Heimtextil 2020: Όλα τα trends του αύριο στη διακόσμηση -Η Βοvary στους διαδρόμους της πρώτης εμπορικής έκθεσης της χρονιάς
Στους διαδρόμους του μυαλού, υπάρχει για τον καθένα από εμάς ένα μέλλον που περιμένει να γεννηθεί. Το δημιουργούν οι ιδέες μας, οι πεποιθήσεις μας, οι ανάγκες μας. Στους διαδρόμους της Ηeimtextil, το μέλλον είναι κάθε χρόνο εγκατεστημένο στα περίπτερα των χιλιάδων εκθετών της.
Εκεί, οι επισκέπτες γίνονται θεατές ενός πολυθεματικού design show που συνεχώς επανεφευρίσκει τον εαυτό του και μάρτυρες της δημιουργίας ενός νέου κόσμου που αγαπά τον άνθρωπο και εξασφαλίζει για εκείνον καλύτερη ποιότητα ζωής.
Στη Heimtextil για 50η χρονιά θριάμβευσε η φαντασία, η καινοτομία και η ελπίδα για έναν νέο κόσμο, όπου η κάλυψη των ουσιαστικών αναγκών μας θα είναι ξανά το επίκεντρο.
Από τις 7 έως τις 10 Ιανουαρίου, 20 halls στο εκθεσιακό κέντρο της Φρανκφούρτης παρουσίασαν ό,τι θα απασχολήσει τον κόσμο του design τους επόμενους μήνες. Ό,τι καινούριο δημιούργησε η έμπνευση των σχεδιαστών και των εταιριών σε κουρτίνες και χαλιά, ριχτάρια και στρώματα, κουβέρτες και σεντόνια, ταπετσαρίες, αξεσουάρ ταπετσαρίας και καλύμματα τοίχου ήταν για μια ακόμα χρονιά στη Heimtextil, το βαρόμετρο των τάσεων.
Περίπου 63.000 επισκέπτες και 3.000 εκθέτες γιόρτασαν μαζί την δύναμη του οραματισμού.
WHERE I BELONG?
Ο τρόπος που ζεις καθορίζει και το πού πραγματικά ανήκεις. Στο παρελθόν ή στο μέλλον.
Θα καταφέρει άραγε η Φύση να επιβιώσει σε έναν τεχνολογικό κόσμο που αψηφά τις ανάγκες της; Είναι, άραγε, ουτοπία να πιστεύει κανείς σε ένα βιώσιμο μέλλον; Πόσο δύσκολο είναι να μην χρησιμοποιείς καθόλου πλαστικό; Και, αν σου δινόταν η ευκαιρία να χτίσεις ένα σπίτι από την αρχή, ποια υλικά, υφάσματα και έπιπλα θα επέλεγες για να το εξοπλίσεις; Θα ήταν φιλικά προς το περιβάλλον ή μήπως όχι;
Η βιωσιμότητα ήταν ένα από τα κύρια θεματικά κέντρα της φετινής έκθεσης. Το Περιβάλλον, στην πιο κρίσιμη στιγμή της διαδρομής του μέσα στο Σύμπαν, ζητά απεγνωσμένα την προσωπική μας αφύπνιση και μας καλεί σε επαναπροσδιορισμού του τρόπου αξιοποιήσης των πρώτων υλών.
Τα καύσιμα που κινούν τον κόσμο μπορούν να καλλιεργούνται στο χώμα και να επιστρέφουν ξανά σε αυτό.
Time Travel 1971-2020
Ο χρόνος είναι μια κατασκευή. Είναι εποχές. Είναι οι άνθρωποι που περνούν από την ζωή μας. Είναι συνθήκες. Αναμνήσεις. Είναι αυτά που συνέβησαν και αυτά που θα συμβούν. Αυτά που είδαμε και όσα θα δούμε. Και η μία χρονιά με την άλλη ενώνονται και χωρίζονται με ταχύτητα που μας αφοπλίζει.
Θυμάστε ποιοι ήσασταν 30, 40 ή 50 χρόνια πριν; Μην πάτε πολύ μακριά: μιλάμε για την δεκαετία του 70, του 80 και του 90.
Η Heimtextil γιορτάζοντας την 50η διοργάνωση, επεφύλασσε για εμάς που την επισκεφθήκαμε μια μεγάλη έκπληξη. Έφτιαξε ένα άλμπουμ με αναμνήσεις και το ξεφυλλίσαμε όλοι μαζί.
