Ο Μπρους Γουίλις είναι πολύ καλός για να τον ξεχάσουμε
Πώς ο καλύτερος μπάρμαν της Νέας Υόρκης έγινε ο πιο ακριβοπληρωμένος ηθοποιός του Χόλιγουντ.
«Ο Μπρους αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα υγείας και πρόσφατα διαγνώστηκε με αφασία, η οποία επηρεάζει τις γνωστικές του ικανότητες. Ως αποτέλεσμα αυτού και με πολλή προσοχή, απομακρύνεται από την καριέρα, που σήμαινε πολλά για εκείνον».
Με αυτή την ανακοίνωση, η οικογένειά του -η σύζυγός του, Έμα Χέμινγκ, οι κόρες του, αλλά και η Ντέμι Μουρ- ενημέρωσαν το κοινό πως ο «πολύ σκληρός για πεθάνει» Μπρους Γουίλις θα σταματήσει την υποκριτική. Η είδηση σκόρπισε θλίψη, τα Χρύσα βατόμουρα έσπευσαν να αποσύρουν την υποψηφιότητα του αγαπημένου ηθοποιού ως ένδειξη σεβασμού και οι συνάδελφοί του με τις αναρτήσεις τους στα social media εκφράζουν την αγάπη και τον θαυμασμό τους για τον άνθρωπο, που άλλαξε πολλά στο Χόλιγουντ.
Γιος στρατιωτικού, γεννήθηκε στις 19 Μαρτίου του 1955 στη Δυτική Γερμανίας. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, οι γονείς του, μετακόμισαν στο Carneys Point του Νιου Τζέρσεϊ. Στο Montclair State University, δοκίμασε τις δυνάμεις του στην υποκριτική. Ως παιδί είχε τραυλισμό, όπως έχει αποκαλύψει ο ίδιος, όμως την πρώτη φορά που ανέβηκε στη σκηνή, όλα πέρασαν. Τότε ήξερε πως είχε βρει τον δρόμο του.
Μετά το δεύτερο έτος των σπουδών του, αποφάσισε να εγκαταλείψει το κολέγιο. Έτσι θα βρεθεί στη Νέα Υόρκη, όπου περνάει από οντισιόν, περιμένοντας τη μεγάλη ευκαιρία, ενώ παράλληλα δουλεύει ως μπάρμαν στο Chelsea Central στο Upper West Side. Ο φίλος του Τζον Γκούντμαν, με τον οποίο γνωρίζονται από εκείνα τα χρόνια έχει πει: «Ο Μπρους ήταν ο καλύτερος μπάρμαν στη Νέα Υόρκη. Διασκέδαζε ένα ολόκληρο κοινό όλη τη νύχτα. Απλώς συνέχισε την παράσταση. Ήταν καταπληκτικός».
Ώσπου τελικά τη δεκαετία του ’80, έρχεται ο ρόλος του ντετέκτιβ Ντέιβιντ Άντισον στο «Αυτός αυτή και τα μυστήρια». Μαζί με την Σίμπιλ Σέπερντ δημιουργούν ένα από τα χαριτωμένα και απρόβλεπτα ερωτικά ζευγάρια όλων των εποχών, αφού με τους ομηρικούς καβγάδες τους ανεβάζουν στα ύψη την αδρεναλίνη και καθηλώνουν το κοινό στις τηλεοράσεις για τέσσερα χρόνια.
Οπότε, όταν έρχεται η πρόταση γα το «Πολύ σκληρός για να πεθάνει», ο τηλεοπτικός Γουίλις καταφέρνει να χτυπήσει μια απίστευτη αμοιβή: πέντε εκατομμύρια ήταν ο μισθός του, την ώρα που άλλοι διάσημοι σταρ, όπως ο Τομ Κρουζ, έπαιρναν μόλις τρία. Και κάπως έτσι ο Μπρους ανέβασε το κασέ, όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά και για τους υπόλοιπους συναδέρφους του, που ακολουθώντας το παράδειγμά του, πίεσαν τους παραγωγούς για μεγαλύτερες αποδοχές.
«Ήταν ένα τεράστιο χρηματικό ποσό εκείνη την εποχή», είχε πει ο ίδιος σε συνέντευξή του στο «Entertainment Weekly» το 2007. «Και ήμουν ηθοποιός της τηλεόρασης! Την επόμενη μέρα που υπέγραψα τη συμφωνία, ο μισθός κάθε ηθοποιού στο Χόλιγουντ ανέβηκε στα 5 εκατομμύρια δολάρια».
Σε αυτή την ταινία, ο Γουίλις κάνει πάλι τη διαφορά: αν και παίζει έναν τυπικό action hero, εκείνος του δίνει μια ανθρώπινη διάσταση. Ο Τζον Μακλέιν λοιπόν είναι ψιλορεμάλι, δεν έχει υπερφυσικές ικανότητες, δεν δίνει μόνο ξύλο αλλά συχνά τρώει, και κυρίως έχει χιούμορ. Κι αν όλα αυτά σήμερα μοιάζουν συνηθισμένα, στο μακρινό 1988 δεν ήταν καθόλου. Με τέσσερις υποψηφιότητες στα Όσκαρ, η ταινία εκτίναξε το box office και ο Μπρους Γουίλις πλέον χρίζεται μεγάλος πρωταγωνιστής, αλλά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων χάνει ένα μέρος της ακοής του.
