Η Barbie γίνεται 65 ετών -Πώς η εμβληματική κούκλα εξασφάλισε τη θέση της στην ιστορία της μόδας
Μερικά μόνο χαρακτηριστικά χρειάζονται για μια κλασική κούκλα Barbie: αυτοπεποίθηση, γενναιότητα, θρυλικό στάτους και άψογο στυλ.
Όταν η εφευρέτης Ruth Handler παρουσίασε για πρώτη φορά την πλαστική κούκλα στον κόσμο στην Έκθεση Παιχνιδιών στις 9 Μαρτίου του 1959 στη Νέα Υόρκη, η Barbie - της οποίας το πλήρες όνομα ήταν Barbara Millicent Roberts, που πήρε το όνομά της από την κόρη της Handler, καταγόταν από το (φανταστικό) Willows του Ουισκόνσιν – φορούσε το εμβληματικό πλέον ασπρόμαυρο ριγέ σεβρόν μαγιό της και κρατούσε ένα ζευγάρι λευκά ρετρό γυαλιά ηλίου στο χέρι.
«Η Barbie αντιπροσώπευε πάντα το γεγονός ότι μια γυναίκα έχει επιλογές»
Η Χάντλερ, η οποία άφησε την τελευταία της πνοή το 2002 σε ηλικία 85 ετών, έκανε πράξη την επαναστατική σκέψη που είχε για τις κούκλες. Ήθελε να αλλάξει τον τρόπο που τα παιδιά έπαιζαν μαζί τους. «Όλη μου η φιλοσοφία της Barbie ήταν ότι μέσα από την κούκλα, το κοριτσάκι θα μπορούσε να γίνει ό,τι ήθελε», είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή της για την επαναστατική εφεύρεση που θα άλλαζε μία ολόκληρη γενιά. «Η Barbie αντιπροσώπευε πάντα το γεγονός ότι μια γυναίκα έχει επιλογές».
Η Barbie γίνεται 65: Πώς η εμβληματική κούκλα εξασφάλισε τη θέση της στην ιστορία της μόδας
Φέτος η Barbie έγινε 65 ετών και η συλλογή Barbie 65th Anniversary κάνει μία αναδρομή στις πιο δημοφιλείς καριέρες της κούκλας αλλά και εμφανίσεις της. Με το πέρασμα των χρόνων η Barbie εξελίχθηκε με τον τρόπο που απαιτούσε η μόδα κάθε εποχής.
Τρεις από τις πιο δημοφιλείς σταδιοδρομίες της διάσημης κούκλας από όταν δημιουργήθηκε είναι: η Barbie κτηνίατρος, ποπ σταρ και αστροναύτης, ενώ πολλά ρούχα της είναι εμπνευσμένα από γυναίκες πρωτοπόρους σε διάφορες βιομηχανίες.
«Αυτό φαίνεται μέσα από την εντυπωσιακή ντουλάπα και την σταδιοδρομία της Barbie με 250+ καριέρες. Η Barbie δεν φοβάται ποτέ να δοκιμάσει νέα πράγματα και εμπνέει τους θαυμαστές της να αξιοποιήσουν τις απεριόριστες δυνατότητές τους», δήλωσε η Kim Culmone, ανώτερη αντιπρόεδρος και επικεφαλής σχεδιασμού για κούκλες στη Mattel.
«Το στυλ της Barbie αφορά την αυτοέκφραση, τη φιλοδοξία και τη ζωή. Το Power dressing εμπνέει αυτοπεποίθηση και σας δίνει τη δυνατότητα να είστε ο εαυτός σας. Δεσμευόμαστε να χρησιμοποιούμε την Barbie για να μοιραστούμε μία πολυδιάστατη άποψη της ομορφιάς. Είμαστε περήφανοι για το ταξίδι μας με την Barbie που αντικατοπτρίζει τον κόσμο που βλέπουν τα παιδιά γύρω τους και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέσω της καριέρας, της μόδας, των μαλλιών, του στιλ κ.α. Η Barbie έχει παίξει ρόλο στην καλλιέργεια του προσωπικού στυλ και της έκφρασης από γενιά σε γενιά. Αμέτρητοι σχεδιαστές έχουν χρησιμοποιήσει την Barbie ως μούσα και ομοίως, η Barbie εμπνέεται από την ποπ κουλτούρα και τη μόδα», πρόσθεσε.
