To νέο στοίχημα της Louis Vuitton -Επενδύει σε ακίνητα και δίνει νέα πνοή σε παλαιές γειτονιές και εμπορικά κέντρα
Μια νέα τάση φαίνεται πως διαμορφώνεται στο χώρο των πολυτελών brands – Η δημιουργία ολόκληρων οικιστικών μονάδων με καταστήματα, γραφεία και εμπορικά κέντρα.
Η Louis Vuitton Moët Hennessy, η μάρκα που βρίσκεται πίσω από μερικά από τα πιο γνωστά ονόματα στον χώρο της μόδας, των κρασιών και των αλκοολούχων ποτών, αναδιαμορφώνει παλαιότερες γειτονιές σε όλο τον κόσμο σε πολυτελείς πλατείες και εμπορικά κέντρα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Wall Street Journal, η μητρική εταιρεία εμπορικών σημάτων όπως η Louis Vuitton, η Dior και η Fendi, καθώς και η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων L Catterton, ποντάρει δισεκατομμύρια στο in-person shopping, αγοράζοντας παλιά εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία και αποθήκες και μετατρέποντάς τα σε κέντρα μικτής χρήσης με επίκεντρο τα εμπορικά τους σήματα.
Ανησυχίες από ιστορικούς
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μεγάλο μέρος της στρατηγικής περιλαμβάνει την αγορά ακινήτων σε μερικές φορές ιστορικές γειτονιές - όπως η γειτονιά Pont Neuf στο Παρίσι, η οποία έστειλε αγωγές στην LVMH από ιστορικούς που ανησυχούσαν για την ακεραιότητα του πολυκαταστήματος La Samaritaine 150 ετών - και τη μετατροπή τους σε εύπορες γειτονιές, συνεργαζόμενοι με αρχιτέκτονες παγκόσμιας κλάσης όπως ο Frank Gehry για την κατασκευή εμπορικών κέντρων.
Τι απαντά ο επικεφαλής του LVMH Fashion Group
Ο Michael Burke, επικεφαλής του LVMH Fashion Group, δήλωσε στην εφημερίδα: «Δημιουργούμε μια πόλη». «Παίρνουμε κάτι που δεν υπάρχει και όταν τελειώσουμε έχουμε δημιουργήσει ένα κέντρο πόλης με τις οικιστικές, λιανικές και πολιτιστικές πτυχές του», δήλωσε ο Burke στο δημοσίευμα. «Τα περισσότερα από τα brand μας ήταν brand που είχαν περάσει δύσκολες στιγμές. Ακριβώς όπως αυτό το ακίνητο, το αγοράσαμε επειδή ήταν εγκαταλελειμμένο. Σε ερείπια».
Τα «εγκαταλελειμμένα» ακίνητα περιλαμβάνουν περιοχές όπως το Design District του Μαϊάμι, όπου η εταιρεία μετέτρεψε 30 στρέμματα αποθηκών και εγκαταλελειμμένων κτιρίων γραφείων σε έναν πολυτελή χώρο με μουσεία, γραφεία και - φυσικά - ένα κέντρο λιανικής πώλησης. Σε διάστημα 14 ετών, η LVMH και ένας τοπικός εργολάβος ανέλαβαν τετράγωνα της περιοχής των αποθηκών. Τώρα, τα ζητούμενα ενοίκια για χώρους λιανικής στην περιοχή έχουν αυξηθεί κατά 200% από το 2019, ανέφερε η Miami Design District σε ανάρτηση στο blog της, επικαλούμενη την εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων JLL.
Ο Burke δήλωσε στην Wall Street Journal ότι η εισαγωγή της εταιρείας στον κόσμο των ακινήτων έγινε το 2010, όταν έπεισε τον διευθύνοντα σύμβουλο Μπερνάρ Αρνό να αναζωογονήσει την περιοχή των αποθηκών στο Μαϊάμι. Η εταιρεία διαθέτει πλέον πολλές τοποθεσίες σε άλλες πόλεις διεθνώς, όπως το Παρίσι και το Μόντρεαλ. Σύμφωνα με την Journal, η εταιρεία δαπάνησε πέρυσι 2,1 δισ. δολάρια για την απόκτηση ακινήτων στο Παρίσι ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων.
Παγκόσμιο ενδιαφέρον για αγορά ακινήτων και από άλλα brands
Η πολυτελής μάρκα είναι μεταξύ πολλών που ξοδεύουν δισεκατομμύρια για πολυτελή καταστήματα και εμπειρίες. Η Kering, η εταιρεία πίσω από τις Gucci και Saint Laurent, δαπάνησε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για ένα κτίριο στη Via Montenapoleone του Μιλάνου.
Η Chanel και η LVMH ενδιαφέρονται επίσης για την αγορά ακινήτων στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης και στα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι, ανέφερε η Journal.
Ωστόσο, οι μεγάλης κλίμακας αγορές δεν είναι χωρίς αντιπαραθέσεις.
Στο Παρίσι, όπως ανέφεραν προηγουμένως οι New York Times, οι κολοσσοί της πολυτέλειας που αγοράζουν ακίνητα στη συνοικία Marais του Παρισιού συμβάλλουν στον εκτοπισμό επιχειρήσεων μεταναστών χαμηλού εισοδήματος.
«Αυτή ήταν κάποτε μια πραγματική γειτονιά, με οικογένειες και παιδί», δήλωσε στους Times για τη συνοικία Marais ο Amar Sitayeb, ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ. «Τώρα, όλα αυτά έχουν εξαφανιστεί».
Η εφημερίδα ανέφερε επίσης ότι οι κάτοικοι του Μόντρεαλ, όπου η εταιρεία έχει επενδύσει 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε ένα εμπορικό κέντρο πολυτελείας μικτής χρήσης με την ονομασία Royalmount, ανησυχούν για την επίδραση της ανάπτυξης στο ήδη καθιερωμένο κέντρο της πόλης. Το Royalmount αντικαθιστά μια ιστορική βιομηχανική περιοχή.
Η Global News Canada ανέφερε το 2019 ότι το έργο εκτιμάται ότι θα αυξήσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κατά 20.000 έως 70.000 αυτοκίνητα ημερησίως. Η εταιρεία απάντησε με την κατασκευή μιας πεζογέφυρας που συνδέει το εμπορικό κέντρο με το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών του Μόντρεαλ.
«Χωρίς κατάλληλο σχεδιασμό και χωρίς εναλλακτικές λύσεις μεταφοράς που έχουν ενσωματωθεί και εφαρμοστεί, είναι σχεδόν σαν συνταγή για χάος», δήλωσε τότε ο δήμαρχος του δήμου Saint-Laurent Borough Alan DeSousa στην Global News.