Μπιούτι Μπαρ: Το ιδιαίτερο concept store είναι το νέο κοινό μυστικό στην καρδιά της Κυψέλης
Απέναντι από τη Δημοτική Αγορά της Κυψέλης στο στενό της Ζακύνθου υπάρχει ένα μαγαζί, που περνώντας απ’ έξω σίγουρα θα κοντοσταθείς και θα ρίξεις μια ή και περισσότερες κλεφτές ματιές.
Μπαίνοντας μέσα, νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σ’ ένα funky dollhouse γεμάτο χρώματα και όμορφα αντικείμενα, που στιγμιαία σου φτιάχνουν τη διάθεση. Και φυσικά στα ενδότερα, μπορείς να πάρεις κάτι σαν μια μικρή σφραγίδα από αυτή την όμορφη αίσθηση του χώρου μαζί σου, περιποιώντας το πρόσωπο και τα άκρα σου.
Feel-good κεραμικά, χαριτωμένα αξεσουάρ, πολύχρωμα πόστερ, λουλουδένια κοσμήματα και παστέλ καραμελένια σοσόνια απαρτίζουν έναν μικρόκοσμο, όπου πρωτοστατεί το ευφάνταστo και το ξεχωριστά ωραίο…Κεντημένες ποδιές με καρδούλες, σαπούνια σε σχήμα λαχταριστής γρανίτας, αρωματικά κεριά σαν φιλιά και ψαγμένα ρούχα που σίγουρα θα βλέπαμε να φορούν τα όμορφα κορίτσια από την Πορτογαλία, που κατακλύζουν τα social media αυτή την εποχή, είναι μερικά ακόμα από τα ερεθίσματα που δημιουργούν ένα ευφορικό χάος στο μυαλό σου καθώς προσπαθείς να καταλήξεις στο τι να πρωτοδιαλέξεις!
Το φροντισμένο και καλαίσθητο εγχείρημα της Άννας Χαλούβα είναι ένα beauty nest, που σέβεται την ομορφιά σε κάθε της έκφανση, ξεκινώντας από το ευρύτερο περιβάλλον του, τη γειτονιά της Κυψέλης, φτάνοντας μέχρι τα κριτήρια επιλογής του κάθε βιώσιμου brand που θα συναντήσεις εκεί, με σεβασμό στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.
Παίζοντας με μια μικρή παράφραση στα αρχικά του θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Μπιούτι Μπαρ, φαντάζει σαν ένα Μπουτίκ, Μπιζουδένια όμορφο μέρος, όπου εντός του ξεχνάς οτιδήποτε μπορεί να συννεφιάζει τη μέρα σου. Και μεταφέροντας το μόττο από ένα από τα brands του μαγαζιού, στο Μπιούτι Μπαρ η χαρά έρχεται κατά κύματα! (happiness comes in waves).
Η ιδέα για αυτόν τον χώρο, που έχει τεθεί με πολύ κέφι και επιμέλεια στην υπηρεσία του ωραίου, γεννήθηκε μέσα στην ασφυκτική εποχή της καραντίνας, όταν η ανάγκη να δραπετεύσεις έπαιρνε κάθε είδους σχήμα στο μυαλό μας. Η δημιουργός του Μπιούτι Μπαρ, με σπουδές στον τομέα της Διοίκησης Επιχειρήσεων αλλά και μεγάλη αγάπη στο μακιγιάζ, με το οποίο ασχολήθηκε επίσης σε επίπεδο σπουδών, αποφάσισε να αναθεωρήσει εγκαταλείποντας την πολυετή εργασία της σε Πολυεθνική και επιλέγοντας να φτιάξει κάτι δικό της, που να τη γεμίζει ουσιαστικά.