Στη συνέχεια, ακολουθούν μια σειρά από αποτυχίες, που κανονικά θα έπρεπε να βάλουν τέλος στην καριέρα του -αυτό τουλάχιστον υποστήριζαν οι κακές γλώσσες τότε. Εκείνος όμως, αντισυμβατικός και απρόβλεπτος, δεν το βάζει κάτω, απλώς αλλάζει γραμμή πλεύσης. Από το «Pulp Fiction» του Ταραντίνο, στους «Δώδεκα πίθηκους» του Τερι Γκίλιαμ και το «Αρμαγεδδών», και από το «Sin city» στην αριστουργηματική «Έκτη αίσθηση» του Σιάμαλαν, ή το «Ο έρωτας του φεγγαριού» του Γουές Aντερσον, ο Γουίλις πάντα έσπαγε τις διαχωριστικές γραμμές, δοκιμάστηκε στα είδη και έπαιξε σχεδόν τα πάντα, με κουλ στιλ και βαθιά φωνή.
Το 1996 μάλιστα δάνεισε τη φωνή του στο «Bruno the Kid», μια σειρά κινουμένων σχεδίων για έναν εντεκάχρονο κατάσκοπο ονόματι Bruno, που πείθει τους υπευθύνους του ότι είναι πραγματικά ενήλικας. «Bruno» άλλωστε είναι το παρατσούκλι του για το μουσικό του alter ego. Πολλοί δεν γνωρίζουν πως η άλλη μεγάλη του αγάπη είναι η μουσική και μάλιστα το 1987 ηχογράφησε ένα άλμπουμ με τίτλο «The Return of Bruno». Η διασκευή του στο «Respect Yourself» που περιλάμβανε, έφτασε στο νούμερο πέντε στο Billboard Hot 100!
Γενικώς, έχει τη φήμη καλού συνεργάτη, όμως μια φορά τα πράγματα πήραν πολύ άσχημη τροπή. Ήταν στην ταινία «Broadway Brawler», μια ρομαντική κομεντί για έναν παίχτη του χόκεϊ, που δεν έμελλε να ολοκληρωθεί ποτέ, αφού ο Γουίλις είχε δημιουργικές διαφωνίες τόσο με τον σκηνοθέτη Λι Γκραντ, όσο και με τον παραγωγό Γουίλιαμ Φρέικερ, αλλά και τη σχεδιάστρια κοστουμιών Κάρολ Όντιτζ. Η Disney τελικά ανέλαβε το κόστος της παραγωγής, υπό τον όρο να πρωταγωνιστήσει ο Γουίλις σε δυο ταινίες της: η μία ήταν η «Έκτη αίσθηση», οπότε τελικά σε καλό του βγήκε η διαμάχη.
Στον Γουίλις αρέσουν πάντα οι πλάκες και τα στοιχήματα. Ένα από αυτά που έβαλε με τον Μάθιου Πέρι το έχασε και έτσι «αναγκάστηκε» να παίξει στα «Φιλαράκια» δωρεάν. Τελικά πληρώθηκε, αλλά εκείνος χάρισε την αμοιβή του σε πέντε ιδρύματα: το Αμερικανικό Ίδρυμα για την Έρευνα για το AIDS, το AIDS Project Los Angeles, το Elizabeth Glaser Pediatric AIDS Foundation, το Rape Treatment Center και το UCLA Unicamp για παιδιά με ιδιαιτερότητες.
Στην προσωπική του ζωή, παντρεύτηκε δυο φορές: την πρώτη με την Ντέμι Μουρ, με την οποία απέκτησε τρεις κόρες, τη δεύτερη με την Έμα Χέμινγκ. Με τη Χεμινγκ έφεραν στον κόσμο δυο κορίτσια και είναι ακόμα μαζί. Ο ρόλος του πατέρα φαίνεται να είναι από τους αγαπημένους και οι κόρες του είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα της ζωής του, όπως έχει ο ίδιος εξομολογηθεί, συμπληρώνοντας ότι θα μπορούσε να κάθεται να μιλάει μαζί τους για ώρες.
Με τη Μουρ, γνωρίστηκαν στην πρεμιέρα της κωμωδίας δράσης «Stakeout» στην οποία πρωταγωνιστούσε ο τότε αρραβωνιαστικός της Eμίλιο Εστεβέζ. Σύντομα όμως χώρισαν και έτσι άρχισαν τα ραντεβού με τον Γουίλις. Σε τρεις μήνες ήρθε η πρόταση γάμου και πλέον έγιναν και επίσημα ζευγάρι. Μπορεί η σχέση τους να τελείωσε το 2000, οι δυο τους όμως παρέμειναν οικογένεια- μέχρι που πέρασαν μαζί και την καραντίνα. Όταν η Μουρ άρχισε να βγαίνει με τον τρίτο της σύζυγο Άστον Κούτσερ, ο Γουίλις είχε τις αντιρρήσεις του, αλλά τελικά όχι μόνο πήγε στον γάμο τους, αλλά έγινε και κολλητός με τον γαμπρό. Από όταν μάλιστα ξαναπαντρεύτηκε, τα δυο ζευγάρια κάνουν στενή παρέα.
Η στάση τους έχει προσκαλέσει συχνά σχόλια, όμως την καλύτερη απάντηση σε όλα αυτά την έχουν δώσει οι κόρες τους, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη τους στους γονείς τους, που λειτουργούν σαν οικογένεια πάντα, βάζοντας πάνω από όλα το δικό τους καλό. Σήμερα, η Μουρ μαζί την Χέμινγκ στέκονται στο πλευρό του και τον βοηθούν στην πιο δύσκολη περίοδο της ζωής του.