Η διαχρονική γοητεία μιας τσάντας Callista -Η ιστορία του ελληνικού brand που έγινε case study
Η Callista crafts έχει ταυτιστεί με το ελληνικό luxury περισσότερο από κάθε άλλο γυναικείο brand στη χώρα μας και μία shopping ή μια iconic tote τσάντα αποτελεί wishful thinking για πολλές γυναίκες εντός αλλά πλέον και εκτός συνόρων.
Η ιστορία του brand ξεκινά μέσα στην οικονομική κρίση, εκεί κάπου στα τέλη του 2012, αρχές του 2013, όταν η Ελένη Κωνσταντινίδου και η Σήλια Σιγαλού -τις οποίες συνδέει συγγενική σχέση- αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να ασχοληθούν με το δέρμα. Επιλέγουν αρχικά να στραφούν στα σανδάλια. Χειροποίητα, προκειμένου να διαφοροποιηθούν από τη μαζική παραγωγή. «Ξεκινήσαμε κάνοντας σανδάλια και μαζί με αυτά, φτιάξαμε και μία τσάντα» μου λέει η Ελένη, «η Σήλια εμπνεύστηκε το μακραμέ, εγώ το σχέδιο και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Στην πραγματικότητα δεν το προσπαθήσαμε πολύ, ήρθε κατά τύχη», μου αποκαλύπτει με αυτή την αμεσότητα η οποία διακρίνει τους ανθρώπους που πατούν σταθερά τα πόδια τους στη γη. «Σχεδιάσαμε και αμέσως μετά δημιουργήσαμε μια τσάντα που άρεσε σε εμάς» προσθέτει η Σήλια «και αυτή η τσάντα υπάρχει ακόμη». Και όχι μόνο υπάρχει, θα προσθέσω εγώ, αλλά αποτελεί τη ναυαρχίδα του brand και το πατρόν στο οποίο βασίστηκαν όλες οι υπόλοιπες.
Η πρώτη παραγγελία που έλαβε ποτέ η Callista, αφορούσε περίπου 20 τσάντες. «Μέσα σε 2 ώρες, από τη στιγμή που μπήκαν στο κατάστημα, είχαν πουληθεί οι μισές» μου λέει η Ελένη «Τότε ήταν που ξεκινήσαμε να το βλέπουμε πιο επαγγελματικά». Στην αρχή το brand αποτελούσαν τρία άτομα, δύο εκ των οποίων οι ιδρύτριες οι οποίες δεν είχαν ποτέ σχέση με τον χώρο του design.
«Σήμερα περίπου επτά χρόνια μετά, εργάζονται για την Callista τριάντα άτομα, στην πλειοψηφία τους γυναίκες» μου εξηγεί η Σήλια. Έμπειρες τεχνίτριες όλων των ηλικιών, από τα χέρια των οποίων περνάει όλη η λεπτοδουλειά. Να μπει σωστά το μακραμέ, να γίνουν 300 κόμποι και 400 stitches, από τα οποία αποτελείται μια τσάντα Callista, να προστεθεί το μονόγραμμα.
Στη συνέχεια, η τσάντα αλλάζει χέρια για να γίνει το χαρακτηριστικό δέσιμο στις λαβές. Η διαδικασία θα επαναληφθεί αν κάτι δεν πάει καλά. Το φινίρισμα μιας Callista πρέπει να είναι τέλειο, διαφορετικά δεν θα βρει ποτέ τον δρόμο προς την έξοδο. Απαιτούνται πολλές ώρες και μεγάλη υπομονή για να ολοκληρωθεί μια τσάντα Callista, αλλά τόσο η Ελένη όσο και η Σήλια έχουν μάθει να περιμένουν «Δεν έχουμε κάνει καμία έκπτωση στην ποιότητα, άλλωστε οι τσάντες είναι 100% χειροποίητες» αναφέρει η Ελένη.
Παρατηρώντας μια τσάντα Callista ένα ελάχιστα εκπαιδευμένο μάτι είναι σε θέση να αντιληφθεί τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της. Από το signature δερμάτινο κορδόνι που κυριολεκτικά αγκαλιάζει σφιχτά τις λαβές της τσάντας, μέχρι το άψογο φινίρισμα στις κεντημένες ραφές (η κλωστή θα πρέπει να είναι πλακέ και συνεχόμενη) και τα φίνα, ελαφριά, αλλά πανίσχυρα ιταλικά δέρματα, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όταν οι γυναίκες κρατήσουν μια Callista δεν μπορούν να την αποχωριστούν. «Η γυναίκα που κρατάει μια φορά Callista, θα κρατάει για πάντα Callista» μου εξηγεί η Αρετή Ντάρμα, υπεύθυνη επικοινωνίας. «Το βλέπω κάθε φορά. Όποια γυναίκα αγοράζει Callista, με μαθηματική ακρίβεια θα επιλέξει ξανά τσάντα του brand».
Είναι πολύ δύσκολο να μην υποκύψει μια γυναίκα στην διαχρονική γοητεία μιας Callista. Γι αυτό και στο e-shop όπως και στο κατάστημα της Βουκουρεστίου φτάνουν παραγγελίες ανδρών, δώρα για τις αγαπημένες τους «Το καλύτερο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι οι ευχές που γράφουν» λέει η Σήλια και μου βάζει (ακόμη περισσότερες) ιδέες για το δώρο που θα ζητήσω στα γενέθλιά μου.
Μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο αποκαλύπτει αφοπλιστικές συζητήσεις γυναικών για τις Callista τους. Όπως κάθε object of desire, έτσι και μία Callista αποτελεί επένδυση και διαχρονικό αντικείμενο του πόθου χιλιάδων γυναικών. Αρκετές μάλιστα λατρεύουν αυτή την ραφινάτη πατίνα μιας τσάντας που μετρά 4,5 ή και 6 χρόνια. «Είναι και η τάση της εποχής, το sustainability, να κρατάς μια τσάντα που έχεις για χρόνια» μου εξηγεί η Ελένη. Να προσθέσω εδώ ότι η Callista crafts παρέχει και την υπηρεσία με την οποία μια γυναίκα μπορεί να αλλάξει το stiching και το μακραμέ σε μια τσάντα που έχει χρόνια. «Με ένα μικρό κόστος μπορεί να έχει μια καινούργια τσάντα» αναφέρει η Σήλια.
Η συλλογή 2020 της Callista craft αποτίει φόρο τιμής στο μεσογειακό καλοκαίρι. Το ταμπά, το λευκό, το πράσινο, το dusty pink αγκαλιάζουν τα πιο εμβληματικά σχέδια του brand. Δερμάτινα πλεκτά καλάθια, pleated clutches, pochette, γίνονται προέκταση του χεριού στα σοκάκια των νησιών, αλλά και στην πόλη. Ιδιαίτερα σανδάλια, σε γήινες αποχρώσεις με τα χαρακτηριστικά stitches της Callista, ολοκληρώνουν ένα casual chic καλοκαιρινό look.
Τα επόμενα βήματα της Callista είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένα. Οι εξαγωγές στην Αμερική (οι τσάντες βρίσκονται ήδη στο Bloomingdale's και στο Neiman Marcus) είναι ο μεγάλος στόχος του brand. Μαζί με τις εξαγωγές η Σήλια και η Ελένη έχουν την πρόθεση να μπουν στη διαδικασία παραγωγής και άλλων προϊόντων. Να επεκτείνουν το Brand πολύ προσεκτικά και επιλεκτικά. Και να είναι πάντα στην ποιότητα που θέλουν οι ίδιες.