Η Ντέλλα Ρούνικ έζησε τα πάντα και βρήκε την κλίση της στη γλυπτική -Από μοντέλο και σχεδιάστρια μόδας έως στιχουργός
Μια γυναίκα πολύπλευρη, δημιουργική και «ανήσυχη». Μια γυναίκα που έπρεπε να εξερευνήσει κάθε πτυχή της προσωπικότητάς, μέχρι να καταλήξει σε αυτό που τη γέμιζε περισσότερα από όλα, τη γλυπτική. Μοντέλο, στιχουργός, σχεδιάστρια μόδας και εικαστικός, η Ντέλλα Ρούνικ είναι παράδειγμα της πολυδιάστατης γυναικείας φύσης.
Αν και η εντυπωσιακή Ντέλλα Ρούνικ πρόσφατα δήλωνε ότι η αυτοπροσδιορίζεται πλέον ως γλύπτρια, παρά τις πολυάριθμες ακόμα ιδιότητες με τις οποίες πορεύτηκε από την αρχή της καριέρας της, κανείς ίσως να δυσκολευτεί να τη συνδυάσει με κάτι συγκεκριμένο. Όχι γιατί δεν είναι πετυχημένη στο εικαστικό έργο της. Άλλωστε, οι σουρεαλιστικές μορφές της έχουν καθιερωθεί πια στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή. Απλώς, μιλάμε για τη Ντέλλα Ρούνικ, ένα όνομα που αυτόματα μεταφράζεται σε κάτι που δεν μπορεί να περιοριστεί σε ένα μόνο πράγμα.
Με την ψιλόλιγνη φιγούρα της, την κομψότητα που παραπέμπει σε Γαλλίδα, την αγάπη της για την ελληνική κουλτούρα (την οποία υπηρετεί πιστά έως και σήμερα) και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του προσώπου της να μαρτυρούν τους λόγους που υπήρξε πετυχημένο φωτομοντέλο στο εξωτερικό, η Ντέλλα Ρούνικ μπορεί να πει με σιγουριά ότι έχει ζήσει το λιγότερο μια γεμάτη ζωή. Σήμερα, νέα ακόμα, διαγράφει μια λαμπρή πορεία στον εικαστικό χώρο.
Γεννημένη στις 4 Ιουνίου του 1946 στην Κοζάνη, η Ντέλλα Ρούνικ (η οποία βαφτίστηκε Βασιλική Πασβαντίδη) ενός έτους μετακόμισε στη Βέροια, όπου μεγάλωσε. Οι γονείς της είχαν καταγωγή από τη Μικρά Ασία και στη ζωή της έκανε τρεις γάμους. Ωστόσο η ίδια έχει τονίσει σε συνέντευξή της στο Huffington Post Greece ότι δε θα ξεχάσει ποτέ τον τελευταίο σύζυγό της, τον Χέρμπερτ Ρούνικ, αφού μαζί του έζησε τις δυνατότερες συγκινήσεις, ενώ ήταν αυτός που την έσπρωξε ν’ ακολουθήσει το όνειρό της και να γραφτεί στη σχολή Καλών Τεχνών «Art Students League» της Νέας Υόρκης, όπου έζησαν μαζί.
Στο «Μεγάλο Μήλο», η Ντέλλα Ρούνικ ασχολήθηκε ενεργά με τη μόδα, αφού ο σύζυγός της ήταν ιδιοκτήτης του HE-RO Group, μια εταιρία η οποία ήταν υπεύθυνη για τις pret-a-porter συλλογές των σπουδαιότερων οίκων μόδας στην Αμερική και της Γαλλίας. Ο ίδιος μάλιστα, τη σύστησε στον χώρο της μόδας, ιδρύοντας το brand Niteline by Della Roufogalli, όπου η Ντέλλα Ρούνικ σχεδίαζε βραδινά κομμάτια. Ύστερα από τον θάνατό του, το 1993, η καριέρα της ως εικαστικός (που ξεκίνησε από τη ζωγραφική) έμεινε πίσω, καθώς ανέλαβε τη θέση της CEO της εταιρίας του. Σε αυτά τα χρόνια, ολοκλήρωσε τη σειρά πινάκων “The Hermafrodites”.
Το 2004 επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου ξεκίνησε να αποδίδει πολλές από τις θεματικές που την ενέπνευσαν ως ζωγράφο σε εντυπωσιακά γλυπτά. Οι κεφαλές των γλυπτών είναι από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία στα έργα της. Σουρεαλιστικές και επιβλητικές οι μορφές της είναι εμπνευσμένες και από ιστορικά ονόματα της ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας.
Πριν την πορεία της ως εικαστικός
Πριν από την καριέρα της στο καλλιτεχνικό κόσμο, και κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων γάμων της, η Ντέλλα Ρούνικ, τελειώνει τις σπουδές της στη γαλλική φιλολογία στην Faculté des lettres et sciences humaines στην Τουλούζη και το 1969 καταφτάνει στη Γιοχάνεσμπουργκ, όπου ξεκινά να εργάζεται ως μοντέλο -καριέρα που ακολουθεί και στη Νέα Υόρκη, συνεργαζόμενη με το διάσημο πρακτορείο Wilhelmina Agency.
Παράλληλα, νιώθει την ανάγκη να εκφράσει τη δημιουργικότητά της και στο χαρτί, ξεκινώντας να γράφει ποιήματα. Μάλιστα, η ίδια έχει υπάρξει και στιχουργός, υπογράφοντας αρκετά γνωστά τραγούδια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το «Ποιος να συγκριθεί μαζί σου;» -που ερμήνευσε ο Γιάννης Πάριος. Το ταλέντο της στο γράψιμο φάνηκε από τις δύο συγγραφικές της απόπειρες, μυθιστόρημα το «Ωραίος σαν ψέμα» και την αυτοβιογραφία της «Να γιατί...».