Πώς ο Noah Lyles έγινε ο πιο περιζήτητος άντρας της μόδας

Ολυμπιακοί Αγώνες: Πώς ο Noah Lyles έγινε ο πιο περιζήτητος άντρας της μόδας

Την επομένη της κατάκτησης του χρυσού μεταλλίου στα 100μ. των ανδρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού, ο Νόα Λάιλς έβαλε στόχο όχι περισσότερους τίτλους και ρεκόρ, αλλά κάτι πιο μοντέρνο: να αποκτήσει ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια με το όνομά του.

«Θέλω το δικό μου παπούτσι. Θέλω το δικό μου αθλητικό παπούτσι. Σοβαρά», δήλωσε στους δημοσιογράφους. Όχι έναν προπονητή για να τρέχουν οι συναθλητές του, τόνισε, αλλά ένα παπούτσι με τις ίδιες θρυλικές δυνατότητες με ένα Adidas Stan Smith (που πήρε το όνομά του από τον πρώην πρωταθλητή τένις των ΗΠΑ) ή το Air Jordan της Nike (ομώνυμο του μπασκετμπολίστα Μάικλ Τζόρνταν).

Είναι μια απόδειξη του πόσο σοβαρά παίρνει ο Λάιλς τη φήμη που έχει αποκτήσει ως αστέρι της μόδας που τυχαίνει να είναι και σπρίντερ παγκόσμιας κλάσης. «Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να τρέχεις γρήγορα, αλλά είναι ωραίο να τρέχεις γρήγορα και να δείχνεις ωραίος», είπε κάποτε ο Usain Bolt. Τώρα ο Lyles επανεφευρίσκει τι σημαίνει να δείχνεις ωραίος ως αθλητής. Αυτό λοιπόν δεν έχει να κάνει μόνο με μια σικάτη φόρμα γυμναστικής, αλλά σειρά έχουν και τα παπούτσια.

Kι ενώ οι περισσότεροι αθλητές γεμίζουν το Instagram τους με ελαφρώς βαρετές ενημερώσεις, δεν θα σκεφτείτε το ίδιο όταν δείτε την προσωπική σελίδα του Lyles που μοιάζει σαν να είναι κάποιος influencer μόδας. Τα γενέθλιά του τον περασμένο μήνα σηματοδοτήθηκαν με μια φωτογράφιση στο Barbican για την οποία φόρεσε ένα πουκάμισο Louis Vuitton, ενώ στα νύχια του αναγραφόταν η λέξη «icon». Νωρίτερα το καλοκαίρι, πόζαρε μαζί με τον Snoop Dogg φορώντας ένα κομψό κοστούμι Gucci x Adidas με παπούτσια Dr Martens και γυαλιά ηλίου Fendi.

«Το στιλ του Noah είναι απολύτως αντιπροσωπευτικό αυτού που είναι», λέει στην Telegraph η Maya Bruney, η φωτογράφος πίσω από εκείνη τη φωτογράφιση στο Barbican και ιδρύτρια του Track and Fits, μιας πλατφόρμας που προωθεί τη συνέργεια μεταξύ του αθλητισμού και της μόδας. «Όπως ακριβώς είναι στον στίβο, έτσι και με τη μόδα σπάει τους κανόνες, έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση και δεν τον νοιάζει τι σκέφτονται οι άλλοι. Προσωποποιεί αυτό το νέο κίνημα του προσωπικού στιλ, βάφει τα νύχια του και κάνει ό,τι του αρέσει, κάτι που είναι κάτι το ιδιαίτερο σε έναν κόσμο γεμάτο παραδοσιακούς».

Ενώ οι αθλητές του στίβου έχουν μια παράδοση στην προώθηση αθλητικών brands, σπάνια τους βλέπουμε να φοράνε κάτι άλλο. Εδώ είναι που ο Lyles σπάει το καλούπι: «Του είπα "σε παρακαλώ, μη φοράς αθλητικά παπούτσια, να είσαι ο εαυτός σου, φόρα αυτό που πραγματικά σου αρέσει"», λέει η Bruney. «Έχει λάβει αρνητικά μηνύματα για τον τρόπο που ντύνεται, αλλά δεν χάνει το στιλ του», προσθέτει η Bruney.

Πράγματι, έχει υιοθετήσει μια τολμηρή προσέγγιση στη μόδα, φέρνοντας μια νέα διάσταση στις αθλητικές διοργανώσεις. Από πέρυσι, ο Lyles ακολουθεί το παράδειγμα των NBA και NFL παικτών, χρησιμοποιώντας το στάδια ως πασαρέλα. Με τη βοήθεια του στιλίστα του, Kwasi Kessie, ο Lyles εμφανίζεται πλέον στους αγώνες όχι με την τυπική αθλητική ένδυση, αλλά με προσεκτικά επιλεγμένα σύνολα που συνδυάζουν μεγάλους οίκους με ανερχόμενους σχεδιαστές, μετατρέποντας τις αθλητικές του εμφανίσεις σε μόδα με την προοπτική να γίνει viral. «Από τότε που άρχισε να εμφανίζεται με τέτοιες εντυπωσιακές εμφανίσεις, έχει διπλασιάσει τους followers του και έχει αναβαθμίσει πλήρως την προσωπική του επωνυμία», αναφέρει η Bruney.

