισε στην Ελλάδα για να ολοκληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις και στη συνέχεια αποφάσισε να φύγει και πάλι για να δοκιμάσει τις ιδέες που γεννήθηκαν στο μυαλό του. Έτσι ξεκίνησε το Travelstaytion το 2011...
Ο ίδιος μιλά στη BOVARY για την ιδέα του και πώς κατάφερε να την υλοποιήσει...
Η ιδέα
«Το πλήγμα στην οικονομία όσον αφορά στα ακίνητα είχε ρίξει πολύ τις τιμές. Έτσι, σκέφτηκα ότι αυτή τη λύση, που προϋπήρχε ήδη στην αγορά της Αγγλίας προς την Ισπανία και την Κύπρο, μπορούμε να την δοκιμάσουμε και στα ελληνικά ακίνητα και να τα προσφέρουμε για βραχυχρόνιες μισθώσεις με σκοπό την δημιουργία μιας επιπλέον πηγής εισοδήματος, δημιουργώντας ένα portfolio με ακίνητα που θα προωθήσουμε στο εξωτερικό. Αυτή ήταν η πρώτη ιδέα.
Όντας στο Λονδίνο, ξεκινώ να παρακολουθώ αυτή την αγορά και να πειραματίζομαι με ακίνητα. Εκεί η αγορά είναι ανερχόμενη και δυναμική, με τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για μια πλατφόρμα για όλο τον κόσμο, στην Ελλάδα, στο Λονδίνο και στην Ευρώπη. Είδα ότι είναι ένα market που εξελίσσεται».
Το όνομα
«Με το όνομα δυσκολεύτηκα αρκετά. Ό,τι όνομα είχα σκεφτεί, υπήρχε ήδη και ήταν ταυτισμένο με άλλη εταιρεία. Προσπάθησα να συνδυάσω κάτι που θα είχε μέσα και το ταξίδι και την διαμονή, σαν έννοιες. Έτσι προέκυψε το Travelstaytion, από το «travel» και το «stay». Με αυτό το μικρό λογοπαίγνιο, η εταιρία μας είναι σταθμός για ταξίδια και ποιοτική διαμονή».
Η πλατφόρμα
«Την πλατφόρμα αρχίσαμε να την χτίζουμε από απόσταση. Εγώ ήμουν στην Αγγλία, κάνοντας το εμπορικό κομμάτι, ενώ το τεχνικό κομμάτι ήταν στην Πάτρα. Έτσι, σιγά-σιγά ξεκινήσαμε από το σπίτι και με τη στήριξη του Πανεπιστημίου που μου έδωσε επαγγελματική στέγη. Στη συνέχεια, άρχισα να προσθέτω περισσότερα άτομα στην ομάδα του Λονδίνου. Μετά από κάποια χρόνια, μεταφερθήκαμε στα πρώτα μας γραφεία, που ήταν μικρά, στο Notting Hill. Πρόσφατα, πήγαμε στα καινούρια μας, στο Knightsbridge.
Η πλατφόρμα φιλοξενεί 85.000 ακίνητα σε όλο τον κόσμο, που βρίσκονται κυρίως στην Ευρώπη και την Αμερική. Η βασική αγορά είναι η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ελλάδα. Υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για διαμονές στο Λονδίνο, στο Παρίσι, στη Βαρκελώνη, στη Ρώμη και στην Ελλάδα».
Τι προσφέρει το Travelstaytion;
«Σαν εταιρεία, αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, αυτό που είναι το DNA της εταιρίας, είναι η προβολή ακινήτων που διαχειρίζονται και ενοικιάζονται από επαγγελματίες. Θεωρούμε ότι το να μένεις σε ένα διαμέρισμα ή σε μια βίλα δεν είναι εναλλακτική του ξενοδοχείου ούτε μια οικονομικότερη επιλογή. Για εμάς είναι ένα άλλο προϊόν, μια άλλη εμπειρία, η οποία πρέπει να συνοδεύεται από ασφάλεια, υπηρεσίες και πολύ καλή ποιότητα. Οπότε, όλη η λογική μας είναι να χτίσουμε ένα portfolio από πιστοποιημένους διαχειριστές ακινήτων ανά τον κόσμο. Έχουμε υψηλά κριτήρια ποιότητας και υπηρεσίας και θέλουμε ο πελάτης να μην διαλέγει μόνο με κριτήριο τις παροχές του ακινήτου αλλά και με τις επιπλέον υπηρεσίες που μπορεί να του παρέχει ο διαχειριστής αυτού, όπως τοπική υποστήριξη, μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο, υπηρεσίες concierge.
Το διαφορετικό που προσφέρουμε είναι ότι δεν έχουμε δωμάτια, που μοιράζονται σε ένα σπίτι, αλλά ολόκληρα ακίνητα όπως βίλες, αυτοτελείς οικίες η διαμερίσματα. Συνεργαζόμαστε μόνο με πιστοποιημένους ιδιοκτήτες, που παρέχουν μια πολύ καλή υπηρεσία, με απαραίτητη την τοπική υποστήριξη, παροχή μιας γκάμας πρόσθετων υπηρεσιών και επαγγελματισμό. Θέλουμε να υπάρχει πάντα μια τοπική υποστήριξη από την πλευρά του ιδιοκτήτη κατά τη διάρκεια της διαμονής του πελάτη».
