Μια μητέρα σχεδίασε μια τσάντα που τα χωράει όλα και ξεπουλάει -Αυτή είναι η ιστορία της
Μια επιχειρηματίας ξεκίνησε χωρίς καθόλου εμπειρία για να φτιάξει μια τσάντα που θα κάλυπτε τις ανάγκες της και που δεν υπήρχε στην αγορά. Έκτοτε, έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 3 εκατομμύρια τσάντες και μοιράζεται τώρα το «ταξίδι» της.
Αν και το brand έχει πουλήσει 3 εκατομμύρια τσάντες μέχρι σήμερα και είναι σε καλό δρόμο για να φτάσει τα 100 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα φέτος, όλα ξεκίνησαν ως όνειρο για την ιδρύτρια Kim Vaccarella, ενώ βρισκόταν σε οικογενειακές διακοπές στην παραλία του Jersey Shore το 2008.
Πώς της ήρθε η ιδέα για τη δημιουργία της τσάντας Bogg
«Ένα ταξίδι στην παραλία με δύο μικρά αγόρια μπορεί να είναι χαοτικό, οπότε πάντα έψαχνα τρόπους να κάνω τις εξορμήσεις μας πιο οργανωμένες» δήλωσε η 54χρονη κάτοικος του Νιου Τζέρσεϊ. «Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια όταν ετοιμαζόμασταν για την παραλία ήταν να βρούμε μια τσάντα που να μπορεί να διαχειριστεί το χάος, που να είναι ανθεκτική, αδιάβροχη και αρκετά μεγάλη» πρόσθεσε.
Μόλις η Vaccarella συνειδητοποίησε ότι η τσάντα των ονείρων της δεν κυκλοφορούσε στην αγορά, ήξερε ότι έπρεπε να δημιουργήσει μία μόνη της. Ποιο ήταν όμως το πρόβλημα; Εκείνη την εποχή, η Vaccarella δεν είναι καμία εμπειρία στη δημιουργία ενός προϊόντος, πόσο μάλλον στο λανσάρισμα ενός lifestyle brand και εργαζόταν με πλήρη απασχόληση στον τομέα των εμπορικών ακινήτων ως ελεγκτής, σε συνδυασμό με τις ευθύνες ενός γονέα.
«Η ζωή ήταν πολυάσχολη και είχα κάθε δικαιολογία για να μην ακολουθήσω την ιδέα μου για το Bogg» είπε. «Δεν το άφησα όμως να με αποθαρρύνει και ξεκίνησα από εκεί που μπορούσα: σχεδιάζοντας το όραμά μου για την τσάντα στο σπίτι μου στην παραλία την ίδια ημέρα που είχα την ιδέα, η οποία στη συνέχεια μετατράπηκε στη δημιουργία ενός πρωτοτύπου από μεγάλα φύλλα αφρού μέσα σε λίγες μέρες».
Από αυτό το πρωτότυπο δημιουργήθηκε η Bogg Bag. Μέχρι σήμερα, η Vaccarella παραμένει περήφανη για τον εαυτό της που συνέχισε να κυνηγά μια ιδέα στην οποία πίστευε όταν «ειλικρινά δεν είχε ιδέα» για το ταξίδι που θα ακολουθούσε.
Η υποστήριξη από την τοπική κοινότητα στα πρώτα της βήματα
Εν μέσω της «καταιγιστικής» ζωής της που προσπαθούσε να ξεκινήσει μια επιχείρηση με δύο μικρά παιδιά, η Vaccarella λέει ότι η υποστήριξη από την τοπική της κοινότητα και τα καταστήματά της, καθώς και από αγαπημένα πρόσωπα που πίστευαν σε αυτήν, κράτησε το κίνητρο και το πνεύμα της δυνατό.
«Η Pink Bungalow, η οποία είχε έδρα στο Ridgewood εκείνη την εποχή και έκτοτε έχει κλείσει, ήταν ένα παράδειγμα καταστήματος που πήρε την Bogg υπό τις φτερούγες της και ήταν από τις πρώτες που πούλησε την τσάντα Bogg», είπε για μια πολύτιμη συνεργασία από τις πρώτες ημέρες της εταιρείας. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο ευγνώμων ήμουν για τη συνεργασία τους και πώς οι πωλήσεις τους με τροφοδότησαν να συνεχίσω το όνειρό μου».
Ποιο είναι το μότο της
Η εταιρεία της έχει διανύσει πολύ δρόμο από την εποχή που ήταν απλώς ένα τοπικό αγαπημένο προϊόν. Επί του παρόντος, η Original Bogg Bag είναι διαθέσιμη σε περισσότερα από 40 χρώματα, με περισσότερες αποχρώσεις και μοτίβα να κυκλοφορούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην αγορά. Η Bogg Bag έχει επίσης παρουσιάσει μια σειρά διακοσμητικών αξεσουάρ, που ονομάζονται Bits, και θήκες ποτών, που ονομάζονται Bevys.
Όλα όσα κατασκευάζει η εταιρεία είναι σχεδιασμένο για να ευθυγραμμίζονται με το μότο της Vaccarella: «Να βοηθάς αυτούς που θέλουν να τα μεταφέρουν όλα».