Το Μπιούτι Μπαρ στηρίζει την έννοια του συλλογικά όμορφου. Αρκεί να καταλάβουμε ότι από κάτι μικρό ξεκινά πάντα κάτι μεγάλο, αφού όπως πιστεύει η Άννα, νιώθοντας καλύτερα με εμάς αλλάζει και η στάση μας. Ως επακόλουθο προσπαθούμε για το καλύτερο και φροντίζουμε, πλέον, όχι μόνο εμάς αλλά και όσα υπάρχουν γύρω μας.
Έμπνευση, αγάπη και η ανθρώπινη ιστορία πίσω από τα αντικείμενα, είναι αυτά που νοηματοδοτούν την καθημερινότητα του Μπιούτι Μπαρ. Και κάπως έτσι εξηγείται η μεγάλη ανταπόκριση στα δύο, μόλις, χρόνια παρουσίας του… Η Άννα μοιράζεται μαζί μας σκέψεις για την αισθητική, την εμπειρία της ως νέα επιχειρηματίας αλλά και μελλοντικά σχέδια για το Μπιούτι Μπαρ.
Αν θα μπορούσατε να περιγράψετε το Μπιούτι Μπαρ σε κάποιον που δεν το γνωρίζει τι θα του λέγατε; Είναι ένας Πολυχώρος, αφιερωμένος στην ομορφιά, από την εμφάνισή μας μέχρι καθετί που μας περιβάλλει;
Ένας κόσμος καλύτερος ξεκινάει από την προσωπική φροντίδα την αρμονία με τους γύρω μας και το περιβάλλον. Το BEAUTYBAR είναι ένας χώρος, ένα concept store με υπηρεσίες και προϊόντα που σκοπό έχουν να δώσουν στον καθένα την ευκαιρία να νιώθει μοναδικά, να βελτιώσει την ποιότητα ζωής του μέσα σε από ένα κλίμα αποδοχής και εμπιστοσύνης. Στο ΒEAUTYBAR τόσο τα αναλώσιμα των υπηρεσιών όσο και τα προϊόντα εφαρμόζουν καιπροωθούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές με Brands που τιμούν τη φύση, τα ζώα και τον άνθρωπο. Σκοπός του είναι να προσφέρει υπηρεσίες και προϊόντα υψηλής ποιότητας που έχουν δημιουργηθεί με βιώσιμο και ηθικό τρόπο.
Έχετε πει ότι πρώτα σκεφτήκατε το πού, την εδώ και 9 χρόνια γειτονιά σας, την Κυψέλη και μετά την ιδέα του Μπιούτι Μπαρ. Τι σημαίνει η Κυψέλη για εσάς; Είναι μια γειτονιά πολυπολιτισμική, που έχει ανανεωθεί και προσελκύει ένα ετερόκλητο νέο κοινό με πολλά αναδυόμενα στέκια. Πώς εισπράττετε εσείς αυτή την έννοια του trendy σημείου συνάντησης, στη δουλειά σας;
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις τόσες αντιθέσεις που είχε η Κυψέλη όταν επέλεξα να μείνω, όπως δεν θα ξεχάσω τις αντιδράσεις των γνωστών και φίλων όταν ανακοίνωσα την επιλογή μου. Ήταν γειτονιά μιας μεγαλούπολης που κουβαλούσε μεν μια βαριά εικαστική και πολιτιστική κληρονομιά στις πλάτες της όμως οι αρμόδιοι φορείς και η πολιτεία την είχαν αφήσει να