«Το στυλ της είναι μοναδικό καθώς όχι μόνο ακολουθεί τις τάσεις, αλλά τις ορίζει. Ένα πράγμα παραμένει το ίδιο όμως – είναι πάντα πηγή έμπνευσης και δημιουργικότητας. Εξελίσσεται με την εποχή, χωρίς ποτέ να αφήνει το στυλ της να μείνει στάσιμο. Η γκαρνταρόμπα της είναι απεριόριστη. Όλα σε μια μέρα, η Barbie μπορεί να φορέσει ένα λαμπερό φόρεμα το πρωί, ένα κοστούμι για το βράδυ, στολή αστροναύτη στη δουλειά και, στη συνέχεια να φορέσει ρούχα street style για δείπνο. Η Barbie είναι στα καλύτερά της όταν η εμφάνισή της αντικατοπτρίζει αυτό που συμβαίνει τώρα στη μόδα», είπε η ίδια.
Όταν κυκλοφόρησε η ταινία Barbie της Greta Gerwig – με πρωταγωνίστρια την Αυστραλή ηθοποιό και παραγωγό Margot Robbie , τον Καναδό ηθοποιό Ryan Gosling, τους Αμερικανούς αστέρες Issa Rae και America Ferrera, υπήρξε μια απότομη άνοδος στην τάση «Barbiecore».
Την τάση, η οποία περικλείει τη ροζ αισθητική και τον ειδυλλιακό τρόπο ζωής της Barbie, ακολούθησαν αρκετές διάσημες όπως η Florence Pugh, η Lizzo και η Vanessa Hudgens. Μάλιστα άφησε το στίγμα της στις πασαρέλες της μόδας, όπως στην Φθινοπωρινή/χειμερινή επίδειξη Valentino 2023 σε συνεργασία με το Pantone Color Institute.
«Μου άρεσε να βλέπω τους φαν να κλίνουν προς την τάση Barbiecore», δήλωσε η Culmone. «Βλέπουμε τον κόσμο να ανακτά την υπερ-θηλυκότητα και η Barbie είναι εδώ για αυτό. Πάντα έλεγα ότι το ροζ δεν είναι παθητικό χρώμα, αντίθετα είναι ένα δυνατό χρώμα».
«Το ροζ ήταν πάντα το αγαπημένο χρώμα της Barbie – έχει ακόμη και τη δική της χαρακτηριστική απόχρωση 'Pantone «Barbie Pink» (PMS 219)'. Στη δεκαετία του 1970, η ομάδα άρχισε στρατηγικά να χρησιμοποιεί εμφανώς το ροζ χρώμα στις συσκευασίες. Αυτή η δημιουργική αλλαγή συνέβαλε στη συσχέτιση του χρώματος με το εμπορικό σήμα. Για τη Barbie, το ροζ σημαίνει απεριόριστες δυνατότητες, αποτελεί σύμβολο ενδυνάμωσης».
Η ίδια αποκάλυψε πως στις 19 Μαρτίου θα εκδοθεί το βιβλίο «Barbie: The World Tour» για να τιμήσει τον σταρ του κινηματογράφου Robbie και τον στυλίστα Andrew Mukamal.
«Η Barbie εμφανίστηκε στη σκηνή της μόδας πριν από 65 χρόνια. Από τότε, έχει εξασφαλίσει τη θέση της στην ιστορία με την απίστευτη γκαρνταρόμπα της, το εκπληκτικό βιογραφικό της και έχει φορέσει ρούχα των πιο διάσημων σχεδιαστών του κόσμου – εμπνέοντας εκατομμύρια ως την πρώτη μούσα της μόδας και ως ένα ισχυρό γυναικείο πρότυπο».