Τα 70s, τα 80s και τα 90s έγιναν δωμάτια με αφίσες, περιοδικά, ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα και αξεσουάρ που μας θύμισαν την ζωή χωρίς φώτοσοπ, likes, φίλτρα και followers, χωρίς το άγχος της εικόνας μας και τις ταχύτητες που τρέχουμε να προλάβουμε.
Η ζωή ήταν αλλιώς τότε, θυμάστε;
Αν δεν θυμάστε, οι φωτογραφίες που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να θυμηθείτε...
Social Fabric
Πριν από έναν χρόνο, στην Heimtextil γνώρισα την σχεδιάστρια Lise Froeliger. Με την Lise «συνδεθήκαμε» ακαριαία λόγω ιδιοσυγκρασίας και αφήσαμε τα prints της να ανοίξουν συζητήσεις για τον κόσμο που η καθεμία έχει οραματιστεί.
Η Lise μου είπε κάτι που κράτησα στο μυαλό μου και πιστεύω ότι δύσκολα θα ξεχάσω: "To να χτίζεις το δικό σου, προσωπικό στιλ και να παίρνεις το ρίσκο να είσαι διαφορετικός, είναι αυτά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις μέσα στο πλήθος. Χάνεις τον εαυτό σου ακολουθώντας τους άλλους”.
Ενα χρόνο μετά, η Lise περίμενε να με συναντήσει με ενθουσιασμό για να μου μιλήσει για το Social Fabric.
Τα prints που μιλούν για όσα ζούμε. Αυτή είναι η δική της πρόταση.
"Φέτος ήθελα να παρουσιάσω κάπως πιο καλλιτεχνικά την δουλειά μου, το περίπτερο έμοιαζε με ατελιέ, με αυθεντικά σχέδια στους τοίχους, moodboards και inspirations, χρώματα.
Δούλεψα τις συλλογές μου με μια φιλοσοφία «capsule», ένα θέμα και μια παλέτα κάθε φορά.
Παρουσίασα και ένα δικό μου καλλιτεχνικό project, κάτι που δουλεύω εδώ και χρόνια, τo Social Fabric, μια σειρά μοτίβων που χρησιμοποιούν την επανάληψη για να δώσουν ένα μήνυμα για κάποια φαινόμενα της εποχής μας που με προβληματίζουν.
Οι γεμάτες βάρκες που ταξιδεύουν στο Αιγαίο, οι συνθήκες ζωής των προσφύγων, η υπερκατανάλωση, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η εξάρτησή μας από την τεχνολογία.
"Strange fish of the Aegean"
"I can live without you...until the next generation"
Πάντα δίνω ένα τίτλο που βάζει τον θεατή σε σκέψη.
Ήταν καλή έκπληξη να δω αγνώστους να κοντοστέκονται στο διάδρομο, να θέλουν να τα δουν και να μιλήσουμε. Τους ταρακούνησε, αλλά τους άρεσε. Το μήνυμα πέρασε!"
Ναι, Lise, πέρασε!
Ώρα για έμπνευση
H Bovary δημιούργησε το δικό της trendbook για την διακόσμηση του σπιτιού, συλλέγοντας inspiring εικόνες από τους διαδρόμους της έκθεσης. Όπως θα δείτε, το styling ενός δωματίου μπορεί να γίνει πραγματικά ενδιαφέρον με τον συνδυασμό διαφορετικών υφών στα -φιλικά προς το περιβάλλον- υφάσματα που το ντύνουν, με layering φωτιστικών και χαλιών. Τα έντονα χρώματα στον τοίχο δημιουργούν αίσθηση πολυτέλειας και τα φυτά γίνονται το κυρίαρχο διακοσμητικό στοιχείο.
Για το σαλόνι -Το μυστικό είναι στο layering.
Για την κρεβατοκάμαρα: Flower power! Λουλούδια παντού, όχι μόνο την άνοιξη.
Για το μπάνιο: Αίσθηση αναζωογόνησης μέσα υφάσματα που το σώμα θα αγαπήσει γιατί του θυμίζουν την αληθινή του φύση. Το μαύρο είναι το νέο λευκό για τους διακοσμητές στο μπάνιο αυτή τη στιγμή.
Η δύναμη του wallpaper