παρακμάσει. Η Κυψέλη και όταν λέω Κυψέλη εννοώ -οι άνθρωποι της, αρνήθηκαν να παραδώσουν την γειτονιά τους στην παρακμή και αυτή η άρνηση σε συνδυασμό με την εικαστικότητα που ανάβλυζε, την ποικιλομορφία και την διεθνιστική κουλτούρα που την χαρακτήριζε, είναι όλα αυτά που με έκαναν να την αγαπήσω. Για μένα Κυψέλη σημαίνει η γειτονιά που συνειδητά διάλεξα και θέλω να είμαι μέρος της! Όπως είναι λογικό η έλξη που μου ασκούσε και μου ασκεί η Κυψέλη και η τριβή μου σε αυτήν, στα πλαίσια της γειτονιάς μου, δε μου άφησε περιθώριο να σκεφτώ άλλο μέρος για τη δημιουργία του δικού μου χώρου. Είναι πολύ όμορφο να επισκέπτονται την Κυψέλη νέοι άνθρωποι από όλη την Αθήνα και να γεμίζουν τα στενά και τους δρόμους με γέλια φωνές και χρώματα. Γενικά νομίζω ότι πρέπει οι γειτονιές να χρησιμοποιούν το hype , όταν αυτό συμβαίνει, προς όφελος τους με σωστό σχεδιασμό, αρχή μέση και τέλος, σε συνεργασία με τη δημοτική αρχή και τον όποιο φορέα εμπλέκεται, ώστε να αναβαθμιστούν με έναν βιώσιμο τρόπο τόσο για τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις που τους εξυπηρετούν, αλλά πιο βασικό για τους ανθρώπους που μένουν ήδη σε αυτές. Μας αρέσει που έρχεται νέος κόσμος στην περιοχή, που μαζί με ανθρώπους όλων των ηλικιών από τη γειτονιά, τουρίστες, ψηφιακούς νομάδες από όλο τον κόσμο και τυχαία περαστικούς, που όλοι σέβονται και αγαπούν τον άνθρωπο τη φύση και τα ζώα, αποτελούν τον "Κόσμο" του BEAUTYBAR. Αυτό άλλωστε ήταν ένα από τα βασικά υλικά δημιουργίας του όλου εγχειρήματος, ετερόκλητοι άνθρωποι από όλο το φάσμα της κοινωνίας και κατ’ επέκταση της ζωής, να αλληλεπιδρούν μαζί μας και μεταξύ τους.
Τι εκφράζει την αισθητική σας και πώς επιλέγετε τα πολύχρωμα και ψαγμένα brands, που βρίσκουμε στον χώρο σας; Σας αρέσει να ανακαλύπτετε μικρότερες και λιγότερο γνωστές εταιρείες με treasure finds-δημιουργίες;
Διαχωρίζω την αισθητική σε δυο έννοιες. Μια λίγο πιο αφηρημένη, φιλοσοφική και αυτήν που κοινώς ονομάζουμε γούστο. Όσον αφορά την αισθητική μου ως προσωπικό γούστο είναι κάτι το ζωντανό, που όπως εγώ η ίδια αλλάζω και εξελίσσομαι μέσα στον χρόνο, έτσι κάνει και αυτό. Αυτή τη περίοδο μου
αρέσουν πολύ τα χρώματα, τα πολύπλοκα μοτίβα, δείχνω μεγαλύτερη ανοχή στις ατέλειες σε σχέση με παλαιότερα, αδυναμία στο περίεργα-ιδιαίτερα υλικά και τρέφω μια μεγάλη εκτίμηση για τα χειροποίητα αντικείμενα. Σαν αφηρημένη έννοια η αισθητική, όπως και κάθε αφηρημένη έννοια, επιδέχεται πολλές ερμηνείες τόσο από την πλευρά του δημιουργού όσο και από αυτή των παρατηρητών. Αισθητική για μένα ορίζεται η ανθρώπινη ιστορία πίσω από το τέχνημα, όλο το παρασκήνιο, το "Πώς", ο τρόπος με τον οποίο κατέληξε να υπάρχει αυτό που βλέπω μπροστά μου. Η τεχνική λοιπόν, αν θα μπορούσαμε να το πούμε έτσι, που έχω βρει ώστε να ανακαλύπτω νέα Brands που για το δικό μου "σύμπαν" είναι μικρά ή λιγότερο γνωστά, είναι να ακολουθώ τις ιστορίες των ανθρώπων.
