Οι αληθινές ιστορίες πίσω από τις εμβληματικές φωτογραφίες της Νταϊάνα, σύμφωνα με τον άνθρωπο που τις τράβηξε
Μερικές από τις πιο αξέχαστες φωτογραφίες της πριγκίπισσας Νταϊάνα, όπως το «revenge dress» της που έσπασε το βασιλικό πρωτόκολλο και η χειραψία της με έναν ασθενή με AIDS που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος αντιμετώπιζε όσους είχαν την ασθένεια, παρουσιάζονται σε μια νέα έκθεση στο Λονδίνο.
Η έκθεση, η οποία πραγματοποιείται στο Dockside Vaults ακριβώς βόρεια της γέφυρας Tower Bridge του Λονδίνου και διαρκεί έως τις 2 Σεπτεμβρίου, περιγράφει τη ζωή της Νταϊάνα ως ανθρωπίστρια, μητέρα και fashion icon.
Εμφανίζει μια προσεκτικά επιμελημένη επιλογή από έργα του διάσημου βασιλικού φωτογράφου Ανουάρ Χουσείν, 85 ετών, ο οποίος άρχισε να φωτογραφίζει την Νταϊάνα όταν ήταν 19 ετών.
«Στην αρχή, κάποιοι μου είπαν «δεν μπορείς να κάνεις φωτογραφίσεις βασιλικών προσώπων»», είπε ο Anwar στο CNN πριν από την έναρξη της έκθεσης. «Είπα, γιατί όχι; Θέλω μια αλλαγή». Έκανα φωτογραφίσεις ροκ εν ρολ - του Μπομπ Μάρλεϊ, του Έλτον Τζον, του Μπιτλς και μετά βαρέθηκα τη σόου μπίζνες».
Σύμφωνα με το CNN, οι δύο γιοί του, ο 45χρονος Σαμίρ και ο 43χρονος Ζακ ακολούθησαν τα βήματα του πατέρα τους και διάλεξαν την καριέρα του φωτογράφου των royals, με τις φωτογραφίες τους να γίνονται viral.
«Η Νταϊάνα άλλαξε τόσο πολύ το στιλ και γενικά πράγματα που τώρα φαίνονται φυσιολογικά, όπως τα ενδύματα που φορούν η Κέιτ Μίντλετον και η Μέγκαν Μαρκλ. Ήταν πραγματικά η Νταϊάνα που τα άλλαξε όλα αυτά», είπε ο Σαμίρ, κοιτώντας την φωτογραφία της Νταιάνα με το «revenge dress», που τραβήχτηκε σε πάρτι του Vanity Fair την ίδια μέρα που ο Κάρολος παραδέχτηκε δημοσίως ότι την απατούσε.
Για τον Anwar, μια ακόμη φωτογραφία που ξεχωρίζει είναι όταν η ίδια αγκαλιάζει έναν νεαρό καρκινοπαθή σε νοσοκομείο στη Λαχόρη του Πακιστάν το 1996. «Αυτή η φωτογραφία ήταν η αγαπημένη της Νταϊάνα», αποκάλυψε ο ίδιος.
«Το αγόρι ήταν τυφλό. Μύριζε όλα αυτά τα χημικά που χρησιμοποιούσαν, αλλά δεν την ένοιαζε και τον αγκάλιασε», είπε ο Anwar. «Αργότερα, πέθανε και ήταν πολύ λυπημένη για αυτό. Εκεί έδειξε την ανθρωπιστική της πλευρά».
Με τα χρόνια, ο Anwar και οι γιοι του έχουν τραβήξει εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες της βασιλικής οικογένειας.
«Δεν θέλαμε η έκθεση να είναι αμφιλεγόμενη. Θέλαμε να είναι μια γιορτή της ζωής της Νταϊάνα και της κληρονομιάς της», δήλωσε. «Είχαμε το ''The Crown'', είχαμε ταινίες για την Νταϊάνα, οπότε είναι σαν να υπάρχει μια ολόκληρη νέα γενιά που το αναβιώνει».
Και για τον Σαμίρ και τον Ζακ, η επιρροή του πατέρα τους είχε επίσης βαθιά επίδραση στη ζωή τους, κάτι που απεικονίζεται από δύο σχεδόν πανομοιότυπες, αλλά παράξενα διαφορετικές φωτογραφίες που εκτίθενται σε ένα άλλο μέρος της έκθεσης.
Στην πρώτη φωτογραφία, που τραβήχτηκε το 1992, η Νταϊάνα φαίνεται να κάθεται μόνη της μπροστά από το Ταζ Μαχάλ της Ινδίας. Έχει επιλέξει ένα κόκκινο κοστούμι, λευκό πουκάμισο και μωβ φούστα. Ένα σύνολο σχεδιασμένο από την Catherine Walker. Είναι ντυμένη με ποπ χρώματα μπροστά από το λευκό ιβουάρ σκηνικό του μαυσωλείου, ενώ παράλληλα ποζάρει εντελώς μόνη μπροστά από το μνημείο της αγάπης.
«Ο Ανουάρ ενημερώθηκε την ημέρα της επίσκεψης στο Ταζ Μαχάλ ότι ο Τσαρλς είχε άλλες υποχρεώσεις, οπότε η Νταϊάνα έφυγε χωρίς αυτόν», λέει ο Ζακ αναπολώντας τις αναμνήσεις του πατέρα του. «Κατέληξε να ποζάρει μόνη της μπροστά του, μπροστά σε αυτό το μνημείο της αγάπης και λίγο αργότερα, το βασιλικό ζεύγος ανακοίνωσε τον χωρισμό του».
Περίπου 24 χρόνια αργότερα, ο Ζακ επέστρεψε στο ίδιο σημείο για να φωτογραφίσει τον πρίγκιπα Γουίλιαμ και τη σύζυγό του, Κέιτ. «Υπήρχαν πολλές εικασίες. Θα ξαναδημιουργούσαν την εικόνα της Νταϊάνα εκεί;» είπε ο Ζακ. «Έφτασαν και κάθισαν στον πάγκο, αλλά αυτή τη φορά είναι δύο άνθρωποι που είναι πολύ ερωτευμένοι».
Από πολλές απόψεις, η έκθεση είναι ένα γράμμα αγάπης σε δύο οικογένειες: των Χουσεΐν πίσω από τον φακό, και πολλές γενιές βασιλιάδων μπροστά από τον φακό. «Ο πατέρας μας δεν έχει ξανακάνει κάτι τέτοιο», είπε ο Σαμίρ. «Συνεχίζει τώρα, είναι λίγο μεγαλύτερος και νομίζω ότι ήθελε πολύ να κάνει μια έκθεση για να γιορτάσει εκείνη ως άνθρωπο».
Σε δήλωσή του, ο Anwar είπε: «Είμαι χαρούμενος που οι εικόνες που καταγράφηκαν, καθώς και αυτές των γιων μου, επιστρέφουν σπίτι, στο Λονδίνο, για να αναγνωρίσουν και να μνημονεύσουν μια τόσο αξιόλογη γυναίκα και τους γιους της».
Τα εισιτήρια για την έκθεση, ξεκινούν από 17 λίρες και περιλαμβάνουν μια περιήγηση 60 λεπτών.