Το Travelstaytion στην Ελλάδα
«Επιλέγουμε ακίνητα που μπορούν να δώσουν την καλύτερη εμπειρία στον πελάτη μας. Η Ελλάδα είναι γεμάτη τέτοια ακίνητα και με καλές τιμές, σε διάφορα νησιά. Αυτό που προσπαθούμε εμείς είναι να προωθήσουμε διεθνείς προορισμούς όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, που έχουν μόνιμα μεγάλη ζήτηση αλλά ταυτόχρονα να δείξουμε στο κόσμο και τα πανέμορφα μικρά νησιά της Ελλάδας που δεν γνωρίζουν. Καθώς έχουμε ένα ελληνικό background και τοπικό know how, καταλαβαίνουμε την ελληνική αγορά και προωθούμε νησιά όπως η Τήνος, η Πάρος, η Κύθνος, η Τζια και άλλες περιοχές που μπορούν να πάνε πολύ καλά και να δώσουν μια καλή εμπειρία σε πάρα πολύ καλή τιμή. Υπάρχει, φυσικά, ένα δέσιμο με την Ελλάδα που μας κάνει να ασχολούμαστε πολύ με αυτή».
Το σποτ
«Στη διαδικασία του rebranding και redesigning της πλατφόρμας, θέλαμε να δημιουργήσουμε οπτικό υλικό που να ταυτίζεται με το brand της εταιρίας. Θέλαμε να συνεργαστούμε με ένα ελληνικό πρόσωπο και να δημιουργήσουμε υλικό για την Ελλάδα, για να το προωθήσουμε και στο εξωτερικό. Έτσι κάναμε το σποτ στην Τήνο. Η Τόνια Σωτηροπούλου βοήθησε πάρα πολύ την εταιρεία με αυτό το κομμάτι καθώς θέλαμε να βγάλουμε μια εικόνα που να εκφράζει την ομορφιά της Ελλάδας. Το βίντεο έπαιξε και στην Ελλάδα και στον εξωτερικό, όπου εντυπωσίασε και αγαπήθηκε».
Οι δυσκολίες
«Υπήρξαν φυσικά δυσκολίες ωστόσο είναι κάτι που δεν το βαριέμαι ούτε με κουράζει. Πιστεύω ότι πρέπει να βασιζόμαστε στους εαυτούς μας και στις δικές μας δυνάμεις. Είναι μεγάλη η ικανοποίηση και θέλουμε να κάνουμε ακόμη μεγαλύτερα πράγματα. Έχω ακόμα πολλά να κάνω και να δώσω. Δεν ξέρω αν θα το φτάσω. Αλλά έχουμε δώσει πολλά για να φτάσουμε σε αυτή την ποιότητα και την υπηρεσία σε αυτό το επίπεδο. Αλλά έχουμε ακόμα μέλλον. Δεν σταματάμε λόγω του κορωνοϊού να αναπτυσσόμαστε σε συνεργασίες και τεχνολογία. Αναζητάμε νέους ιδιοκτήτες και καταλύματα και συνέχεια βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας».
Αλλαγές λόγω κορωνοϊού
«Η τάση αλλάζει και ο κόσμος από ξενοδοχεία, προτιμά ακίνητα και διαμερίσματα που προσφέρουν μεγαλύτερη ιδιωτικότητα και προστασία από τον συνωστισμό. Επίσης, έχει μεγαλώσει η διάρκεια διαμονής στην Ελλάδα από τουρίστες του εξωτερικού. Βοήθησε και η πτώση των τιμών σε αυτό, καθώς και ότι μεγάλωσε η ανάγκη για περισσότερες διακοπές σε μία ηλιόλουστη χώρα αλλά και οι λιγότερες μεταφορές μεταξύ προορισμών. Φέτος όσοι επέλεξαν το Travelstaytion στην Ελλάδα ήταν 50% Έλληνες 50% τουρίστες. Συνήθως είναι 75% ξένοι και 25% Έλληνες. Η πληρότητα όμως ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τα νησιά που είναι πιο εύκολα προσβάσιμα και σε νορμάλ τιμές πήγαν επίσης πολύ καλά».
Τα μελλοντικά σχέδια
«Η εταιρία έχει εξελιχθεί πολύ από το 2012 καθώς βάζουμε συνεχώς καινούργια πράγματα στην πλατφόρμα και τις υπηρεσίες. Το focus της εταιρίας είναι να απλοποιήσει όλη τη λειτουργία και την ενοικίαση των ακινήτων με καινούργια τεχνολογία. Αυτή τη στιγμή, ο κλάδος έχει χτυπηθεί πολύ από τον κορωνοϊό. Η προτεραιότητα της εταιρείας είναι να είναι σε εγρήγορση ώστε να προσαρμοστεί στις αλλαγές που αντιμετωπίζουμε τώρα. Αυτό έχει να κάνει και την ενοικίαση και τη διαμονή. Αυτό που έχουμε παρατηρήσει είναι ότι ο κόσμος έχει γυρίσει στον τοπικό τουρισμό. Υπάρχει η τάση, δηλαδή, για εσωτερικό τουρισμό τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες. Θέλουμε για το μέλλον να δίνουμε μια καλή λύση στους ιδιοκτήτες και στους ταξιδιώτες».
Travelstaytion