Υπάρχει κάτι θετικά απρόσμενο που ανακαλύψατε από το επαγγελματικό σας βήμα ως νέα γυναίκα ιδιοκτήτρια μικρής επιχείρησης στην Ελλάδα, αλλά και κάποια πρόκληση, που καλείστε να υπερβείτε καθημερινά εδώ και δύο χρόνια;
Ως γυναίκα ιδιοκτήτρια μικρής επιχείρησης ανακάλυψα ποσό πολλές γυναίκες στην Ελλάδα και όχι μόνο έχουν κάνει το βήμα να ξεκινήσουν κάτι δικό τους από το μηδέν. Ήταν απρόσμενο για μένα και είμαι παρά πολύ χαρούμενη που συνεργάζομαι και επικοινωνώ με όλες αυτές τις δυναμικές γυναίκες που κυνηγούν τα όνειρα τους. Όσον αφορά τη δική μου καθημερινότητα τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια του επιχειρείν οι προκλήσεις είναι πολλές μιας και τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα είναι χειροπιαστά και εμφανή. Από την αλυσίδα τροφοδοσίας μέχρι τη στελέχωση μιας ομάδας και
από το φορολογικό καθεστώς μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών είναι κάθε μέρα μία τεράστια πρόκληση που σε εξαναγκάζει να ξεπερνάς συνεχώς τον εαυτό σου, και αύριο να σου είναι πλέον συνήθεια το ακατόρθωτο του χθες.
Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού; Έχετε να μοιραστείτε μαζί μας κάποια ξεχωριστή ιστορία, που σας συγκινεί και σας δίνει ώθηση στο να συνεχίσετε;
Νιώθω πολύ τυχερή για την μεγάλη ανταπόκριση που γνώρισε το BEAUTYBAR από την πρώτη κιόλας μέρα και πάρα πολύ περήφανη για το γεγονός πως μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες όλων αυτών των ανθρώπων, που μέχρι σήμερα συνεχίζουν να μας στηρίζουν. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια ιστορία. Το πραγματικά συγκινητικό είναι ότι στο BEAUTYBAR μπορούμε να ακούμε και να βιώνουμε όλες αυτές τις ιστορίες δύο χρόνια τώρα, να δημιουργούμε δεσμούς με ανθρώπους που πριν δύο χρόνια μας ήταν άγνωστοι, να μοιραζόμαστε τις δικές μας ιστορίες και να μπορούμε να βιώσουμε μέσα από την προσπάθεια μας αυτή, ένα από τα σημαντικότερα αγαθά, την ανθρώπινη επικοινωνία και επαφή. Αυτός είναι νομίζω ο δυνατότερος παράγοντας που μας δίνει ώθηση για το μέλλον.
Τι υπάρχει στα δημιουργικά σας πλάνα σχετικά με το Μπιούτι Μπαρ στο άμεσο μέλλον; Θα θέλατε να το εμπλουτίσετε και με δημιουργικές δράσεις, όπως για παράδειγμα workshops;
Το επόμενο άμεσο βήμα που θα κάνει το BEAUTYBAR είναι να φτιάξει τον διαδικτυακό του χώρο. Μέσα στον Ιούλιο υπολογίζουμε και ελπίζουμε να είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους πρώτους επισκέπτες. Σκοπός μας μέσα από αυτό το βήμα είναι να μπορούν ακόμα περισσότεροι άνθρωποι που μας παρακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να γίνουν μέρος της εμπειρίας του BEAUTYBAR και να μπορούν να αποκτήσουν όλα αυτά τα όμορφα που μας αρέσουν και τα έχουμε επιλέξει για το περιβάλλον του. Η αλήθεια είναι πως τα workshops είναι κάτι που το έχουμε σκεφτεί εδώ και πολύ καιρό αλλά ακόμα δεν έχουν ευδοκιμήσει οι συνθήκες ώστε αυτό το project να πάρει σάρκα και οστά με τον τρόπο που το θέλουμε και το έχουμε σκεφτεί!