Πέρα από την υποστήριξη της κοινότητας, η Vaccarella ευχαριστεί και τον σύζυγό της, Rosario Vaccarella για την επιτυχία της, καθώς πίστεψε σε αυτήν και το όραμά της από την πρώτη μέρα. «Ως γυναίκα επιχειρηματίας και μητέρα, μπορεί να είναι αποθαρρυντικό να ξεκινήσεις ένα επιχειρηματικό ταξίδι που απαιτεί πολύ κόπο και επιμονή» λέει η ίδια, σημειώνοντας πως είχε το «καλύτερο σύστημα υποστήριξης».
Η Bogg έχει παραμείνει ως οικογενειακή, μικρή επιχείρηση με έδρα το Secaucus του Νιου Τζέρσεϊ.
Η συμβουλή της σε νέους επιχειρηματίες
Από όλη την εμπειρία της και τις νίκες της, η Vaccarella λέει ότι η καλύτερη συμβουλή που θα μπορούσε να δώσει σε άλλους επιχειρηματίες είναι πως «αργά και σταθερά κερδίζεις τον αγώνα».
«Έχω μάθει τόσα πολλά από το αρχικό μας ξεκίνημα το 2008, όπως ότι η απόρριψη είναι μέρος του ταξιδιού των περισσότερων επιχειρηματιών» λέει.
Παράλληλα, η Vaccarella ενθαρρύνει όσους εργάζονται για να υλοποιήσουν μια ιδέα να συνδεθούν με άλλους επιχειρηματίες για καθοδήγηση και προοπτική.
«Τα καλύτερα διδάγματα μπορούν να προέλθουν από εκείνους που έχουν διανύσει την ίδια διαδρομή» είπε, προσθέτοντας πως της αρέσει να είναι αυτό το πρόσωπο με το οποίο μπορούν να συνδεθούν οι επιχειρηματίες, ιδίως οι μητέρες. (Προς τούτο, προτρέπει τους αναγνώστες να συνδεθούν μαζί της στο LinkedIn, αν μόλις ξεκινούν να κυνηγούν τα δικά τους επιχειρηματικά όνειρα).
Πόσο τη βοήθησε το feedback των πελατών
Ένας άλλος παράγοντας που η Vaccarella πιστεύει ότι βοήθησε την Bogg να αναπτυχθεί είναι ότι «επενδύει βαθιά» στο να ακούει τα σχόλια των πελατών και να προσφέρει σε όσους έχουν ανάγκη. Μετά τον τυφώνα Sandy το 2012, η Bogg δώρισε περισσότερες από 1.000 τσάντες κατά τη διάρκεια των προσπαθειών ανακούφισης και τον Μάιο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία έδωσε πακέτα προϊόντων σε τρεις νοσηλευτές μέσω ενός διαγωνισμού με το Nurse.org, για την Εθνική Εβδομάδα Νοσηλευτών.
Οι τσάντες της αποτελούν κατάλληλο εργαλείο για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και σε φυσικές καταστροφές, καθώς είναι αντιμικροβιακές, πλένονται εύκολα και είναι κατασκευασμένες από αδιάβροχο υλικό.
Ωστόσο, δεν ήταν όλα εύκολα στην πορεία για τις τσάντες της. Ως μητέρα που έγινε επιχειρηματίας, η Vaccarella παραδέχεται ότι αντιμετώπισε αρκετά απροσδόκητα εμπόρια και αναποδιές.
«Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η περιορισμένη πρόσβαση σε μέντορες και η απειρία σε προϊόντα πριν από την έναρξη της Bogg ήταν όλα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσω», δήλωσε η ίδια.
Στην πραγματικότητα, ήταν μια ανάσα από το να τα παρατήσει μέχρι που πολλοί από τους παραλήπτες των τσαντών του τυφώνα Sandy απευθύνθηκαν στην εταιρεία, αναρωτώμενοι πού θα μπορούσαν να προμηθευτούν περισσότερα προϊόντα Bogg. «Θυμάμαι κάποιον που μου είπε ότι οι τσάντες ήταν «το μόνο φωτεινό σημείο σε ένα κατά τα άλλα θλιβερό μέρος»», είπε.
Άκουσε πολλά «όχι» στην πορεία
Παρά τα θετικά σχόλια για τις τσάντες της, το να ακούει «όχι» κατά τη διάρκεια του επιχειρηματικού της ταξιδιού είχε επίσης το τίμημά του.
«Τώρα, στην ηλικία των 54 ετών, μπορώ να κοιτάξω πίσω και να σκεφτώ πραγματικά όλα όσα έμαθα στην πορεία και ότι είναι μια ιστορία που πολλές γυναίκες μπορούν ελπίζω να συσχετιστούν, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται ή τα όνειρα που έχουν», δήλωσε.
«Ως γυναίκα ιδιοκτήτρια επιχειρήσεων, είναι συναρπαστικό να βλέπω τον αυξανόμενο αριθμό γυναικών που έχουν επιχειρήσεις, πετυχαίνουν και χρησιμοποιούν τα «όχι» για να ρίχνουν μόνο λάδι στη φωτιά τους».