Και σε άλλες περιπτώσεις, ο Lyles έχει σπάσει τις καθιερωμένες προσδοκίες για την αθλητική εμφάνιση. Πρόσφατα, άρχισε να διακοσμεί τα μαλλιά του με πέρλες. Στην πρεμιέρα της σειράς ντοκιμαντέρ του Netflix, Sprint, στην οποία πρωταγωνιστεί, εμφανίστηκε με λευκό σύνολο από την κορυφή ως τα νύχια, αναδεικνύοντας την αγάπη του για τις πέρλες. Το look του περιλάμβανε σακάκι με παγιέτες από το Amiri, πουκάμισο διακοσμημένο με πέρλες από τον Simone Rocha και παντελόνι από τον Bode. Στην εμφάνισή του στο talk show του Jimmy Fallon, προτίμησε ένα δερμάτινο μπουφάν από τον παριζιάνικο οίκο Celine, συνδυασμένο με παντελόνι Saint Laurent και χοντρές καουμπόικες μπότες — μια επιλογή που απέχει πολύ από την κλασική αθλητική εμφάνιση.

Ο Kessie πρόσφατα δήλωσε στο Women's Wear Daily ότι ο φίλος και πελάτης του έχει απλώς κομψό στiλ. «Όταν λέω αυτό, εννοώ ότι δεν περιορίζεται σε έναν συγκεκριμένο τύπο στιλ, όπως το να είναι ροκ σταρ ή να φοράει streetwear. Το ντύσιμό του εξαρτάται από την πρόθεση και την ατμόσφαιρα που θέλει να αποδώσει. Για μένα, η κομψότητά του είναι κάτι που ξεπερνά τα κλασικά πρότυπα. Διαθέτει μια έντονη αίσθηση της μόδας και του στιλ».

Όπως συμβαίνει με τους περισσότερους κορυφαίους αθλητές, ο Lyles έχει ήδη εξασφαλίσει χορηγίες από μεγάλες εταιρείες, όπως η Adidas και η Omega, η οποία κατασκευάζει πολυτελή ρολόγια. Ωστόσο, σε αντίθεση με πολλούς από τους συναδέλφους του, ο Lyles φόρεσε το ρολόι Omega κατά τη διάρκεια του τελικού των 100 μέτρων, επιδεικνύοντας το Speedmaster αξίας 13.500 λιρών ενώ έτρεχε στο Stade de France. Αυτή η κίνηση υπογραμμίζει τη δέσμευσή του να ενσωματώσει το μοναδικό του στιλ στις χορηγικές του συμφωνίες. Όπως ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα, ελπίζει ότι η επιτυχία του στους Ολυμπιακούς Αγώνες θα ανοίξει νέες ευκαιρίες στη μόδα, παρόμοια με το πώς η νίκη της Έμμα Ραντουκάνο στο US Open του 2021 οδήγησε σε συμφωνίες με τον Dior και το Tiffany μέσα σε λίγες μόνο ημέρες από τον τελικό.

«Ο Noah Lyles έχει τη δυνατότητα να γίνει ένας εξαιρετικά ισχυρός πρεσβευτής για οποιαδήποτε μάρκα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η εξαιρετική του απόδοση και η αυξανόμενη δημοτικότητα του ενισχύουν το προφίλ του, ενώ το φυσικό του χάρισμα μεταμορφώνει το κοινωνικό περιεχόμενο», αναφέρει η Sara McCorquodale, ιδρύτρια του οργανισμού Corq, που ειδικεύεται στους influencers. «Στον τομέα της πολυτέλειας, συχνά λείπει αυτό το μοναδικό X-factor. Ενώ υπάρχει ομορφιά και στιλ, συνήθως απουσιάζει η αυθεντική προσωπικότητα που ο Lyles διαθέτει σε αφθονία. Για παράδειγμα, η συνεργασία της Burberry με τον ποδοσφαιριστή Son Heung-Min είναι ενδιαφέρουσα, αλλά δεν αποδίδει την προσωπικότητά του στις καμπάνιες. Ένα ταλέντο όπως ο Lyles είναι ένας εκπληκτικός συνεργάτης για ένα brand πολυτελείας στην εποχή του TikTok.»

Μέσα από τη συνεργασία του με τον στιλίστα Kessie, ο Lyles έχει δημιουργήσει εμφανίσεις που συνδυάζουν αβίαστα μεγάλους σχεδιαστές με λιγότερο γνωστές μάρκες, κάτι που θα ενθουσιάσει τους οίκους πολυτελείας που αναζητούν τον παράγοντα cool. «Είμαι πεπεισμένος ότι ο Lyles θα έχει πολλές επιλογές συνεργασιών μετά τους Αγώνες, αλλά θα ήθελα πολύ να δω μια μεγάλη παγκόσμια συνεργασία με την Prada», προσθέτει η McCorquodale. «Θα έφερνε φρεσκάδα και συνάφεια, προσφέροντας μια νέα διάσταση στο styling.»

Μήπως, λοιπόν, Prada και Lyles θα είναι οι επόμενοι μεγάλοι συνεργάτες της χρονιάς; Μείνετε συντονισμένοι...