Μπιορν Αντέρσεν: Το ομορφότερο αγόρι στον κόσμο και η τραγική ιστορία του
Ο Μπιορν Αντρέσεν ήταν το εντυπωσιακά όμορφο αγόρι που έπαιζε στην ταινία «Θάνατος στη Βενετία».
Ο φημισμένος σκηνοθέτης Λουκίνο Βισκόντι γυρνούσε την Ευρώπη το 1970 για να βρει το πιο όμορφο αγορίστικο πρόσωπο στον κόσμο, για να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επερχόμενη -τότε- ταινία του «Θάνατος στη Βενετία».
Ο Μπιορν Αντρέσεν ήταν μόλις 15 ετών όταν πήρε τον ρόλο του Τάτζιο και έγινε συνώνυμο της απόλυτης ομορφιάς και του πόθου, πολύ πριν την ενηλικίωσή του.
Η υπόθεση της ταινίας, η οποία θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ταινίες του κλασικού ιταλικού κινηματογράφου, αφορούσε τον έρωτα ενός ώριμου Βρετανού συνθέτη, του Ντερκ Μπόγκαρντ για έναν πανέμορφο νεαρό, τον Πολωνό «Τάτζιο».
Ο Σουηδός Μπιορν Αντρέσεν ήταν τόσο όμορφος στην εφηβεία του που με το που βγήκε η ταινία το 1971 έγινε αμέσως παγκόσμιος σταρ και σύμβολο της νεανικής ομορφιάς.
Τον συνέκριναν με τον Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου και ο Λουκίνο Βισκόντι τον αποκάλεσε «το πιο όμορφο αγόρι του κόσμου».
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:
Ωστόσο, πενήντα χρόνια αργότερα, ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Μπιορν Αντρέσεν αποκαλύπτει ότι εξακολουθεί να τον στοιχειώνει η εκμετάλλευση που υπέστη για μεγάλο διάστημα μετά το τέλος γυρισμάτων.
Η φήμη που απέκτησε ως το πιο όμορφο αγόρι στον κόσμο μετατράπηκε σε «ζωντανό εφιάλτη» που τον σημάδεψε για την υπόλοιπη ζωή του. Σήμερα, σε ηλικία 66 ετών ζει στη Στοκχόλμη και δεν θυμίζει σε τίποτα με το όμορφο αγόρι που γνώρισε μεγάλες δόξες την εποχή του '70.
Ο Μπιορν Αντρέσεν έχει μακριά λευκά μαλλιά, λευκή γενειάδα. Οταν τον ρωτάει ο δημοσιογράφος του Guardian τι θα έλεγε στον Βισκόντι αν ήταν μπροστά του αυτή τη στιγμή, εκείνος απαντά με ένα «Fuck off».
Ο Αντρέσεν θα ήταν πολύ πιο ευτυχισμένος εάν δεν είχε συναντήσει ποτέ τον Βισκόντι, τον οποίο περιγράφει ως «πολιτιστικό αρπακτικό» που εκμεταλλεύτηκε με κυνικό τρόπο τη νεανικότητα και την εμφάνισή του.
Ο Μπιορν Αντρέσεν παντρεύτηκε μία φορά, την ποιήτρια Σουζάνα Ρόμαν με την οποία απέκτησαν δύο παιδιά. Δυστυχώς όμως ο εννιά μηνών γιος τους πέθανε ξαφνικά στον ύπνο του. Η σύζυγός του αποφάσισε να τον εγκαταλείψει παίρνοντας μαζί της την κόρη τους και ο Αντρέσεν έμεινε να κατηγορεί τον εαυτό του για τον θάνατο του παιδιού. Μοναδική διέξοδος ήταν το αλκοόλ, ενώ επιχείρησε αρκετές φορές να βάλει τέλος στη ζωή του.
«Η διάγνωσή τους ήταν πως επρόκειτο για το σύνδρομο του αιφνίδιου θανάτου, αλλά η διάγνωσή μου είναι η έλλειψη αγάπης», λέει ο ίδιος για τον θάνατο του μωρού. Η οικογένεια κατέρρευσε. «Έπεσα στην κατάθλιψη, στο αλκοόλ, την αυτοκαταστροφή, με όλους τους τρόπους που μπορεί να φανταστεί κανείς».
Σήμερα ζει μόνος του, έχει εθισμό στο αλκοόλ και η σχέση με την κόρη του καταρρέει. Οπως δηλώνει, ο «Θάνατος στη Βενετία» κατέστρεψε τη ζωή του. «Όλα όσα κάνω σχετίζονται με αυτήν την ταινία. Εξακολουθούμε να μιλάμε γι' αυτήν, 50 χρόνια αργότερα» σημειώνει ο ίδιος στον Guardian.
Η μητέρα του αυτοκτόνησε όταν αυτός ήταν 11 ετών και τον μεγάλωσε η γιαγιά του, η οποία είχε μια εμμονή με τη διασημότητα. Εκείνη τον πίεσε να πάει στα δοκιμαστικά της ταινίας «Θάνατος στη Βενετία». Δεν έμαθε ποτέ την ταυτότητα του πατέρα του.
Η πραγματική αγάπη του Αντρέσεν ήταν η μουσική. Ο νεαρός Μπιορν δεν ήθελε ποτέ να ασχοληθεί με την υποκριτική. Αντιθέτως, ήθελε να γίνει πιανίστας. Προς μεγάλη του απογοήτευση έγινε σύμβολο του σεξ.
Το 1976, πήγε στο Παρίσι για μία ταινία. Τελικά έμεινε έναν χρόνο εκεί, παρά το γεγονός ότι ήταν άφραγκος. Μια σειρά από πλούσιους άνδρες πλήρωναν τα πάντα, τον βομβάρδιζαν με ακριβά γεύματα και δώρα, παρέχοντάς του ένα διαμέρισμα και δίνοντάς του κάθε εβδομάδα 500 φράγκα. Το ντοκιμαντέρ δεν κάνει καμία αναφορά στο εάν υπέκυψε ποτέ στα αιτήματα κάποιου άνδρα.